Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

Mja... Rätt eller fel tro...?

Av lemon - 19 januari 2011 00:04

Idag var det kursstart på "Socialpsykologiska undersökningsmetoder". Som allt annat var det intressant och jag tror att det blir en rolig och nyttig kurs. Det har dock uppstått total förvirring angående kurslitteraturen eftersom det funnits olika info på olika ställen mm.

  


För att bringa klarhet i saker o ting så mailade jag kursansvarig för ett par veckor sedan. Ville ju veta vilka böcker jag behövde och blev då hänvisad till kursplanen där det fanns tre böcker angivna. Köpte dessa böcker för ca 1000 kr och idag på kursstarten fick jag veta att minst en av dem är köpt i onödan eftersom den inte kommer att användas. Eventuellt är även bok nr 2 köpt i onödan, det får jag veta nästa vecka. Surt sa räven... Det är ju knappast så att man har ett överflöd av pengar varför jag blev måttligt irriterad över det faktum att jag fått fel info om kurslitteraturan av kursansvarig!


Så, när jag kom hem idag skickade jag ett mail:

  


Hej!

Jag gjorde som du sa och beställde de böckerna som fanns på kursplanen, man litar ju på att man får rätt info då man frågar... Idag på kursstarten fick jag veta att jag köpt TVÅ av böckerna i onödan!!! De är knappast gratis... Hoppas att jag får skicka tillbaka dem och undrar då vem som ska stå för returportot? Tycker inte att det är rätt att jag ska stå för det eftersom jag särskilt frågade program- och kursansvarig för att det inte skulle bli fel! Hur ser du på det?

Mvh Sussie


Och så här ser svaret ut:


Hej Susanne,

Jag beklagar att kurslitteraturen ändrades vid kursstarten. Jag har tyvärr inte blivit informerad om detta. Som du vet har vi två kursansvariga lärare på kursen. Jag tar hand om den andra delen av kursen med start v 8. Förvirringen kan bero på att Leif fick ta över kursansvaret för den första delen av kursen och fick göra vissa ändringar i fråga om litteraturen på denna del.

Jag är ledsen att du fick fel information. Och eftersom den kom från mig, får jag nog personligen stå för returportot.    

Med vänliga hälsningar 


Svarade henne att det var ungefär det svaret jag ville ha och naturligtvis står jag själv för returportot!


Det var bara gesten jag var ute efter och det klarade hon ju fint! =) Rätt eller fel? Bra eller dåligt?


-----------------------------------------------------------------------------------------------


Nu över till något helt annat, något som verkligen förbryllar mig och som jag väldigt gärna skulle vilja ha ett svar på....


Liams måltidsbolus är alltid hög på morgonen eftersom det är fullt med hormoner som påverkar insulinupptagningen osv just vid den tiden på dygnet. Till frukost brukar han få 2 E vilket kan jämföras med lunchbolusen på 0,4 E.


  


Idag hade dagispersonalen glömt att ge honom hans insulin vid frukosten vilket borde resultera i att han blir hög, skyhög. Han åt tre tallrikar fil och en halvmacka och ett glas juice. Tack gode gud, att personalen glömde hans insulin idag eftersom han en timme efter frukosten var låg?????!!!!!! Hur är detta möjligt??!! Fattar ingenting och jag kommer inte på en enda rimlig förklaring! Jag har banne mig ingen aning hur detta kan komma sig. Tänk om de gett honom insulinet precis som det brukar göra och borde ha gjort... Brrr!


Att hon glömde ge honom idag är ursäktat, inte bara pga av att han blev låg. Hon hade varit ursäktad i alla fall eftersom hon haft "nattvak" då hennes dotter förlorat 2 liter blod efter en förlossning och opererades på natten.


CYA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards