Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 17 december 2010

Ledsen idag

Av lemon - 17 december 2010 20:23

Hua, jag var hos tandhygienisten idag och pinades i ca 1½ timme... Tandsten är inget kul! Men ett nödvändigt ont att avlägsna. Jag har dessutom tandlossning dels pga av genetiska faktorer (pappa hade väldigt dåliga tänder) och dels pga av rökningen. Jag har ju rökt i si så där 23 år...

  

  

OBS. Det är inte jag på bilderna!


Så vad göra åt problemet? Jo, sluta röka! Sköta tänderna bättre kan jag inte eftersom jag är pedant när det gäller den biten... Jag borstar tänder MINST 2 ggr/dag, ofta mer än så, använder tandtråd och mellanrumsborstar, så nu återstår bara att sluta röka!


Jag frågade hur mina tänder sett ut om jag inte varit så noga med dem o hon gissade på att jag inga tänder haft kvar i så fall... Ännu så länge sitter alla där de ska och så ska det banne mig förbli! Jag har inte för avsikt att bli tandlös innan jag fyllt 40! Nejnejnej, så idag tar jag sista ciggen och denna gången SKA det bara gå! PUNKT!!!


Men denna dagen har inte varit rolig... Jag gissar på att hon stack mig 7-8 ggr för att bedövningen inte tog överallt o nu när bedövnningen släppt gör det APONT! Uppe i näsan till o med! Men, bara att stå ut! Ska tillbaka 11 januari o ta andra halvan av truten! Ser på ett sätt fram emot det. Vill ju naturligtvis vara ren i käften och med tanke på vad tandsten är så hör det definitivt inte hemma i min pedantskötta mun!


Skulle pluggat idag men med tanke på hur ont jag haft har humöret inte varit så bra och det drar även med sig motivationen. Har mest tyckt synd om mig själv... Men har i alla fall fått upp de sista tomtarna, strukit juldukar o gardiner o fått dem på plats, hämtat en julgran. Imorgon blir det julshopping med lilla mamma!

    


Nu, lite mer kaffe o kolla Robinsson i soffan med halva mitt liv dvs Sara o Putte. Andra halvan av mitt liv ska i säng, dvs Hampus o Liam! =)


CYA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards