Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Alla inlägg under augusti 2010

Av lemon - 9 augusti 2010 20:01

Mja, kanske så men jag vill eändå inte hem idag! =( Trots en camping som jag var allt annat än nöjd med så var det en underbar helg! Pojkarna har varit jätteduktiga så länge man aktiverat dem, annars väsen så klart! De klarar inte att bara vara då de är tillsammans.


Nåja, det blev mycket krabbfiske, mycket lekplats o lite minigolf. Gossarna hade aldrig fiskat krabbor förut och man kan fråga sig med som var lyckligast, Jag eller de? Jag hade superkul!!! På lördagen vaknade Putte med sitt livs första migränanfall så jag o gossarna gick själva o fiskade. Blev ca 20 krabbor på 40 minuter. På eftermiddagen då Putte piggnat till lite tog vi en tur till o fångade 20 st till. Och innan vi åkte hem idag fångade vi faktiskt 66 st krabbor. Nu hade Hampus verkligen fått in snitsen o var jätteduktig. Lia är lite för liten ännu för att uppsklatta detta underbara nöje. Jag för min del hade kunnat sitta hela dagen o fiska krabbor! =)


Campingen är ****.stjärnig men höll inte alls den standarden som jag hade väntat mig... Snorkig, lat personal som inte ens reste sig upp då man kom in i receptionen, stopp i duschavloppet, för varmt vatten i duschen, minigolfbanor som hade släppt i filten och som lutade och dessutom plåtar som släppt på utsidan, en minilivs som inte höll måttet överhuvudtaget, sunkiga serviceutrymmen, trasiga toalettsitsar. Nej, till Unda åker vi inte någon mer gång!


Nästa gång blir det nog tillbaka til Stockens camping på Orust! Längtar redan! =)


Nu ska jag slänga mig framför dumburken o slappa en stund!


CYA!


Uddevallabron   


Liam hittade en myra som han "ääälskar"


 

Krabbfiskar'n


 

Krabbfiskar'n


 

Världens bästa kudde!!


  Männen i mitt liv


 

En kille med humör på väg hem

Av lemon - 5 augusti 2010 21:43


 

Började denna dagen med att hänga på studera.nu eftersom beskedet skulle komma idag och ca 09.00 släpptes beskedet. Ett lyckorus gick genom hela mig när jag såg att jag var antagen!! JIPPIE! Den 30e augusti börjar jag på högskolan i Skövde och där ska jag tillbringa de tre kommande åren. Känns riktigt spännande och jättebra. Kommer säkert att bli tufft men jag älskar att ha ett mål och tillslut nå det. Det där med att ha mål i livet är ganska kul... Det är oftast inte själva målet som är det viktiga utan resan dit! Nu längtar jag sjukt mycket efter att få börja!

 


Det andra positiva beskedet som kom idag var att även Sara är intagen till den gymnasielinje hon valde i första hand. Hon stod ju som första reserv... Det blev en mycket glad Sara då hon såg ordet "Intagen"!

 


Idag fick jag besök av Mikka (Mikaela) som jag inte träffat på säkert 8 år. Hon kom hit för att hämta lite pojkkläder som Liam vuxit ur. Det var jättekul o träffa henne o vi hade massor att prata om. Jag var naturligtvis nyfiken o frågvis angående hennes barn och fru.... Ja, ni läste rätt och därav min nyfikenhet. Det bästa med Mikka är att ingenting är tabu och hon tar aldrig illa upp för att man är frågvis.


Det negativa beskedet jag fick idag är JÄTTEnegativ... Puttes skattepengar kommer inte som det var tänkt och därför står vi här nu med en hel månads räkningar som vi inte kan betala... Funny! Nästa vecka får jag alltså sätta mig o ringa runt till diverse företag o förklara läget och be om en månads uppskov! Fuck!!!


Ytterligare ett problem med att dessa pengar inte kom som de skulle är att vi lovat gossarna att åka till kusten... Jag är tämligen noga med att aldrig lova dem något jag inte kan stå för så vad gör man nu...? Bara att plocka ut lite av den pyttelilla buffert vi har o åka iväg. De har pratat om denna resan hela veckan... "På fredag ska vi åka till kusten, bo i husvagn och fiska krabbor". Inte kan man då tala om att det inget blir av...? Nej, det är bara o skaffa pengar o åka iväg!

 


What else...? Inte speciellt mycket...Jo, Sara ska opereras på tisdag! Denna gången halsmandlarna. Det trista är att gossarna inte är på dagis på tisdagar och att ta med två huliganer till sjukhuset där fokus ska ligga på Sara känns tämligen omöjligt så mormor ställer upp. Känns bra. Min lilla mamma är underbar att ha med sig på sjukhus. Ofta kan man känna sig stressad av folk som ska vara ett stöd på sjukhuset men aldrig med min mamma. Hon är lugnet själv!

 

Satt igår o fundera på hur det kom sig att jag påbörjade denna studieresa jag gett mig in på... Jag har alltid velat bli kurator eller liknande men eftersom jag sumpade studierna i tonåren kändes inte troligt eller ens möjligt att jag skulle kunna vidareutbilda mig. Just därför har jag inte ens kollat upp möjligheten... Hur som helst, Halloween förra året satt jag i bilen på väg till Lidköping och pratade med Malin. Vi pratade om min dåvarande situation med ett jobb jag inte kunde ha, försäkringskassans avslag om sjukpenning osv. Malin föreslog då att jag skulle börja plugga. Jag hade ju en något negativ inställning och svarade att jag inte skulle kunna det. Malin sa" Klart du kan det, du kan klara vad du vill osv". Där föddes idén för jag tänkte att "Ta mig fan, hon har ju rätt"! Redan veckan efter började jag rota i härvan av utbildningar, vad som krävdes och hur jag skulle gå till väga. Sedan flöt det bara på. Jag bestämde mig för att jag SKA gå en utbildning och se där, det gick ju vägen! Farligt att vara dåligt informerad och ha låga tankar om sig själv! Tack Malin för att du gav mig denna puffen och ett tack till mina kära make som alltid finns vid min sida o stöttar mig!

   

Nu blir det snart sängen så man orkar med morgondagens alla bestyr!


CYA!

Av lemon - 4 augusti 2010 21:20

Idag har jag legat i som en igel med tvätten. Sorterat, rensat, tvättat, vikt o burit in. Hunnit med att packa pojkarnas kläder inför helgen oxå. Detta låter kanske inte så "mycket" men eftersom jag drar ut på klädbiten HELA tiden fanns det MASSOR och det har faktiskt tagit hela dagen. Går i och för sig mycket lättare då jag lyssnar på P3 Dokumentär under tiden. Idag hann jag med tre dokumentärer: Tjörnbrokatastrofen, Hans Scheike, och Tvångssteriliseringarna. Mycket spännande! Nu är jag slut som människa, har tagit mig en dusch o tänkte slappna av...


Upptäcker då att Liam har bajsat i blöjan...! Han har börjat med denna hemska vanan den senaste veckan och det är bara för äckligt! Det är alltså när han gått o lagt sig han gör detta, han använder ingen blöja på dagen. Bara att plocka upp honom o tvätta av honom, på med ren blöja och godnatt igen. En halvtimme senare larmar hans pump... När jag kommer in till honom står han på alla fyra i sängen, sträckar fram handen och säger "Titta, Mamma"... I handen har han slangen.... suck! Kollade pumpen o där står det "Ingen sensorkontakt". Jag frågar Liam om han tagit av sig sensorn oxå och får naturligtvis ett jakande svar. Blir så jävla trött! Senast igår satte jag ny sensor och ny slang och nu var det dags att göra om det igen. Han brukar inte skrika när man sticker honom men nu måste jag träffat en nerv eller någonting för det gjorde jätteont på honom o han gallskrek. Väl klar med detta var det dags att putta honom i säng igen och klockan hade hunnit bli 21.20 Liam lägger sig aldrig senare än 20 så jag lär väl få det jätteskoj med en trött o gnällig Liam här imorgon! Jävla piss-sjukdom!!!!


Släpper detta nu..... Phu! För ikväll i alla fall...


När jag hämtade gossarna på dagis idag så frågade Hampus när han skulle få börja på sitt dagis igen, han är på Liams dagis nu över sommaren. Jag frågade om han ville till sitt dagis för att han saknade A ( en dagisfröken han tycker mycket om) och så var det. Jag fortsatte med att fråga om han saknade J o det gjorde han det med, likaså saknade han M och till sist frågade jag om han saknade D och fick svaret NÄÄ... Oj då! D är den tidigare nämnda dagisfröken som jag vägrar ska ta hand om Liam då det blir dags för Liam att byta dagis. Kanske är det inte bara jag som är knäpp som har en något negativ inställning till D?


Nu ska jag gå in o ta mig en kopp kaffe o invänta mitt besök, Malin o Helena är på väg hit!


CYA!

Av lemon - 3 augusti 2010 23:08

Happy birthday to you!!


I söndags fyllde min lill-kille 3 år. En lycklig kille som överföll presenterna och blåste ut alla ljusen på tårtan! Det får man ett lyckligt mamma-hjärta av!     

     

 


Idag har jag gjort det värsta jag vet! Eller i alla fall påbörjat allt det hemska...  Sortering av kläder till Hampus o Liam, tvättvikning och inläggning av kläder! Urk!!! Men men, ingen tar det ifrån mig så det är bara o bita i det sura äpplet o sätta fart. Ska fortsätta imorgon igen. Phu! =(


Jag har även haft besök av bästaste Malin m barn o haft en trevlig eftermiddag!


   
 
Ojojoj, vad jag är glad att jag har mina vänner. Vad skulle man göra utan dem?? Usch, så hemskt det skulle vara om jag inga vänner hade... Nej, jag har inte många "riktiga" vänner. 2-5 styckan kan jag kanske kalla det, övriga kan man väl kalla bekantskaper, antar jag. Absolut inget fel att ha bekanta men de fyller inte riktigt samma funktion som en vän. Åtminstonde är det så jag ser det. Mina vänner vet allt om mig och det de inte vet är helt enkelt inte värt att veta! =) Till mina vänner behöver jag aldrig säga "Detta får du inte berätta för någon" eftersom det är så självklart att det stannar mellan oss. Visst kan det hända att jag berättar saker för Putte om mina vänner men det gäller ju att ha förmågan att skilja på vad som är ok att berätta och vad som inte är det. Hur som helst, tack för att just Ni är mina vänner! =)
 

Idag har jag för första gången på lääänge använt min pendel! Det gick inte så bra idag och jag tror att det beror på att stämningen var totalt fel. Ska eventuellt göra ett nytt försök imorgon om Malin kommer hit. Det är henne jag ska spå och mycket märkligt är att alltid när jag spår henne händer det konstiga saker. Jag spådde henne för 6 år sedan och det tog musten ur mig så fullständigt att jag knappt rört grejerna på dessa sex åren, men idag bestämde jag mig i alla fall för att testa igen och idag hände följande:  Tårarna rann ur mitt ena öga! Jag grät inte utan de bara rann och då bara ur ena ögat...? Mycket märkligt!! Hoppas at tdet blir av imorgon för det skulle vara kul att komma igång igen!
 

Nu ska jag ta mig en kopp java o en cigg!


CYA!


Av lemon - 2 augusti 2010 20:58

Är du, liksom jag, en riktig "bingokärring"? Har du vunnit riktigt mycket pengar på bingo någon gång?

 


Jag minns för några år sedan, då hade jag en två-dagars "vinstboom"! Ca 17.50 en måndag vann jag först 6000:- på en innebingo i stan, direkt därifrån åkte jag på bilbingo i Vinninga o vann ytterligare 8000:- och dagen efter vann jag 500:-. Inte ofta man får uppleva dess vinstregn men någon ska man ha tur oxå då man faktiskt får ropa BINGO o inte bara vinna småslantar! =) Mamma lyckades vinna 35000:- *2 under en säsong! Tur som en tok! =)

 


Hur som helst; Varför inte pröva lyckan nu när sommarvärmen ersatts av regn? Hittat en toppensida som jag rekommenderar där de bästa länkarna och tipsen finns samlade! Att spela på nätet är faktiskt lika roligt och spännande som att spela irl och man bestämmer dessutom själv hur länge man vill spela!


BINGO!

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards