Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 5 december 2010

En bra helg

Av lemon - 5 december 2010 20:32

I förrgår fick jag ett mess på Fb från Mini där hon skrev att hon saknar mig! =) Blev så glad! Inte var dag man får höra att man är saknad! Så igår när det var handling på G åkte jag till Lidköping o gjorde inköpen o passade då på att sticka iväg o sno till mig en kram, lite kaffe o en pratstund hos Mini.


Dessförinnan åkte jag o mamma till ett ställe där de hade utförsäljning på massor av prylar av olika slag o är nu NÄSTAN klar med barnens julklappar. Kan hända att jag behöver köpa någon mer till Emilia bara o sedan blir det såna där små utfyllnadsklappar, dvs billiga saker som mer eller mindre bara är inslagna för att barnen ska få många paket. I alla fall, klapparna jag köpte igår gick på 881 kr. 


Till Emilia:

En Bratz-docka, en skrivbok, en mp3-spelare, ett pyssel, en docka med tillhörande häst, ett fotbollsspel (tänkte först ge det till Hampus men Emilia brukar ofta säga om "typiska" killsaker att hon skulle vilja ha just "en sån" o därför tänkte jag om!) 


Till Hampus:

Ett gevär (som låter åt h-e för mycket), en robot-hund med fjärrkontroll, en Findus, ett paket med 4 små bilar + en bilmatta som H o L får dela på, ett pyttelitet lasersvärd.


Till Liam:

En radiostyrd bil, ett pyttelitet lasersvärd, en Gurra-gräsklippare, ett pkt med 4 st småbilar.


Hmm, bra att lista upp det eftersom jag nu ser att det behövs ett par pkt till... Lite dyrare pkt är de med fetstil o de andra är mer för utfyllnad. Hur gör ni andra? Ger ni ett antal lite dyrare saker o sedan får de räcka eller ger ni många lite billigare?


Har bestämt att nästa år ska jag köpa julklappar hela året när man springer på något om man har en slant över! Kommer ju ändå bli så att man köper innan jul så då lär det bli en hel del pkt... Ska bli av att man gör så bara...


Imorgon har jag två föreläsningar som jag tänker skippa. Måste skriva klart min överklagan till F-kassan. Det ska överklagas till Kammarrätten nu eftersom jag fick avslag i Förvaltningsrätten. Det måste vara inne imorgon och eftersom jag inte ens skrivit klart ännu så måste jag till Mariestad imorgon för att lämna in det personligen. Var på Kris o Katastof-föreläsning i torsdags och fick en hel del intressanta fakta som jag tänker använda mig av.


Nu ska jag dra med mig mitt allt i livet in i duschen o sedan blir det film!!


CYA!

 
 
Anna

Anna

5 december 2010 23:57

Det är svårt med julklappar tycker jag, särskilt när pengarna inte räcker till. Men jag kör med många små paket till min Liam (2 år), för det är ju paketen som är roligast i den åldern. :) *Sen är det svårare till de stora, 13 och 18 år gamla, det blir oftast pengar bara, och kanske något paket som de ska öppna. Jag tycker du verkar ha löst det jättebra!! :)

http://kavril.bloggplatsen.se

lemon

6 december 2010 00:00

Tack! =) Ja, det är ett evigt pusslande med de där pengarna och jag blev så himla glad när jag upptäckte att det var så billigt på den där utförsäljningen. Håller med dig om att det är svårare till de äldre, de nöjer sig ju inte med "det lilla" längre! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards