Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 14 december 2010

Det är jag o Alfons Åberg - Jag ska bara....

Av lemon - 14 december 2010 22:37

Kände mig riktigt duktig igår då större delen av dagen handlade om Organisation o Ledarskap vilket betyder Hemtenta! Kikade på alla uppgifterna och löste 1½ av dem. Skönt att ha börjat. Idag blev den goda känslan dock raserad.... Hmpf! Kom till skolan o träffade Pauline som har den gamla boken inom ämnet, jag har den nya, och i hennes bok är upplägget ett helt annat än i min och gjorde det som jag skrivit på uppgiften helt otillräckligt. Pauline var snäll o kopierade de berörda sidorna åt mig (Tack Pauline) men det ställer ju mig på ruta ett igen. Fan! Så nu sitter jag här o ska börja om, jag ska bara..... blogga först! =) 

  

Nåja, känns i alla fall bra att ha underlaget klart för mig, nu gäller det bara att formulera det snyggt men det är ju en av de roliga bitarna. Älskar att svänga mig med fina ord och formuleringar. =) 


Alltså, jag har inte tiiiiid med jul! Det går inte!! Mamma skickade ett mess till mig idag o frågade om vi skulle åka o köpa de sista julklapparna ihop. Visst, men när??? Jag har f*n ingen aning om hur jag ska få ihop det! 

 


Var på sista förläsningen i Psykologins grunder idag. MYCKET intressant föreläsning om psykiska sjukdomar och dess behandlingsmetoder. Fick veta vilka modeller läkarna använder sig av för att ställa diagnos och vilka kriterier som ska vara uppfyllda. Tror nog att det är psykiatri som ligger mig varmast om hjärtat och framöver då det kan vara aktuellt med sommarjobb eller dyl. ska jag nog söka mig till Falköping eller liknande. Om det inte blir kriminalvården förstås, som också är intressant. Tänk att sitta och diskutera med en massmördare. Höra vad h*n tänkte innan morden begicks osv. Spänannde!!! Kanske vore rättspsykiatri det bästa för mig? Mmm, något att ha med i bakhuvudet under de kommande tre-fyra åren! 

  


Kan i alla fall konstatera att jag älskar att plugga. Detta är helt rätt för mig även om mativationen varit lite sisådär det sista. Den har dock återvänt och NU ska jag sätta fart. Först ska jag bara.... hämta lite mer kaffe! =)


CYA!!




 
 
Ingen bild

Mia

14 december 2010 23:12

Vade skolan att säja om borderline? Vore roligt att höra, kram

lemon

15 december 2010 00:04

Mja... Bara det "vanliga"... Inga gråzoner - allt svart eller vitt, humörsvängningar, impulsiva, självdestruktiva, instabila, tomhetskänsla... bla, bla, bla.

Vad jag däremot fann mer intressant var DSM-IV. Man var tvungen att uppfylla 5 av de 9 kriterierna för att få diagnosen.

Mmmm, pratade kort om DBT. Svårt att behandla, men det GÅR även om det tar lång tid.

Tja, utan att gå in på för mycket detaljer där jag kan dra paralleller mellan infon idag o det du berättat så var det väl detta som sas. =)

 
Ingen bild

Pauline

15 december 2010 08:10

Jo visst var det intressant :) men du behöver väl inte skriva om hela fråga ett? Du kan väl lägga till det som fattas? Kram vi ses

lemon

15 december 2010 08:16

Nej, det blev inte total radering trots allt, men omformulering och omtänk! =)

 
Ingen bild

Mia

15 december 2010 15:50

Japp det är ett utav dom testerna jag gjort har nog gjort fem eller e de sex sammanlagt hmm ja de e några stycken iaf. Och ja de tar tiiiid med den behandlingen o jag har gått dryga året och de e bättre iaf.

lemon

16 december 2010 00:39

könt att det fungerar! =) Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards