Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 20 december 2010

En jobbig, rolig o hektisk dag

Av lemon - 20 december 2010 21:34

Var uppe till 02.30 inatt o vek o bar tvätt, HATAR!!! Det bodrog till att jag sov gott efter dagislämning till ca 11.00 Därefter åkte jag till Skövde för o hämta ut mediciner till Liam o sedan en sväng till Willys. Fick köpt julskinka, julkorv o julost. En liten bit närmare målet alltså.


Hämtade Sara på Resecentrum kl 13.20 o sedan full fart till dagis o hämta gossarna. Hem o slängde ihop lite rester från gårdagen, inväntade Putte o sedan snabbt iväg till Götene, hela familjen. Träffade Snövit o de sju dvärgarna (... de var väl inte jätteövertygande...) och Tomten (som inte heller var speciellt övertygande.... en ung tjej med tomteskägg på sig...). Gick en sagopromenad och åkte det lilla tåget. Fy satan va kallt det var att åka! Men skoj var det och pojkarna var nöjda vilket ju var anledningen till att vi åkte dit. Kom hem vid 19.15 o då var det läggdags för små troll. Sara åkte till en kompis o ska sova där i natt.


Inget plugg har det blivit och det ger mig ångest! Ligger en dag kort nu bara för det! Skräp!!


Men en glädjesak är att jag var superduper nära att ge upp rökningen i morse men gjorde inte det! Så nu har jag varit helt rökfri, inte ett bloss, både lördag, söndag och måndag! Putte hade rökt en cigarett idag. Han sa inget till mig men jag kände det på lukten trots att det var flera timmar sedan han rökte den. Han kom hem runt 16 o hade rökt vid 13-14-tiden..... Konstigt att jag kände det!? Men det luktade URK!! Jag har köpt NiQuitin sugtabletter. En mycket bra uppfinning som tar bort det värsta hemska när det är jobbigt! För jobbigt är det, ett par gånger om dagen, men det går faktiskt bättre än jag trodde. 


Var på bolaget idag och handlade lite. Alltid lika kul och jag önskar att jag hade gott om pengar, då skulle jag köpa lite av varje. Idag blev det två vinglögg, ett rosévin och en liten konjak. Godis!!


Imorgon är det dags att ta in granen och klä den. Känner ingen julstämning ännu men längtar ändå till julafton. Tycker dagen är trevlig och tycker det är ännu trevligare när det är över. Nyår kvittar mig precis och vi ska heller inte göra ett skvatt så den dagen kan jag ha eller mista. Vill bara att vardagen ska komma åter fort. Älskar rutiner och mår bäst då var dag ser likadan ut även om det blir trist i längden.


Nej, nu ska jag försöka göra lite nytta innan John Blund kommer!


CYA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards