Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 21 februari 2011

En tanke slog mig

Av lemon - 21 februari 2011 19:10

Att jag kanske skulle blogga lite. Jag är nog lite av en periodare. Ibland bloggar jag flera gånger om dagen och ibland kan det gå veckor mellan. 


Känner mig psykiskt utmattad för tillfället eftersom det var en tuff helg. I lördags vaknade jag kl 6.40 o kände att något var fel, väldigt fel. Intalade mig dock att jag bara var fjantig! Liam brukar få sova till 08 på helgerna men nu hade jag lust att väcka honom direkt eftersom det var något med honom som oroade mig. Hampus kom upp kl 07 o jag bad honom då väcka Liam trots att han egentligen skulle fått sova en timme till. Frågade Liam hur han mådde o fick svaret "Inte bra". Kollade hans bs och det låg på ca 22. Högt, högt men inte så högt att han borde må så dåligt. Kollade ketoner och blev svimfärdig när det visade sig att han hade 4,7 i ketoner, massor alltså!!! Tack gode gud för att jag väckte honom!!! Han hade ryckt loss slangen - igen. Fixade ny snabbt som satan o tryckte i honom 2,3 E insulin. Ringde sedan avdelningen i Skövde. Alltid bemannad o de svarar alltid! Hon skulle be en sköterska ringa upp mig men återkom efter ett par minuter själv o sa att vi skulle åka in till akuten. Under tiden hann Liam spy rakt ut i soffan. Myspys. Man mår ofta illa och har ont i magen av ketoner...


Slängde Skrutten i bilen o gav oss av till KSS. Kom in till akuten vid 09 o för ovanlighetens skull jobbade de kvickt även på akuten. En timme senare var vi inlagda på barnavdelningen för observation. Även om ketonerna vänt kan man ha hunnit bli så sur i kroppen att det leder till ketoacidos och det var därför vi fick stanna. Blev utskrivna vid 13 då bs o ketoner var normala igen! PHU!!! Det är sannerligen nervpåfrestande att vara Liams mamma!

  


Imorgon är det deadline på vår forskningsplan. Vi är i stort sett klara. Det ska skickas in till Urkund o så bara. Skönt att beta av lite i taget! Imorgon börjar dessutom delkurs nr 2 på Socialpsykologiska undersökningsmetoder. Inte en kurs jag har tyckt är speciellt spännande hittills men det är ju bara att bita ihop. Snart är den över och då blir det Sociologins grunder, det ser jag fram emot! =)


Ska dessutom söka en sommarkurs på onsdag. Juridikens grunder. Den är på 15 poäng vilket betyder heltid även över sommaren. Bra att ha när man söker jobb! Skulle egentligen vilja läsa en till, något med psykiatri, men det får räcka med heltid!


Nope, mer kaffe o sedan gruppchatt på Facebook!


CYA!

 
 
ema

ema

21 februari 2011 20:00

hej! fin blogg!
om du vill , så gå in på min blogg ! hehöver läsare :D /Tack

http://fotomagazinet.bloggplatsen.se

lemon

21 februari 2011 20:13

Tack! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards