Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 27 november 2010

Lycka?

Av lemon - 27 november 2010 00:59

Hur definierar man Lycka? Är det att vara frisk? Att ha gott om pengar? Att vara lyckligt gift? Att ha barn? Är det individuellt är det på något vetenskapligt sätt fastställt att det finns något som generellt gör människor lyckliga?


Jag har varit lycklig många gånger i mitt liv men varför försvinner alltid lyckoruset efter ett tag? Om jag sammanfattar de senaste 5 åren så har jag varit lycklig då Hampus o Liam föddes, då jag gifte mig, då Sara flyttade hem igen, då jag kom på att jag ville plugga, då jag kom in på högskolan, då faran för Liams liv var över och säkerligen vid fler tillfällen, ändå känner jag mig inte speciellt lycklig just nu. Varför?


Jag har ju fortfarande allt... Jag har Hampus o Liam, båda i livet, Sara bor här, jag är gift med Putte och jag går i högskolan och jag bor i min drömkåk! Varför befinner jag mig inte i ett ständigt lyckorus? Jag menar inte att jag är olycklig, absolut inte, men lyckoruset hade gärna fått stanna lite längre än bara ett par dagar... =(


Bara en nattlig fundering... CYA!

 
 
Mogens

Mogens

27 november 2010 01:13

lycka är ett tillvänjande tillstånd som behöver stimulans och påfyllning hela tiden, graden av lycka är densamma men din lyckotröskel stiger för varje lycka du upplever.

sug på den du ;)

http://lellebror.blogg.se

lemon

27 november 2010 01:15

Haha, vi skulle nog kunna ha roliga, djupa diskussioner. Mina tankar gick lite mer åt hållet att man alltid måste ha ngt att sträva efter... Du vet, inte målet som är det viktiga utan resan dit osv... Kanske både och då...

 
Mogens

Mogens

27 november 2010 01:25

ibland får jag till det ;)

http://lellebror.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards