Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 11 december 2010

Barnuppfostran o kladd

Av lemon - 11 december 2010 21:35

Fick sovmorgon idag, Jajjamensan! Kl 11.20 slog jag upp mina blå. Oj, va skönt det var att sova länge för en gångs skull. Jag kan sova när som helst egentligen men på morgonen, om jag väl FÅR sova, så brukar jag vakna o vara jättepigg redan vid 7-8 snåret. Men inte idag... Suck, underbara lördagsmorgon!


Åkte till Götene sen o köpte missade ingredienser till den hemmagjorda pizzan. Det var smaskens.


Har även gett Hampus ett prov på uppfostran idag. Lite jobbigt men troligtvis tjänar man själv på det i längden. Om jag inte trodde det så hade jag inte gjort så här... Han ville inte ha sin mat. Han hade ätit pyttelite o "var mätt". Ok, han fick gå ifrån bordet men fick också veta att han ingen mat skulle få mer denna dag och heller inget godis. Han var införstådd med det och också införstådd med att Liam skulle få godis om han åt upp. Hampus valde ändå att lämna bordet. Han gick iväg o spelade tv-spel. När spelet inte var så roligt, efter ca 20 minuter, så kom han på att han ville ha sin mat för att han ville ha godis men Nope, det var för sent!! Oj, vilket väsen det blev! Han fick vara utan mat o utan godis. Efter en stund lugnade han sig så man kunde prata med honom så när Liam fick sitt godis var det inga problem. Han frågade inte ens Liam om han fick smaka! Nu håller jag tummarna för att han lärde sig något för detta var sannerligen inget kul! Kan ju tillägga oxå att det inte var frukosten det handlade om utan middagen som idag intogs vid 17-tiden, vilket i sin tur betyder att han ätit både frukost o lunch tidigare på dagen så han behövde knappast svälta! =) Nej, det hade jag inte stått ut med!


Vad mer idag då... Jo, "bakat" lite julgodis. Grisar, gubbar, bollar o annat i mandelmassa o smält choklad. Hampus tyckte att det var jätteroligt. Jag tyckte mest det var kladdigt men det var inte för min skull vi bakade så... Putte gjorde den sötaste lilla gubben man kan tänka sig o Liam valde att titta på tv.

    


Lite stolt över min gris med knorr, ett hängande öra o ett äpple i munnen! =) 


Nu är det snart dags att väcka mannen i mitt liv, dra med mig honom till duschen o sen titta på en film. Vi tog oss en kvällslur men jag vaknade efter en timme av en hemsk mardröm. Usch, jag var genomsvettig o kunde inte somna om. Inte ofta jag drömmer mardrömmar men det är aldrig roligt!


CYA!

 
 
Ingen bild

bimbi

14 december 2010 12:25

vad blir ditt nästa arbete om jag får fråga? Konditor eller? utsökta marsipanfigurer. Ställ dig på torget och sälj dem.


Hälsningar din gamla mor.

lemon

14 december 2010 22:34

Inte kan jag sälja dessa konstverk heller! Hmpf!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards