Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Alla inlägg under januari 2010

Av lemon - 25 januari 2010 08:03

Åhh, va kände för att bruka våld mot min satans, j*a svärmor igår. Hon skickade flera mess på Fb där hon anklagar mig för att ha använt riktigt farliga, olagliga saker för 3½ år sedan, Hampus skulle varit runt 10 månader (jag ammade honom fortfarande då...) och jag ville tydligen inte betala med pengar...


Gudarna ska veta att jag inte alltid varit Guds bästa barn men vid hennes påstående är gränsen passerad för länge sedan och jag skulle aldrig befatta mig med de sakerna. Jag bad henne berätta vad det var jag skulle ha gjort men det fick jag inget svar på... "Sussie, DU VET"


Det är inte bara det att jag blir arg o frustrerad utan det hon säger är ju farliga grejer! Och tänk om Putte hade trott på henne... Som tur är gör han inte det! Vad tycker ni? Gör en mamma/farmor på detta sättet? Jag tycker ju inte det och därför är hon bojkottad ur mitt liv! Vi har bott här i ett år o hon har inte ens fått komma innanför dörren. Man kan ju fråga sig varför men med facit i hand är svaret ganska uppenbart.


En tragisk, patetisk jävla satkärring är hon. Hon har även påstått att jag varit otrogen. Något som aldrig skulle falla mig in. Visst, visst jag har inte varit Guds bästa barn inom det området heller men när jag har Putte vet jag att jag inte kan hitta någon snällare människa som passar mig bättre så varför skulle jag riskera att förlora honom??? Hur faaan kan hon dilla sån skit när hon VET hur mycket jag älskar honom? För flera år sedan, då jag o hon umgicks, talade jag om för henne att jag älskade Putte otroligt mycket. Så varför? Vad är det hon vill uppnå genom sitt skitsnack?


Egentligen borde jag bara skita i henne men jag blir så j*vla arg när hon håller på. Jag har lust o ta ett baseballträ o drämma i huvudet på henne upprepade gånger tills kärringen fattar att hon ska hålla käften o låta oss vara ifred. Jag har inte tyckt riktigt lika illa om henne förut utan det har funnits en chans att hon ska kunna vara välkommen hit men den chansen är puts väck nu efter de senaste två händelserna. HAT, fy fan, vilket hat jag känner! Kommer kärringen o går ute någonstans ska hon ha j*vligt klart för sig att mina bromsar upphör att fungera i samma ögonblick som jag ser henne. ICKE att jag skulle väja!


Inte roligt för Putte att läsa detta, så  Förlåt, men jag anser att det inte är jag som felar...


Love U, Puttis!

Av lemon - 25 januari 2010 07:57

  



Underbar bild! Önskar att jag hade kunnat måla så...

Av lemon - 24 januari 2010 21:57

Gick online på Facebook nu o hade fått ett mess i Inkorgon - ifrån SVÄRMOR!!! Hon tyckte att det inte var lämpligt att jag lade till HENNES (???) vän Lena Ranehag till mina vänner. Till saken hör att jag träffade Lena för ca ett o ett halvt år sedan och hade ett låångt samtal med henne för ett tag sedan då hon spådde mig. Vi pratade lite mer än bara spådom o hon sa då att hon inte pratat med min svärmor på MÅÅÅNGA år.... Bad kärringen försvinna ur mitt liv men vad f*n hjälper det? Hon hittar alltid en ny orsak att höra av sig! URK, BLÄ!!! Hat känns just nu som ett väldigt milt ord...!!

Av lemon - 24 januari 2010 20:25

Idag har vi testat vår kreditvärdighhet och sitter här med varsin ny minilaptop. Och jag är KÄÄÄR!!    Putte köpte en svart o jag en vit. Ska kolla efter ett annat skins bara till den. Sura månads avgifter ett tag framöver men det får det vara värt. Jag "behöver" en egen dator för skolans skull. Inget måste naturligtvis men det känns mycket bättre med en egen så jag slipper Putte skräp i min dator! =)


Nu ska vi snart gå o lägga oss o sova ett par timmar o sen ska vi upp igen lite senare o jag ska plugga halva natten. Jag kan banne mig inte slappna av o koncentrera mig när Putte springer omkring här så det blir till att plugga nattetid när det är lugnt o skönt i huset. Blir väl desto tröttare på dagtid men vad gör man?!


Liam ryckte av sig nålj*veln idag igen och trots att vi bytte direkt så hann han bli hög. Låg runt 20 halva dagen innan vi fick ner honom. =( Och som på beställning kom grinigheten. Men nu vid läggdags låg han perfekt, 6,2. Risken är dock att han går ner...   


Igår var vi ute med Puttes jobb och även om föreställningen var helt kass (jag var sååå nära att somna innan pausen) så var det himla skönt att komma hemifrån en stund och bara vara Putte o Sussie, inte mamma o pappa. Inte så ofta vi kan göra det med två småttingar. Nja, ska inte gnälla nu egentligen. Vi har ju världens bästa stödfamilj en gång i månaden. Känns visserligen ganska avlägset just nu, nästa gång är inte förrän 12-14 februari. Lååång tid kvar!

Av lemon - 24 januari 2010 16:24

 Skriver detta för skoj skull bara...


Vi (jag o Putte) diskuterade just vår dator:


Jag sa: Vår dator är ju hur långsam som helst...

Putte sa: Jo, men det är ju bara för att den är så seg...

Jag sa: NÄHÄ??!!


När han kom på vad han sagt fick vi oss ett gott skratt båda två och jag fick ett nytt bloggämne! =) Det kan vara ganska påfrestande att leva med min make ibland!  


 

Av lemon - 23 januari 2010 09:26

Ja, för det är ingen "God" morgon. Tröt sam fan o fortfarande en hemsk studiestress. Jag tänkte plugga psykologi igår men lagom tills jag satt mig med böckerna så ringde telefonen. Frasse ville ha kaffe o det kan man ju inte nobba! Men jag gjorde provet i alla fall trots att jag inte hann plugga mer, måste beta av proven, och fick 8/10. Inte jättenöjd men det får väl duga.


Liam ryckte av sig slangen igår em o Sara fick sätta en ny på honom. Hon behövde öva på det eftersom jag o Putte ska bort ikväll o mormor o Sara ska vara barnvakt. Det klarade hon jättebra! Och imorse var det dags att sätte en ny igen. Skruttunge!!!! Men den måste han ryckt av sig nu på morgonen eftersom han inte hunnit bli så hög, 13,5.


Idag ska vi till den stora staden Lidköping o frisera far i huset o Hampus. Båda är riktiga "lurven-tottar". =) Själv ska jag shoppa loss i mataffären. Så j*a tråkigt! Ringde Mini nu för att fråga om hon ville ha Liam i någon timme medan jag handlar men fick tyvärr inget svar så det är väl bara att ta med monstret. Monstret... Ja, kärt barn har många namn! =)

  


Känner inte alls för att gå på revy ikväll. Helst skulle jag vilja vara hemma o dra täcket över huvudet klockan 20 ikväll. Jag är så himla trött!! Dessutom ser jag fortfarande inte klok ut på ögat. En blandning av färger pryder mitt ögonlock, blått/lila/mörklila/gul.


Operationssåret gör inte ont men det vätskar sig o har börjat komma lite var. Blä, blä, blä! Var är väl den läbbigaste kroppsfunktionen som finns?! URK!! Känner mig inte alls fräsch. Hoppas det läker mycket snart!

Av lemon - 22 januari 2010 20:15

  

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards