Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

Rutiner

Av lemon - 19 januari 2011 23:00

Rutiner är tråkiga som f*n men oj, vilken tur att jag har dem! Tack vare dem så vet mina barn alltid vad som gäller. De vet att efter middagen får de leka en stund eller titta på tv, sedan är det dags för tandborstning o pyjamas o sen blir det sängen. Liam hade en period alldeles nyligen då han testade med att skrika och "orma" sig för att slippa gå o lägga sig men han har gett upp nu verkar det som. Med Hampus är det ALDRIG några problem med läggdags. Han vet exakt vad som gäller och det är så himla skönt att slippa diskutera om saken! Skalman var inte så tokig med sin mat- o sovklocka! =)

  


Samma sak på morgonen. Vem orkar bråka på morgonen??? Inte jag, så därför är rutinerna just på morgonen extremt tydliga och det finns inget utrymme för varken lek eller trassel. 


Att vara konsekvent då... Mmm, det kan vara svårt... Inte alltid lätt att stå för det man sagt eftersom man har en tendens att tycka synd om barnen då allt lugnat sig men det är VIKTIGT att stå för det man sagt eftersom barnen lär sig att det man gör får konsekvenser även om man ångrar sig och inkonsekvens kan dessutom leda till schizofreni! Nope, vill inte orsaka att mina barn får det o därför försöker jag alltid att stå för det jag sagt! Nej, inte därför eftersom det är en alldeles ny kunskap för min del, jag försöker alltid stå för det jag sagt, det har jag alltid gjort, inte minst för att barnen ska veta att har jag sagt något så är det det som gäller! 


Tillbax till ämnet då som handlade om rutiner och det var egentligen mina egna rutiner jag syftade på... Jag har fått som vana att gå o lägga mig då gossarna går o lägger sig, vid 18.30-19, och sedan sova till ca 21-22-tiden. Så himla skönt!! Frågan är om det är så himla bra egentligen?! Om jag inte sover då så är jag för trött för att plugga men när jag sover vid den tiden så kommer jag i säng för natten alldeles för sent för att vara pigg dagen efter. Om o men med allting.... Suck!


Sova måste väl vara något av det bästa som finns?


När jag sökte på rutiner på google så hamnade jag på en sida med ett suveränt schema... Kanske borde man anamma detta?

   Klicka på bilden för att komma till sidan där bilden hittades...


På lördag är det dags för revy m Puttes jobb o mamma ska vara barnvakt. Stackars lilla mamma... Hon är jätteorolig nu när hon ska Liam då han har sin diabetes. Men men, jag ska instruera Sara som oxå är tvungen att vara hemma o vara barnvakt ihop med Momo (annars vägrar Momo totalt) och dessutom får jag ju ringa under kvällen för att instruera angående måltidsbolus o eventuell kvällsbolus! Ser fram emot kvällen då det inte är ofta vi kommer ut på såna här skojigheter. Först god (förhoppningsvis) middag o sedan revy!

    
















Nä, känns som "dravel, dravel" så jag skippar att skriva mer. Snart dags att försöka slå ihop de blå så att jag orkar med skolan imorgon! Föreläsning med en mycket förvirrad föreläsare mellan 10.15-15.00 För många av de andra eleverna är hans förvirrade sätt att uttrycka sig ursäktat eftersom "han är sååååå snygg" men jag som inte delar den uppfattningen tycker mest att han är jobbig att lyssna på. Tråkigt eftersom han är ganska rolig. Nåja, får väl ha lite överseende eftersom han är ny som föreläsare. Han är 26 år, forskare och psykolog. Tror ni att hans mamma är stolt över honom??? =)

  


CYA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards