Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 15 december 2010

Vad fan är det för fel på folk egentligen??? (Öppet för tolkning)

Av lemon - 15 december 2010 08:16

Jag hade en gång en vän... med segel o ruff o...


Ähh, börjar om!


Jag hade en vän för några år sedan. En väldigt nära vän som jag ofta pratade med i telefon flera gånger per dag. Vi träffades då och då, inte jätteofta eftersom det var ett antal mil mellan oss men flera gånger om året i alla fall.


Vi pratade om ALLT, ingenting var pinsamt eller jobbigt. Vi stöttade varann i alla lägen och hon var en sån vän man kan kalla för "syster" vilket vi också kallade varann! 


Så för ett par år sedan hände något märkligt.... Jag hade lånat hennes SodaStreamer. När hon sedan ville ha tillbaka den så köpte jag givetvis en ny patron så att hon inte skulle få tillbax en halvfull. Den kostade runt 80 kr.


Någon vecka senare fick jag ett sms av henne där hon var sur, dryg o tyken o tyckte det var förjävligt att hon fick tillbax SodaStreamen helt tom på kolsyra... Jag fattade ingenting o förklarade att jag fyllt på den. Fick fortfarande lika dryga sms o dessutom anklagad för att ljuga. Försökte bedyra min oskuld ett tag med ledsnade tillslut och pajkastningen var ett faktum. MYCKET sas, många anklagelser, hån och sanningar kastades. 


Under tiden detta pågick så tänkte jag för mig själv att detta kommer aldrig att gå o reparera... Man kan inte säga vad som helst och tro att det kan räcka med ett förlåt, vissa saker sätter sig djupare än så. Hon påstod att hon visste att jag skulle höra av mig, "för det gjorde du sist vi bråkade". Vi hade väl varit osams ett par gånger tidigare men inte på detta sättet...


Tiden gick... Visst saknade jag henne men jag klarade mig utan henne. Jag tänkte på henne ibland, med sorg i hjärtat för att det blev så illa över en kolsyrepatron som kastade ca 80 kr.... Tragiskt!


Så för snart 2 år sedan, ca 2 veckor efter att Liam fått sin diagnos, så ringde hon mig. På fyllan givetvis... Ja, hon är alkoholist eller kanske light-alkoholist... Skit samma! Hon ringde och ville inte prata om det som hänt, ville bara stryka ett streck över det. Mmm, inte riktigt så det fungerar. Hur som helst, jag berättade om Liam och får svaret "Nej, det får vi väl hoppas att det går över så du slipper en sån unge!?" WHAT????? Japp, okunskap, det fattar jag ju, men att uttrycka sig så?! Jag hade nog tagit det bättre om vi fortfarande varit vänner men nu reagerade jag i alla fall starkt, men jag sa inget till henne om det...


Samtalet fortsatte och hon sa flera gånger att hon saknade mig. I det läget väntar hon ju sig att jag ska säga att jag saknar henne oxå men jag kunde bara inte säga det! Jag känner väl att jag saknar vår vänskap men jag kan inte förlåta all skit hon vräkte ur sig så varför ska jag då öppna käften? Jag vill ju inte ha henne som nära vän igen...


Så igår... Hon började kommentera min status på Fb, det gör hon ALDRIG annars och här vill jag ha lite hjälp att tolka! Va fan är det för fel på människan egentligen? Måste bara förklara... Jag förstod ju att hon hade druckit och att kommentarerna skulle raderas så redan igår kväll öppnade jag min status i iphonen och tog ett screen-shot på det. Jag hade sååå rätt! Klockan är nu 8.36 och alla hennes kommentarer är borta! Men men, här kommer bilderna i alla fall! (Hade tänkt låta hennes namn vara kvar eftersom alla med lösenordet finns på min Fb och skulle kunnat se detta innan hon raderade det men har trots det valt att ta bort namn o bild)


  

  

  


Var f*n gick det fel? Jag slutade svara då jag märkte att hela grejen började balla ur men det började ju så bra så var f*n gick det fel????


Tack på förhand för hjälpen!


CYA!

 
 
Ingen bild

tina

15 december 2010 09:10

Mycket konstigt!!! fattar faktiskt ingenting...Från det ena till det andra liksom :s

lemon

15 december 2010 09:22

Nej, jag fattar inte heller! HHahaha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards