Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 26 november 2010

Vad helgen har att bjuda på

Av lemon - 26 november 2010 23:39

Idag har vi kikat på Idol o käkat Tacos. Namnam! Gött att Linnéa äntligen åkte ut, som jag har väntat på det!! 


Har en del planer för helgen men inget bestämt ännu. Eventuellt badhuset imorgon, killarna gillar ju det, eller kanske pulkabacken. Vi bor ju strax intill den stora skidbacken på Kinnekulle och precis bredvid skidbacken kan man åka pulka. Vi var där förra året och jag kan konstatera att jag blivit en riktig mespropp. Jag vågade inte gå alls högt upp o åka. Väldigt brant backe som man får upp HÖÖÖG fart i så jag o killarna stannade en bit ner medan Putte travade längre upp. Hmpf, för ett antal år sedan hade jag minsann inte bangat, varför blir man mesig för??? 

  

För ett antal år sedan hoppade jag utan problem från 10ans trampolin. Jovisst, det var hisnande högt men vaddå? Bara att bita ihop o hoppa! Hmm... För lite drygt 5 år sedan, då jag var gravid med Hampus var jag o Putte o Sara iväg o badade och där hade de en 5a. Inga problem, sa jag till Putte, det hoppar jag lätt. Klev upp o fram till kanten och där stod jag länge o väl o körde en slags övertalning med mig själv men pinsamt nog slutade det hela med att jag tog stegen o travade ner igen! Surt!!! Dessa förbannade år som går drar ner mig från modighetsstegen! Eller kanske dumhetsstegen...? 


  

Jag ska prova att öppna bloggen igen. Ska bara lösenordsskydda det där inlägget jag skrev för ett par dagar sedan. Får väl se hur det går.... 


Tillbax till helgen... Jag har redan julångest! Jag har inte pyntat på något enda sätt ännu så det ska bli gjort i helgen och dessutom slå in drygt 48 paket. Förra året, efter jul, köpte jag en låda med små paket som var till adventskalendrar som jag har sparat. De ska slås in till Hampus o Liam. Och eftersom jag ger dem är jag oxå tvungen att göra en till Sara... Dock får Sara en kalender blandad med godis så det blir inte lika många paket att slå in till henne. Phu... Känns som det lär ta sin lilla tid!

  


Jag tror jag har blivit blogg-skadad. Ofta när något händer på dagarna så tänker jag att detta måste jag skriva om på bloggen. I mitt huvud sedan så formulerar jag meningarna och gissa om det låter bra. Fan, va bra formulerat det blir. Varför blir det inte lika bra när man väl sitter här o bankar på tangenterna??? Vad är det egentligen som gör en bra blogg till en bra blogg? Är det nyhetsvärde, humor, fakta, dagbok, sättet man skriver på eller vad är det?


Själv är jag någon sorts rättstavningsguru som får allergiska besvär av att läsa blogginlägg som är fulla av grammatiska fel och felstavningar. Jag blir riktigt irriterad och ännu värre är det när jag upptäcker att jag själv publicerat inlägg med stavfel. Ibland slinter man på tangenterna och fast man tänker rätt så blir det fel...


Slutligen ett sant ord...

  


CYA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards