Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 16 september 2011

En "fucked up" kväll

Av lemon - 16 september 2011 00:07

När jag kom hem efter det misslyckade läkarbesöket la jag mig o sov i ett par timmar eftersom sömnen varit obefintlig på natten pga av täppt näsa o hosta. När jag vaknade kände jag mig lite bättre... Det varade dock bara en kort stund. Snart blev jag sämre, mycket sämre. Hostade och fick andnöd, frustade o flåsade som värsta 80 åringen. Har haft lunginflammation en gång o tyckte dessa symptomen påminde om de jag hade då så jag ringde 1177. Hon bokade in mig till jouren, pronto, så jag åkte direkt o då var kl 18.30. 


Kom fram o kunde knappt prata. Fick träffa läkare o inhalera. Blev bättre men inte bra så jag fick inhalera igen och fick dessutom kortison (betapred). Blev fortfarande bättre men inte bra.... Vilket ledde till att han skickade mig till akuten. (Varför kan det aldrig vara lätt? Typ, Ta 2 alvedon så kommer du bli bra...)

 


Väl på akuten tog de en himla massa prover som var "ganska" bra, jag fick inhalera två gånger och sen fick jag, efter mycket funderande, åka hem. Men jag var tvungen att avge ett löfte... Jag måste tillbax imorgon o göra en lungröntken. De ska kolla om jag kan ha lunginflammation men än så länge är diagnosen bronkit, astma och kol-bas (?). Känns ju bra...

   Varför ska det alltid vara nära att jag blir inlagd för??? Vågar knappt söka läkarvård eftersom de "alltid" vill lägga in mig. Jag avskyr o sova på sjukhus så jag vill definitivt inte bli inlagd. Usch!


Gissa vad det stora diskussionsämnet var ikväll med läkarna då... Rökning! Den första läkaren frågade inte OM jag röker utan HUR MYCKET...  Läkare nr 2 tyckte inte att jag skulle röka så länge detta pågick... -Jasså...? =) NEJ DÅ, klart jag inte ska! 

 


Nu ska jag lägga mig bredvid min snarkande man och hoppas att jag får sova några fler timmar inatt än jag kunde igår.


CYA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards