Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 12 december 2010

Tiden är knapp

Av lemon - 12 december 2010 23:17

Kollade igenom vad jag har framför mig den kommande månaden och räknade ut studietiden ganska bra...


Imorgon och en vecka frammåt har jag hemtentan i Organisation o Ledarskap att ägna mig åt.

Därefter har jag 12 kapitel i min underbara engelska psykologibok framför mig. Betar jag ett kapitel om dagen hinner jag att gå igenom kapitlen 2 ggr innan salstentan. Låter väl toppen?! Nu till problemet...


Det är både Julafton och nyårsafton inräknade i dessa dagarna... Hur troligt är det att jag läser ett STOOOORT kapitel psykologi på engelska OCH svenska på julafton? Inte troligt alls... Får helst enkelt pressa ihop det lite vissa dagar men ursprungsplanen ser i alla fall bra ut!

  


Lite julångest kommer krypande mer och mer för varje dag. Beställde ytterligare en del julklappar på nätet idag. Tre klappar alt. presenter till Emilia så nu är det klart till henne med. Sara återstår... Å Isabell, å Stefan.... å Puttis.... Hua, jag riktigt hör hur slantarna rinner iväg! Visst är det kul med jul? Både att få och att ge, att träffas hela familjen, äta gott, spela lite spel och ha trevligt men det blir ju så satans dyrt!!!! =( 


Ikväll hade vi det riktigt mysigt i alla fall. Både jag o Putte satt med pojkarna i soffan o kollade på film. Såg den tecknade filmen "Bilar". Kände mig hur fånig som helst när jag drogs med i den känslan filmen lyckades förmedla och faktiskt fick tårar i ögeonen vid ett par tillfällen. De är riktigt duktiga att få till känslor och minspel i tecknade filmer! Hampus tyckte den var jättebra också och det är ju huvudsaken. Liam tyckte väl inte den var riktigt lika bra men han kollade i alla fall i en timme. Inte illa för en treåring! =)

  


Nope, lite mer plugg sedan blir det natten!


CYA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards