Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Alla inlägg under januari 2010

Av lemon - 27 januari 2010 18:25

De närapå river hela huset. =) Vi har en stor luftmadrass på  2a våning och grisarna tar fart o slänger sig sedan på madrassen o har jättekul! Men det låter som att hela huset kommer rasa när som helst!


Idag har vi burit ut Hampus skrivbord till hallen på 2a våning. Det ska nu mera tjäna mig o skolan. Skönt att ha en egen liten vrå o sitta i.  Fram  till nu har jag suttit vid köksbordet och det är inte särskilt rogivande.


 


Apropå rogivande... Imorgon väntar massage. Min födelsedagspresent från min underbare make. Det ska bli så skönt och jag ser fram emot det.


Måste även passa på o ge maken ännu mer beröm... Han kom hem med blommor till mig igår. Helt utan orsak - vad jag vet. Haha, nej, det finns nog ingen orsak mer än att han är underbar! =)) Små glädjande vardags ting.


 


Ikväll ska jag nog gå o lägga mig med Hampus o sova en stund o vaknar jag inte självmant hoppas jag att Putte väcker mig  senare. Måste plugga men är för trött nu.


Imorse när jag vaknade hade jag ju jätteont av njursten o tog ett  par tabletter. Det onda försvann o har inte kommit tillbaka på hela dagen. Så himla skönt men lite märkligt...


CYA!

Av lemon - 27 januari 2010 07:04

  Ser du åt vilket håll hon snurrar? Titta på henne en stund o se när hon byter håll... Hon byter givetvis inte håll, det är ditt öga som lurar dig. M a o, du kikar på ännu en optisk illusion! =)) Funny, funny!!


Av lemon - 27 januari 2010 06:40

Så underbara piller!!! Hade vrålont av njurstenen i morse när jag kom upp o slängde snabbt i mig en macka o därefter en tiparol o en diklofenak o nu börjar det onda ge vika.

 

Trots att timmen är tidig ännu är båda minitrollen vakna o sitter snällt o tittar på tv. Det märks att Liam har haft feber i natt (den är borta nu) eftersom han ligger högt. Låg på 9,2 när vi gick o la oss o nu på morgonen 16,6. Vet ju att han går upp på morgonen men inte så mycket. Men så är det med feber, den motverkar insulinet och han behöver då mer än vanligt! Mycket att tänka på med denna helvetes sjukdom.


Mitt jobb... Jag ringde ju mitt jobb för flera veckor sedan för att tala om att jag kunde börja jobba 25% (det var innan jag visste att jag kommit in på skolan). Jag ringde båda mina chefer (en regionschef o en vd - ägare) men fick inget svar. Ringde båda två flera gånger. Efter någon dag ringde regionschefen up mig men då kunde jag inte svara. Han ringde vid ett par tillfällen. Efter ytterligare någon dag ringde jag åter upp honom - inget svar -  så jag pratade in på svararen att han skulle ringa mig men jag har inget hört.... Jag klagar inte, tycker det är jättebra. Det innebär att jag inte behöver säga upp mig nu när jag pluggar utan skulle kunna komma tillbaka till jobbet när jag vill! Toppen! Men lite konstigt känns det...

Av lemon - 27 januari 2010 06:00

Vi köpte vårt hus för ca ett år sedan och det har fått smeknamnet "Drömkåken" eftersom allt som kan gå fel i detta huset, det går oxå  fel... Kan inte rabbla upp allt men en del saker:


När vi kom hit stod det 2-3 dm vatten under hela huset så vi dränerade för 75 000 kr vilket resulterade i en torr grund. Jättebra, det var ju syftet, men eftersom vattennivån sjönk minskade oxå vattnet i brunnen o sommartid får man vara försiktig när man duschar osv.


Badrummet fick vi kakla om duschen eftersom spånen som ägde huset innan trodde de var byggmästare men var i själva verket bara klåpare. De hade satt upp själva duschbehållaren på väggen o bara skruvat två skruvar rakt in. Inte vet jag hur man ska göra men det inser tom jag att såna hål kommer att släppa in vatten o orsaka mögel, vilket oxå var fallet.


En dag i somras hade vi stopp i avloppet som inte ville släppa. Var utan toalett en hel helg.


Imorse när jag kom upp trodde jag att katten pissat på golvet tills jag såg små j*a droppar komma från elementet. Tror knappt det är sant.... När ska det bli bra???


Har dessutom sovit hur dåligt som helst i natt eftersom jag efter ca halva natten vaknade av att jag fått ont igen. Bara att traska upp... =(


Blä, blä, blä - skräpdag!!!

Av lemon - 26 januari 2010 22:14

!4.50 idag fick jag vansinnigt ont på vänster sida i magen, strålar mot ryggen. Vid 17-tiden gjorde det jätteont... Vid 20-tiden gav jag upp o ringde 1177. Fick naturligtvis åka till jouren - mycket motvilligt eftersom vår familjs sjukhusbesök brukar sluta med att vi blir inlagda. Men inte idag.  Jag är redan hemma igen. Inte ett dugg friskare och bara lite mindre ont, fick smärtstillande o rådet att dricka mycket vatten för att kissa ut troliga njurstenar. Mitt öde i en liten ask - dra på mig alla möjliga konstiga sjukdomar o åkommor. Otroligt!! Väl hemma tog jag febern på en gnällig Liam. Ca 38*. Toppen. Tur Putte är hemma imorgon. Jag MÅSTE till skolan!!!


En hel kvälls studier åt helvete igen... =( Känner lite smått panik! Orkar bara inte nu. Jag är så fruktansvärt trött så nu vill jag bara duscha o sova.


CYA!

Av lemon - 26 januari 2010 06:41

Åtminstonde känns det så. Jag känner mig mycket sällan utvilad när klockan ringer. Jag som aldrig snoozar har börjat med den fula ovanan vilket ofta leder till att börja dagen med stress...


  

Jag hatar att stressa eftersom det sätter sig på humöret. Jag blir snäsig mot alla i närheten. Ett problem jag vet om men har svårt att göra något åt. Lösningen är väl att gå o sova tididgare men det är svårt när man ska hänga med i skolan. Jag slarvade med pluggandet i helgen o hade därför hamnat efter i både matte, engelska, samhäll. O imorgon ska jag ju ha svenska prov... O jag har knappt öppnat boken. Här hemma talar jag om för Sara att inte lämna läxläsningen till sista dan men det var tydligen inte det lättaste!


  


Liams bs låg på 5,1 i går kväll när jag gick o la mig o idag vaknade han på 9,8. Bra! Tack vare att jag vet att han går upp på morgonen så vågade jag gå o lägga mig trots att han bara låg på 5,1 men det var med lite oro jag tog upp honom i morse. Men men, det gick ju bra o nu ska jag hasta iväg med världens vresigaste tonåring. Blä, blä, blä! Usch för griniga tonåringar!!!

Av lemon - 25 januari 2010 20:05

Kan inte få nog av optiska synvillor och delar gärna med mig.


Är fönstret öppet inåt eller utåt?


  


Vad ser du? Delfiner eller något helt annat...? =)


  


Och här kommer ännu mer gatukonst, underbara bilder!


  

Av lemon - 25 januari 2010 18:12

... när jag såg denna bilden första gången. Brr...


    


Ikväll väntar plugg, plugg o mera plugg! Kanske hinner jag uppdatera senare igen!


CYA!

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards