Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Alla inlägg under mars 2010

Av lemon - 14 mars 2010 00:06


En natt hade en man en dröm.

Han drömde att han gick längs en strand tillsammans med Gud. I skyn fick han se glimtar och scener ur sitt liv. För varje scen, noterade han att det var två par fotsteg i sanden; ett par tillhörde mannen och det andra Gud.


När den sista scenen ur hans liv visats för honomFotsteg tittade han tillbaka på fotsetegen i sanden. Han såg då att många gånger fanns bara ett par fotsteg. Han noterade också att det var under hans jobbiga och ledsna tider i livet.


Detta bekymrade honom och han frågade Gud om det. "Gud, du har sagt att när jag beslutade att följa dej, skulle du gå med mej hela vägen. Men jag har sett att då jag har haft jobbiga tider i livet, finns där bara ett par fotsteg. Varför lämnade du mej när jag som bäst behövde dej?"


Gud svarade; "Mitt dyrbara, älskade barn, Jag har lovat att alltid vara med dej. Under de tider av lidande, då du bara ser ett par fotsteg, det är då jag bär dej."


Av lemon - 12 mars 2010 10:49

Ser inget positivt med denna dagen!!


Börjar bli sjuk så jag fryser, är tung i huvudet, snorig o orkeslös. Uppepå detta är humöret kasst, verkligen kasst!!!!


Skolarbetena bara hopar sig och dessutom väntar jag fortfarande på omdömet på min psykologiuppg. Har ingen lust att vänta på det längre nu!


Kursen är slut om två veckor och jag hade en fundering på om jag skulle hoppa på B-kursen som oxå är på 10 veckor men jag hoppar över det, jag hinner/orkar inte med det eftersom det är fullt upp i de andra ämnena så det ska bli skönt att den snart slutar.


Nu tänker jag sova en stund, jag är hemma på håltimmen (varför heter det "håltimme" när det handlar om 4 timmar?) och tänker försöka kurera mig, har inte tid att vara sjuk!!!


CYA!

Av lemon - 10 mars 2010 18:26

Japp, det är vad jag är idag. Förhoppningsvis är det mitt pluggande och mina MVG som inspirerat Sara till att engagera sig lite mer i skolan. Idag fick hon i alla fall sitt  livs första MVG... Nja, kanske fått det i eng ngn gång förresten! Men detta var en inlämningsuppgift och hon satt med den månååånga timmar. Om kärnkraftverk... Kan det bli roligare? URK! Men hon fixade det galant och jag är stolt som få! =) Hon kan bara hon vill, min tjej! =)


 

Av lemon - 10 mars 2010 08:15

Igår kom vi hem vid 16.30 Grabbarna-bus kollade på tv medan jag lagade mat o när maten var färdig vid 17.15 låg Hampus helt utslagen i soffan. Trodde första att han var trött men han var feberhet o tempen visade 39,2*... Han var frist 45 minuter tidigare...?! Jag åt mat o kollade sedan till honom igen. Då var han ännu varmare, röd i ögonen o ögonen rann.


Ja, jag är en "tetig" mamma och det beror nog på dramat med Liam för ett år sedan och på all skit man läser i tidningen om barn som varit hos läkare o blivit hemskickade och ett par timmar senare har barnen avlidit. Min "tetighet" gjorde i a f att jag ringde 1177 eftersom Hampus var så påtagligt påverkad, han pratade sakta och orkade inte ens sitta upp, ögonen var bara halvöppna, så hon i luren tyckte att vi skulle åka till jouren med honom.


Sagt o gjort och efter någon timmes väntan fick vi träffa en läkare. Då gick det knappt att väcka Hampus. Jag drog upp honom till sittande ställning men var tvungen att stötta honom för att han skulle sitta kvar o inte ramla. Efter läkaren kom en sköterska o tog prover på honom och strax efter hade han piggnat till....?! När vi ytterligare en timme senare åkte därifrån, med provresultat som inget visade, så var Hampus precis som vanligt?!!! Fattar ingenting!


Han är fortfarande frisk och av gårdagen syns bara ett enda spår; Han är trött! Vi var ju inte hemma förrän vid 22 igår, så idag är han hemma från dagis o  vilar men han är helt frisk! Så himla konstigt och läkaren hade heller ingen förklaring på vad det kan ha varit. Febertoppar kan man ju ha men jag kände inte igen honom, det var det som var så otäckt!


Igår gjorde jag engelskaprovet och jag tror att det gick riktigt bra. Är väldigt nyfiken så det känns jobbigt att vänta på resultatet... Väntar dessutom på psykologiomdömet på den senaste inlämningsuppgiften. Åhh, vad det är jobbigt att vänta!!!


Nu ska jag ta med mig Skrutt-Hampus o sova en stund, hans humör är inte på topp så det gör honom nog gott (o mamma oxå). MysPys!!


CYA!

Av lemon - 9 mars 2010 07:41

Igår fick jag min första kampanj. Jag trodde att jag skulle få små prov förpackningar på allting men Nej, jag fick vanliga burkar i samma storlek som om jag skulle köpt dem själv. Fick provförpackningar också för att dela ut.


Krämerna jag fick denna gången är en serie "anti-wrinkle"-krämer från L'oréal Paris och serien innehåller en dagkräm, en ögonkräm och en intensivkräm.


Ska bli kul att testa och vem vill inte ha "anti-wrinkle"? Det ligger ju helt klart i tiden att börja använda detta nu. De stackars rynkorna ska få sig en närkamp!!!

 


Vill du oxå bli en Buzzador och vara med i olika kampanjer kan du anmäla dig

https://www.buzzador.com/buzzador/index.php?file=u-regstep1⟨=SE&refstr=en74a genom att klicka på länken!

Av lemon - 8 mars 2010 19:37

Liam har varit hög idag på dagis men de hade fått ner honom bra. Vid mellanmålet låg han på 7,3 och det kan knappt bli bättre än så. Väl hemma gjorde han inget annat än kissade. Vi var hemma vid 16.30, han gick o la sig vid 19 o på denna tiden kissade han nog 15 ggr. När jag kollade bs visade mätaren "HI", detta trots att han fick en rejäl måltidsbolus. Han fick 1,3 E o jag var orolig att han skulle bli låg... Det kunde jag ju släppa direkt! Nu har han fått 1,7 E och om nålen sitter som den ska så kommer han kanske att dimpa för mycket ist. Man får mycket sällan till det perfekt... Eller  är det jag som har för höga krav...? Nej, det handlar om mitt livs gnista och då kan banne mig inte kraven vara för höga!

 


Igår efter många om och men blev jag färdig med psykologin. En stor uppgift som jag inte var speciellt intresserad av och detta medförde skrivkramp. Efter mycket tragglande skickade jag i alla fall in ett komplett arbete igår och nu väntar jag med spänning på resultatet. Varje vecka samma sak men nu är det bara tre veckor kvar av psykologin och innan dess ska jag göra ett examensarbete "live", dvs jag ska göra det på skolan i Götene. Psykologi läser jag ju annars helt på distans. Ska bli skönt när den kursen är slut eftersom det är ganska tidskrävande men samtidigt kommer jag nog att sakna det, jag tycker ju att det är så vansinnigt kul!


Ikväll blir det till att plugga engelska. Har engelskaprov imorgon...

 


Först: En kopp kaffe och pussa lite på min man!


CYA!

Av lemon - 7 mars 2010 07:36

Haft skrivkramp i flera dagar men ikväll måste jag skriva vare sig orden hittar rätt eller inte. Ska skriva klart om Shakespeare och dessutom en stooor psykologiuppgift om bla varför det rör upp så mycket känslor hos folk när muslimska kvinnor bär slöja sk niqab. Känns som man behöver vara både Freud och Maslow, Milgram o fan vet allt vad alla dessa olika psykologer heter för att "finurla" ut detta. Nedan; en kvinna med Niqab...


 


Var o träffade Carola igår och vi diskuterade igenom det hela o kom på en del smarta orsaker som jag sedan skulle formulera ner till en givande text men det var bara stopp! Idag verkar det dock som om orden flödar lättare och det ska jag ta vara på ikväll. Visst är det konstigt att det bara är stopp vissa dagar?!


Dags att fixa frukost o sätta fart med dagen.


CYA!

Av lemon - 6 mars 2010 07:08

... eller  inte! Varmvattnet hade frusit. Inte första gången denna vintern men förhoppningsvis sista. Tycker allt att våren borde komma snart. Jag är illa trött på denna hemska kylan och den vidriga snön.


Blir en fika med Carola sedan och i kväll skriva på psykologin o svenska uppgiften. Putte tycker att jag är osocial...? Förstår inte vad han menar?!! Jag är ju social fram till kl 20, när trollen gått o lagt sig!?


 


Dags att ta tag i de små godingarna o se till att de får lite frukost i magen! Har köpt messmör för första gången på flera år. NamNam!!


 

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards