Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Frustrerad

Av lemon - 29 mars 2011 18:00

Jag har såååå kapitalt ledsnat på att vänta!!! Jag vill ha tentaresultatet NUUUU. Jo, hon har till nästa onsdag på sig innan det MÅSTE vara inne men efter förra tentan kom resultatet efter 6 dagar o då var det många flerv tentor o rätta. Trodde det skulle gå jättefort denna gången, som en tonårspojk ungefär, men jag hade fel... Hänger på studentcentralen.se 24/7 o F5:ar men det hjälper ju inte... =(


Jag beställde sociologiböckerna förra veckan o blev 954 :- fattigare. Idag damp det ner två tegelstenar i brevlådan.... Båda var ca 5 cm tjocka... Phu! Tur de r på svenska i alla fall. Kurserna Sociologins grunder och Kommunikation o samtalsmetodik ska läsas samtidigt, tre böcker i ena kursen o två i den andra. Sista momentet på första året!


Jag skrev det igår o jag skriver det idag... Jag är begentligen ingen älskare av sommar men nu vill jag att det blir åtminstonde lite sommaraktigt för jag längtar så sjukt mycket efter att få komma ut i husvagnen. Killarna älskar det och jag o Putte har det myspysigt. Pratar, spelar kort, yatsy eller kanske varsin dator med en kopp kaffe eller en öl och tillåtelse att bara vara utan massa måsten. Hemma finns det alltid outtalade måsten som tvätt, disk, städ mm, mm. Inte i husvagnen... 

      


Har alltid älskat campinglivet. När jag var liten o vi kom till en ny campingplats tog det i snitt ca 30-40 minuter innan jag hade hittat en kompis att vara med. Jag har aldrig varit blyg utan kunde lätt klampa fram till vem som helst o fråga om vi skulle "leka". Samma sak som tonåring även om ordvalet var annorlunda då. Ja, det var något speciellt med att campa och så är det fortfarande. Älskar det! Lääääängtar!!!



Putte var ingen flitig anhängare av min entusiasm men jag har lyckats smitta honom så nu tycker även han om campinglivet. Vet inte om han är lika hänförd som jag men jag vet i alla fall att trivs då vi åker ut och det är det viktigaste. På det stora hela tycker jag o Puttis om samma saker.... Det gäller det mesta faktiskt. 


Nope, vila o sedan plugga lite. Ska träffa Pauline o Suzen imorgon kl 9 o då gäller det att vara pigg o förberedd! Om nu Liam vill hålla sig frisk bara. Han har en hemsk hosta o lite förhöjd temp, kan inte kalla det feber (37,5), men det behöver ju inte stiga i alla fall...


CYA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards