Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Direktlänk till inlägg 16 september 2011

Andnöd igen

Av lemon - 16 september 2011 18:59

Imorse vaknade efter att ha sovit gott i 5 timmar och mådde skapligt. Visst var det lite tungt att andas men inte mer än jag kunde stå ut med. Körde Hampus till fritids och därefter åkte jag mot Lidköping för att hålla mitt löfte o göra en lungröntgen. Därifrån gick jag sedan till akuten som vi bestämde igår och vid denna tiden blev jag sämre...


Fick riktigt svårt att andas igen och lät ungefär som igår. Fick inhalera två gången men blev inte ett skvatt bättre. Fick kortison oxå men det börjar inte verka förrän efter ca 2 timmar. Detta ledda naturligtvis till att de ville lägga in mig igen men lovade att jag skulle få åka hem ikväll om jag var bättre... Jag vände på det och sa att jag lovar att komma in om jag blir sämre?! Haha, hal som en ål... Läkaren nöjde sig med det och lät mig åka hem med två olika inhalatorer samt kortison och antibiotika. Nu, mår jag mycket bättre och kan andas (nästan) normalt! Så skönt!


Har dessutom lyckats smitta min man! Han är JÄTTEförkyld nu och riskerar att få sova i husvagnen. Även om jag vill så fungerar det inte att sova bredvid honom. Och han erbjuder sig att ta husvagnen så då slipper jag! =)


Ikväll ska jag ögna igenom lite kurslitteratus. Det har ju inte blivit av på ett par dagar nu men eftersom jag mår bättre idag är det dags att ta tag i det. Ska traggla mig igenom Erik Erikssons psykosexuella utvecklingsteori samt generationscykeln. Kul kul... 


Ha en bra fredagkväll alla!


CYA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lemon - 22 december 2011 08:09

Har knappast varit en aktiv bloggerska de senaste månaderna mest pga att jag inte haft ork o lust att blogga, men oxå pga att jag vet att det finns folk som läser som inte har ett skvatt med mig, min familj eller vårt liv att göra.   Men ett lite...

Av lemon - 2 oktober 2011 15:08

Har ingen lust att blogga, ingen lust att plugga.... =( Måste verkligen finna motivation för att plugga eftersom det är två saker som ska vara klara denna veckan och jag har väl inte tittat på någon av dem egentligen... inte ordentligt i alla fall. ...

Av lemon - 28 september 2011 13:54

Fick just ett samtal från sjukhuset i Skövde. De hade just pratat med barnmottagningen i Lidköping och kommit överens om att ge mig ersättning för resan jag gjorde helt i onödan vid Hampus uteblivna läkarbesök.    Detta trots att jag mailat fram ...

Av lemon - 27 september 2011 14:47


 

Av lemon - 24 september 2011 08:46

I detta inlägget för jag makens talan, inte min egen. Nja, min egen till viss del men inte på samma sätt som maken. Men eftersom jag inte vill tillbringa fredagskvällarna ensam i tv-soffan i höst så är det viktigt för mig oxå.   HUR ska vi få til...

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards