Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 4 december 2010

Idag ska jag spendera flera tusen!

Av lemon - 4 december 2010 07:43

Och det hade ju varit roligt om det inte vore på MAT! Finns inte mycket som är tråkigare än att storhandla mat. Men men, det ska göras och här ekar skåpen just nu så det är dags.


Igår var en dag fylld av glädjestunder och andra inte lika glädjande stunder. Dagen började med migrän och ett gruppmöte. Är så jävla trött på att ha migrän jämt o ständigt! Min kära grupp skickade hem mig o väl hemma blev det en migräntablett o vila. Ett par timmar senare var huvudvärken borta. SÅÅÅ skönt.


Orkade inte laga mat igår men måste ju ändå se till att barnen får något i magen så därför tog vi en tur till Kina/Thai- restaurangen i Götene. Gossarna uppförde sig exemplariskt dvs satt stilla på sina stolar, pratade lågmält och åt sin mat! *Stolt*

   


Efter maten gick vi till ICA för att hämta ut ett pkt med gossarnas lussedräkter och på vägen gick vi förbi leksaksaffären. Där, i fönstret, satt katten Findus. Hampus sa, smått euforiskt, att den ville han ha. I smyg skickade jag till Sara bankomatkortet så hon smet in o köpte den medan vi andra fortsatte mot affären. När vi sedan gick tillbaka mot bilen tittade Hampus efter Findus igen o upptäckte då att han var borta. Oj, vad ledsen han blev! =( Fick säga att det kanske var så att Tomten hörde honom tidigare och skyndat sig för att köpa den... Nu väntar Hampus otåligt på julafton!! =)


Hemma igen så provade vi lussekläderna och hade för en stund en liten tomte o en pepparkaksgubbe springande här! =) Så söta!

    


På kvällen blev det Idol och lite julmys med glögg (starkvinsglögg, vilken skillnad mot den "vanliga" saften) russin o mandlar. Namnam! Hade dessutom mulningskrig med Jacob! Kallt som fan o snöiga blev vi men skoj var det! =)

  


Det som gjorde dagen mindre rolig var att jag kuggade på hemtentan! =( Hade fått en viss föraning om detta efttersom läraren dagen innan sa att de flesta av oss hade kompletteringar att göra. Av 113 st var det 12 som blev godkända. Synd att jag inte var en av dem! Men men, första tentan kanske man ska se som en "träningstenta"? Jo, så får det vara! 


Dags för en cigg o lämna datorn till Hampus!


CYA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards