Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 5 februari 2011

Ångest, stress o glädje

Av lemon - 5 februari 2011 07:49

Har varit kass på att uppdatera i veckan. Har tänkt tanken flera gånger men inte haft lust... Men här kommer i a f en sammanfattning.


Varit på sjukhuset med Liam o kallat hans hba1c och blev sååå glad. Han har gått ner ytterligare o har nu ett hba1c på 6,7. Äntligen fick man lön för mödan. Vi har kämpat med detta sedan i somras och det har bara krypit ner med 0,1 i taget tidigare. Nu hade det tagit ett rejält kliv nedåt. Ska se till att det fortsätter neråt eller åtminstonde inte vänder uppåt igen.


Jag har börjat käka LCHF igen. Har ju gjort små försök tidigare men nu kör jag på allvar!! Nu ska det gå bara! Jag har hållt på i ca 4 veckor men det är först den senaste veckan jag kört strikt LCHF och har faktiskt gått ner 4 kg. Inte så illa. Med den takten kanske jag kan gå på stranden sommaren 2011 utan att behöva känna mig som en flodhäst. =) 


Problemet med LCHF tycker jag är att äta tillräckligt. Man kan göra som Sten Sture Skaldeman rekommenderar, trycka i sig massor av fett, eller som Annica Dahlqvist tycker, byta ut "smalmat" mot fet mat... Jag kör något mellanting tror jag. Minimalt med kolhydrater och försöker få i mig mycket fett. Svårt men jag har i alla fall tillsatt kokosfett i kaffet för att öka på fettmängden.


Idag blir det badhuset med trollen. Det betyder ångest... Men killarna blir ju glada i alla fall så det är bara att stå ut. Resten av helgen ska tillbringas med att städa. Menar då grovstädning, röja lite varstans här hemma.


Behöver tips o idéer!! Vi ska göra en forskningsplan i skolan och komma på ett ämne ingen har forskat på tidigare. Vi har valt hemlösa men att komma på variabler som ingen forskat på innan är inte det lättaste. Hemlösa/missbrukare, hemlösa/psykiskt sjuka, hemlösa/svenska medborgare... Finns mycket mer men kommer inte på något som är ett oforskat område. Tips mottages med STOOOR tacksamhet!


Hämtade Liam på dagis igår och fick veta att en personal på nya dagiset räknar med att den nya personalen ska kunna Liam efter tre dagar... Gamla personalen protesterade, tack o lov! Tre dagar räcker inte långt.... Tur att vi har gamla dagis som backar upp oss nu!! Känns jättebra att de inte släpper iväg Liam förrän de är helt säkra på att nya personalen kan honom! 


Nu ska jag göra Oopsies! (googla det) =)


CYA!

 
 
Budda

Budda

21 februari 2011 22:50

Hejsan, intressant att läsa dina inlägg. Jag har diabetes själv och jag har läst juridik och gjort examensarbete om just hemlöshet. :) Vad pluggar du?
Vi skrev om vad ett hem egentligen är och om de som väljer att stå utanför socialtjänsten.Det var intressant.
Roligt att läsa att du är ambitiös att söka sommarkurs. Juridik har du ju glädje av alltid.

Varmt lycka till. Hoppas din son får det bra trots db.

Kram,Budda:)

http://www.budda.bloggplatsen.se

lemon

2 mars 2011 14:27

Hej!

Jag pluggar socialpsykologi. Tyvärr blev det inte hemlöshet vi gjorde arbetet om eftersom vi hittade väldigt lite material om just detta ämnet! =( Men det är intressant i a f!

Tack för din uppmuntrande kommentar!
Kram Sussie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards