Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 16 december 2010

Ändrade planer - sämre planer

Av lemon - 16 december 2010 19:12

Dagen blev inte alls som det var tänkt och jag är inte speciellt nöjd med dagen. 


Idag var sista seminariet i organisation o ledarskap, kl 13.15 Med tanke på vädret och att vi bor omringade av öppna fält där snön lägger sig i drivor så vågade jag inte åka idag... Med facit i hand så skulle jag ha åkt eftersom ovädret avtog på eftermiddagen. Nu kan det hända att jag åker på en extra uppgift bara för att jag missade.... Har jag tur så slipper jag det men man vet ju aldrig. Dock hade jag gjort uppgiften, bara att jag inte var med o redovisade o diskuterade.


Jag fick i alla fall gjort lite nytta. Nästan 60% av hemtentan är nu klart. 100% ska vara klart till måndag har jag bestämt mig för o det borde inte vara några större problem!


Ännu en sak som inte blev som jag trodde/ville... Liams läkare sa för ett par veckor sedan att vi skulle sätta på honom sensorn och sedan ta lite värden. Det fina med sensorn är att ALLT lagras i pumpen och det kan man sedan föra in i ett program i datorn. Jättesmidigt!


Just när han fått sensorn så testade jag detta, tog med rapporterna till läkaren och fick svaret att de inte kunde tyda dem?! (På pumpens hemsida och i programmet står det att man ska dela rapporterna med sin läkare) Ok, tänkte jag, pumpen är ny, de har inte lärt sig ännu. För mig är det bara massa siffror så jag kan absolut inte tyda den men jag är ju ingen läkare....


I alla fall, nu när hon bad oss sätta på honom sensorn för att ta värden så trodde jag att hon lärt sig så igår spenderade jag tre timmar med att få in värdena i datorn, alla program o plug-ins försvann ju när jag formaterade datorn i höstas. Skickade iväg skiten på mail o får som svar idag att de inte kan läsa dem... De vill att jag skriver in allting på blodsocker.se. Visserligen en toppensajt men efter att ha jobbat i tre timmar med skiten så blev jag tämligen irriterad när jag fick det mailet!!! Så här ser en rapport ut - en av... 15 olika kanske... Phu! 

    


Dessutom har vi inga värden uppskrivna eftersom jag trodde att de skulle kunna läsa rapporten där allting finns. Det enda jag kan göra nu är att lägga in värden ifrån dagis och det täcker ju inte hela dagen... suck.


Å, en positiv sak som hände idag var att Liam kom till mig o sa "Mamma, jag är låg"! Tidigare har han kunnat be om socker men man måste ju ändå kolla honom och ibland då han bett om socker så har han varit hög. I de fallen känner han att något är fel, att han mår konstigt men vet inte vad det är, men idag sa han alltså konkret att han var låg. Mycket riktigt, 2,7 i bs! MIN DUKTIGA KILLE!!!


Imorgon blir heller ingen rolig dag... Åtminstonde börjar den inte så bra! Ska till tandhygienisten på morgonen o skrapa bort tandsten. Roligare kan man ju ha och jag kan definitivt ha roligare för de pengarna! Särskilt nu när det är jul!! Blä!


Hmm, nu har jag jullov! Japp, fram till 4e januari. Då har jag ett seminarium och sedan har jag fortsatt lov till 13 januari! Låter bra va? Om det vore så väl ändå.... Känner bara stress över den där salstentan och något jullov lär jag inte kunna njuta av! Tog förresten ett kort inifrån hallen på övervåningen idag. Tycker det ser riktigt spöklikt ut om det inte vore för att adventsljusstaken speglade sig! 


Tog ytterligare ett kort på väg till dagis... NU kom de o satte upp snöpinnarna! Hur många veckor har det varit snö nu? På denna lilla vägen utanför vårt har jag sett 5-6 bilar i diket sedan snön gjorde entre så de där pinnarna borde kommit upp för längesedan! Hmpf!

  

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards