Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 6 mars 2011

Att välja rätt tillfälle

Av lemon - 6 mars 2011 10:07

Hehe, jag brukar som bekant få åka ut på helgnätterna för att hämta tonårsdotter på div olika ställen. Nu var det dags i natt igen. Hon skulle hämtas i Götene klockan 03 då bussen anländer. Inte ofta ber jag Putte hämta men igår gjorde jag faktiskt det och han sa att han kunde göra det... 


Imorse upptäckte jag att jag fått ett sms av Sara där hon skrev att eftersom M's epa inte startade skulle hon missa bussen. (Hmmm, jag har oxå varit 16 år så det vette fan om jag tror på det där...) Nu på morgonen väckte jag Putte o frågade om han var tvungen o åka till Lidköping i natt o hämta henne och mycket riktigt! En extra sväng på drygt en timme. Hehe, som sagt, det gäller att välja sina tillfällen. Han var ute o åkte i kylan medan jag låg varmt o gosigt nedbäddad! Men stackars min, Puttis...Han var nog inte speciellt munter i natt...


Idag bär det iväg till Skövde för att köpa ett pkt golv till. Det fattas ca 1 cm. Mycket irriterande att behöva köpa ett helt pkt för det. Kanske borde flytta väggen en cm istället? Ska även köpa en fönsterbräda och nytt foder till fönster och dörrar och även nya golvlister. För övrigt tar det sig i hallen och jag börjar bli nöjd. Väntar bara på att gardinerna o mattan ska levereras så att jag kan inreda som det ska vara. Kommer bli såååå fint. Väggordet kom upp igår i alla fall och det blev precis så bra som jag tänkt mig!


    


    


 Jag kan lugnt konstatera att det ger mersmak att göra om o få nytt o fint. Vill fortsätta med vardagsrummet nu men det får väl vänta lite... =( "Rom byggdes inte på en dag".


Nu, dags att ta tag i dagens bestyr!


CYA!

 
 
rebecka

rebecka

6 mars 2011 10:33

Vad fint, såna väggtexter är så himla fint

http://linkbyz.bloggplatsen.se

lemon

6 mars 2011 10:34

Tack! Ja, jag tycker oxå om väggord! Kram

 
Ingen bild

"Anonym"

6 mars 2011 10:41

Mäktig snubbe han som sågar;)

lemon

6 mars 2011 10:44

Hej "Anonym"!

Ja, han är bra o ha, ibland!

Puss på dig, "Anonym"

 
Ingen bild

anonym2

6 mars 2011 11:59

för o inte tala om han som bilat...

lemon

7 mars 2011 10:43

Eller HON som bilat, "Anonym2"

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards