Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Alla inlägg under mars 2010

Av lemon - 5 mars 2010 18:52

När jag skriver brukar pennan glöda och orden bara flödar. Idag har jag dock skrivkramp. Får inte fram ett vettigt ord när jag ska skriva om Shakespeare. Uppgiften ska vara inlämnad idag men jag måste skjuta upp det till imorgon och hoppas att skrivandet flyter bättre imorgon.


Imorgon måste det fungera!


Imorgon ska jag till Lidköping o träffa Carola över en god kopp kaffe. Min underbara vän. Inte ofta vi pratar nu för tiden, barn och familj kan ha den effekten, men vi håller kontakten och pratar o träffas då och då, alltid lika roligt! Man saknar sina vänner när man inte träffat dem på ett tag.


Tanken slog mig att jag oxå ska hinna bringa reda i mitt hem i helgen men vi får väl se hur det blir med den saken...! Borde verkligen eftersom det ser ut som värsta bombnedslaget här, men men... Det finns ju viktigare saker här i livet än ett rent hem.


Fick tillbaka Matteprovet idag. Det gick som jag trodde. Första sidan hade jag alla rätt på, sedan var det 3 VG-frågor o 3 MVG-frågor. För mig fattades det ett poäng till VG. Lite surt men det ska jag ta igen på nästa prov som är procenträkning.


Nu ska jug surfa lite på Wikipedia o se vad jag kan hitta om Carl von Linné.


Ha en bra kväll!


CYA!

Av lemon - 5 mars 2010 00:05

Jo, men så kan man väl sammanfatta mitt senaste dygn antar jag.


Tur det löst sig och nu är det frid o fröjd igen. Jobbigt medan det pågår bara...


Idag var vi has tandläkaren, jag o Sara, och fick glädjande besked; Hon ska bara dit en gång till innan operationen för att sätta fast krokar som ska underlätta vid kirurgens ingrepp och sedan blir det operation den 19 april. Hon ska ligga inne hela veckan. Min stackars tös. Får försöka lösa Puttes jobb så att han byter bort sina kvällar så jag åka till Sara. Hon ska ju inte behöva ligga där ensam. =( Hon ser fram emot OP men jag blir nervös bara jag tänker på det, att de ska karva i min dotter. Bättre jag tar operationen o smärtan som oundvikligen följer.


Idag fick jag dessutom veta att mina gossar ska till Mini om två helger, alltså den 19-21 mars. Ser fram emot detta eftersom den senaste helgen de var där blev det ambulansfärd till KSS för Liams del och helgen blev allt annat än lugn så det ska bli väldigt skönt!


Nu är det dags att leta upp John BBlund innan jag förhoppningsvis blir väckt... Nattinatti!


CYA!

Av lemon - 4 mars 2010 08:15

Jag skulle vilja ha en inbjudan till Spotify. Någon vänligt sinnad människa som känner sig manad att skicka en till mig? Pls!

Av lemon - 4 mars 2010 06:31

att blogga längre... =(


Kommer att ha kvar bloggen i a f eftersom jag hoppas att lusten ska återvända. Det är en bra ventilationskanal även om man inte kan skriva ut allt... När det blir för personligt gör man nog bäst i att hålla klaffen.


Denna veckan har jag skrapat ihop två st MVG. Ett i samhäll o ett i psykologi. Fick dock "bara" ett VG+ i den muntliga delen av samhällen. Läraren sa att "du kom inte till tals riktigt utan de andra dominerade". Ja, det kan nog stämma. Jag är hyfsat bra på att prata (=)), det vet alla som känner mig, men i en grupp så där så sitter jag hellre tyst. Särskilt när jag inte är 100% säker på det jag ska säga. Men men, han sa att det spelar ingen roll för betygets skull, han ser ändå på vilken nivå jag ligger.


Idag blir det tandläkaren för Sara. Fått skjuta upp två tidigare tider eftersom vi varit sjuka här men nu ska hon äntligen komma iväg. Hoppas på positivt besked, dvs att hon snart blir av med tandställningen och att operationen snart blir av. Hennes käke är sne och detta ska rättas till.


Dags att köra de små trollen till dagis!


CYA!

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards