Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 30 november 2010

Fel diagnos, som tur var!

Av lemon - 30 november 2010 01:03

Jag är så glad att jag har Putte. Han får mig att skratta, han förgyller mitt liv. Alldeles nyss låg vi i sängen o småpratade och jag vet att han är jättetrött så efter en sömnryckning sa jag till honom att lägga sig för o sova... Fick svaret: Jag halkade! Jag sa: Halkade??!! Hur fan gör man när man ligger ner o halkar? Han började garva o sa: Jag hörde när jag sa det hur dumt det lät....


Han hade drömt att han gick ute och halkade med vänster foten! Ja jösses, ett av många goda skratt han bjudit mig på! =)


Idag hade vi gruppmöte och när vi haft möte ca en timme så ringde dagis.... Liam var väldigt trött o hängig, glansig på ögonen och ville inte äta. Avslutade mötet för att åka o hämta honom. HHade inte ens kommit ut till bilen innan Hampus dagis ringde... Hampus var trött och hängig o klagade på att han mådde illa. Det var med bävan jag hämtade mina troll idag men det visade sig (som vanligt) att det inte var minsta fel på någon av dem! De åt middag bra och var inte alls hängiga. Visserligen skönt men lite underligt. 


Fortsättning på brevlådesagan följer här. Jag satte upp en lapp, ett A4-ark. Jag satte den på framkanten av locket så att brevbäraren var tvungen att lyfta på lappen för att få in posten och tänka sig; Idag fick jag ingen reklam!! =)

  


Putte tyckte att jag lät tyken men det har jag väl all rätt till? Man ska inte behöva ta emot reklam om man inte vill och när jag en hel vecka får reklam trots uppsatt lapp så blir jag irriterad! Inte så konstigt va?


Snart dags att belägra bädden, ska upp tidigt imorgon.


CYA!

 
 
Ingen bild

tina

30 november 2010 12:51

Reklam som är sååå kul!!! Konstigt med barnen och dagis...har ju varit så flera gånger!! kram

lemon

30 november 2010 23:38

Mmm, älskar att hata reklem! =)

Ja, lite underligt är det med dagis men jag förstår åtminstonde Hampus dagis denna gången eftersom han faktiskt sov när jag kom. Väldigt trött kille... =)

 
Anna

Anna

1 december 2010 00:52

Det där med barnen verkar ju vara mystiskt hörru... Huvudsaken är kanske att de trots allt mår bra, de kanske bara längtade efter mamma. ;)
Stå på dej med reklamskylten!! Den var ju bra!! :)

http://kavril.bloggplatsen.se

lemon

1 december 2010 00:56

Tack, undrar om brevbäraren håller med?! Fast jag skiter egentligen i vilket! =)

Ja, det där med dagis händer då o då... Att jag får samtal om att de är sjuka men det visar sig att de är friska som nötkärnor. Tråkigt är det i a af! Men lite mysigt är det ju om du har rätt, att de bara längtar efter mamma! =) Det gör ju inte ont! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards