Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 8 april 2011

Mår illa

Av lemon - 8 april 2011 06:49

Vaknade långt innan det var dags att gå upp med halsbränna o illamående, lätt huvudvärk och svettningar. Drömläge... Vi har ju klarat oss från magsjuka denna säsongen så jag bara väntar på att det ska bli vår tur. Kan aldrig tänka mig att vi skulle kunna klara oss helt. Peppar, peppar...


Någon som har tips på hur man får två envetna bröder att sluta slåss? Det är mest den store som slår den lille och det behövs tydligen ordentliga konsekvenser för att få detta att upphöra men VAD???


Nope, detta var inge kul


Cya

 
 
Ingen bild

Bimbi

8 april 2011 07:28

Se till att dom leker affär, det brukar alla barn gilla. men du får hjälpa dom på traven. Skaffa en disk typ en låda, och låt dom plocka lite grejor här och var. Lite sten och blad och annat som går att hitta, en får handla och en får köpa. Lycka till.

lemon

8 april 2011 21:31

Tack lilla mamma, jag ska testa det. Kanske imorgon!

 
Ebbann

Ebbann

8 april 2011 07:35

Detta handlar om Magsjukan:

Om du hört eller sett någon bli magsjuk och spytt så ta alltid vitpepparkorn.

En dag var det två stycken som spytt i våran skola och när jag kom hem tog jag 7 vitpepparkorn.

Och det fungerar. Man kan bli lite rumlig i magen av vitpepparkornen men det är iallafall mycket bättre än att bli magsjuk.

Testa det! =)

http://www.snorptorpan.bloggplatsen.se

lemon

8 april 2011 21:30

Ja, vitpepparkorn har jag hört tidigare ska vara effektivt så det ska jag testa. Idag vet jag dock inte vad det var för skumt. Det vände efter några timmar utan att ha lett till annat än illamående, halsbränna o orolig mage. Ha en bra kväll! =)

 
Jossan

Jossan

8 april 2011 10:46

Tjo! Det enda jag tror funkar mot bråkiga syskon (mer än vad som är okej alltså, klart syskon ska få bråka lite! :D) är att vara konsekvent!

Att antingen bestraffa den som gör 'fel' med att ara på sitt rum, ta bort telefon eller tvtid, eller ännu heldre ge uppmärksamhet till den som inte gjort fel. Fråga om den vill vara med och hjälpa dig med det du gör, fråga om ni ska åka och handla äpplen eller så.

Att demonstrativt och konsekvent ändra fördelningen av uppmärksamhet är effektivt!! :P

http://pinkeyes.bloggplatsen.se

lemon

8 april 2011 21:28

Tack för tipsen! Telefon, tv mm har de inte ännu. De är 5½ och 3½ år... Uppmärksamheten ska jag däremot testa även om det krävs en enorm styrka av mig som mamma... Phu!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards