Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 9 september 2011

Idag kommer domen

Av lemon - 9 september 2011 07:09

Idag är sista dagen för inrapportering av mitt betyg på kursen Vittnespsykologi. Jag har fått en av tre uppgifter rättade hittills och den var Godkänd. Nu är det bara o hålla tummarna på de andra två, varav den ena är onlinetentan... Tror inte att den är godkänd. Är den det ska jag ha en J*A tur bara... Vi hade 4 timmar på oss att göra den och den bestod av fyra deltentor. De första två gick ganska bra men tog tid... Vilket gjorde att jag slarvade mig igenom de två sista för att överhuvudtaget hinna lämna in dem. Jag har aldrig tidigare suttit tiden ut då jag skriver tenta men i detta fallet var alltså fyra timmar för lite...  


Jag har nått ytterligare en insikt... Känns sådär bra att erkänna detta men... Jag har alltid hävdat att katter har personlighet. Igår hade vi en föreläsning där vår käre proffesor hävdade att så inte är fallet. Säg emot en proffesor som har jävligt bra argument om du kan?! Nja, jag är väl beredd att ge med mig efter hans argument. Han menar att en katt förstår inte att den är en katt som kan utnyttja sina färdigheter. En katt har bara personlighet för att VI tillskriver den det, men katten själv förstår det inte, den bara ÄR. Så är de med de flesta djurarter med få undantag. Ett undantag är chimpanser... Att katter är olika, man hittar aldrig två katter som beter sig likadant, förklaras med att de kan ha olika beteenden men personligheten sitter inte i beteendet... Jao... Överger väl mig gamla hypotes i o m detta argument och därmed ändras också min egen personlighet/identitet, åtminstonde enl Preffesor Berg och det symbol interaktionistiska perspektivet. 


Idag är dagen då jag ska ta upp striden om skolskjutsen. Kommunen menar att Hampus ska gå 1980 M för att ta sig till bussen för att komma till skolan. Är det under 2 km får man vackert gå. Hade det varit 20 M längre hade han fått åka taxi som hämtar honom utanför dörren. Är det rimligt att en sexåring ska ta sig 1980 M? För att göra det hela ytterligare lite bättre sitter jag på faktan att runt 1990 flyttades busstationen i 150 M så att det precis skulle bli under 2 km hit in. Detta vet jag eftersom den striden vi nu ska ta, tog vår granne vid tidpunkten för busshållplats-flytten. Det var något fler barn här vid det tillfället och jag kan tänka mig att de stöttade varann ganska bra... Nu finns det bara vi som har barn i området... Skit!! Men men, min kära granne har sparat ALLT material, såsom brev, foton och tidningsartiklar, från 1990 och detta tänker jag ta med upp till skolskjutsbeslutarna... 


Nu är det dags att väcka de små odjuren som sussar sött i sina sängar trots att klockan redan är 7.40 (?????). Varför händer detta aldrig på helgerna?


CYA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards