Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 26 november 2010

Jag kommer alltid att vara min mammas dotter

Av lemon - 26 november 2010 07:33

Min underbara lilla mamma var här igår på Hampus o Saras kalas. Varje år får jag en adventskalender av henne. Ja, varje år! Och den hade hon med sig igår. En kalender fylld av små o lite större paket blandat med godis. Hahaha, jag är 27 år (lite drygt) och får fortfarande en adventsklalender av min mamma. Det skulle inte vara en riktig jul utan min kalender! Kallas det tradition eller att vara bortskämd? Jag skiter i vad det kallas egentligen, jag bara måste få min kalender! Så, Tack lilla mamma! =)

  


Vaknade i morse o kände mig totalt off. Nedstämd o sur o tvär o ledsen. Jävla skit humör. Inget roligt alls. Inte blev det bättre när jag kom ut till bilen o upptäckte att tändningslåset frusit. Tur man har låsspray (eller vad det nu heter)! Efter många om o men lyckades jag vrida runt nyckeln. Det tog nog tio minuter och jag blev bara surare o surare.


Nu har jag i alla fall lämnat av gossarna på sina dagis o Sara på tåget så nu ska jag sätta mig o leka lite med gubbarna Piaget, Maslow, Bandura o Freud m.fl Jag ska försöka komma på ett system för att på ett enkelt sätt lära mig deras teorier och inom vilket perspektiv de verkade. Jag har ett visst hum om det redan nu men vill kunna det som rinnande vatten.


Först en slatt kaffe och en cigg till det så kan väl dagen få börja!


CYA!

 
 
Ingen bild

bimbi

5 december 2010 10:25

ja, du ska veta att du är min härliga dotter. Vi kan ju prata om allt möjligt och jag tycker att det ska vara så. Jag gör det mesta för dig även adventskalendern som jag tycker är så roligt att göra. Jag kommer att göra den så länge jag lever och orkar, även vid 90-års ålder. hälsn. din egen lilla mamma.

lemon

5 december 2010 20:17

Du är bäst, Mammsen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards