Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

En mor till salu

Av lemon - 23 januari 2011 09:05

Så heter revyn vi var på igår! Skrattade så tårarna rann vid ett par tillfällen. Mycket bättre revy i år än det varit de senaste åren.


Vid 17 intog vi en underbar måltid på restaurang Mangos i Skara. Det blev en förrätt som helt enkelt smälte i munnen och Black & White till huvudrätt. Två cider slank ner till maten och en Baileys till kaffet. Mumma, mumma. Var lite lagom rund under fötterna och hade riktigt skoj. I pausen på revyn hade jag hunnit slöa och nyktra till så jag matchade Puttes öl med en kopp kaffe. Efter revyn hade jag redan hunnit bli bakis?! Sån J*A huvudvärk att det kändes som om någon satt där inne o bankade med både hammare o stäv! Tog en Ipren o en migräntablett o kom i säng runt midnatt. En alldeles lagom vild kväll! =)


Idag studsade jag ur sängen kl 7.30 (liiite överdrivet kanske, men uppe var jag i a f). Kopplade av i soffan framför Dr Phil. Var lääängesedan jag kollade på Dr Phil... När Hampus var bebis satt jag o Putte varje lördag o söndag morgon bänkade framför tv'n o kollade Dr Phil. Saker ändras utan att man tänker på det... Vet inte när eller varför vi upphörde med den vanan som faktiskt är ganska trivsam.. 


Idag ska jag inte göra många knop. Putte fick sovmorgon både igår o idag (oj, vad snäll jag är ibland...) men jag har snart för avsikt att väcka honom för att själv sova en stund. Ska bli riktigt skönt. Är både trött o lite mör i kropp o huvud sedan igår.


Momo o Sara klarade uppgiften som barnvakt galant igår. Jag var inte orolig en enda sekund. Visserligen är jag aldrig längre bort än min mobil men ändå... Momo tycker INTE om att ha ansvaret för Liam så hon tyckte det var skönt när kvällen var över.


Lite bilder från revyn:


      


Nu mera kaffe innan jag skakar liv i mannen i mitt liv, därefter en tuppalur, sedan middag, kanske flytta skrivbordet som inte blev av igår o ikväll måste jag plugga.


Har en föreläsning imorgon som jag funderar på att skippa eftersom den förvirrade föreläsaren bara lyckas göra mig mer förvirrad... Får fundera på det lite!


CYA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards