Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Alla inlägg under januari 2010

Av lemon - 16 januari 2010 06:16

Läs artikeln här om denna vidriga människa som bara får 3 års fängelse efter att ha förstört hela livet för flickan!

 

Förbannade j*a idiot!!!!

Av lemon - 16 januari 2010 05:40

 Nu har jag bestämt mig för att blogga här istället för på den andra bloggen jag har. Anledningen till det är att min svärmor hittade den andra bloggen och det är en människa jag absolut inte vill ha något med att göra. Så då blev det väldigt lätt att bestämma sig för att "flytta".

 

Igår däckade jag o Putte redan klockan 21. Va? En fredagkväll...? Jag har ju börjat skolan denna veckan och det tar väl ut sin rätt antar jag. Denna veckan har vi haft genomgång av kursplanen i alla ämnen och jag kan lätt konstatera att det kommer att bli riktigt tufft. Phu! Det börjar ramla in prov redan om två veckor. Men jag tänker kämpa o jag är envis som en j*a ko när jag sätter den sidan till så det ska gå!

 

Hmm... Det är ganska svårt att skriva när man är ny på ett ställe eftersom jag vet att ni inte vet vem jag är eller vad jag har för historia i ryggsäcken. Jag måste liksom förklara allting...

 

Jag har i alla fall varit sjukskriven sedan 24 juli för "posttraumatisk stress" och det är en reaktion efter att jag nästan förlorat min yngste son då han fick sin diagnos Diabetes. Detta gick dock inte Försäkringskassan med på så jag har inte fått en enda krona sedan augusti då jag fick min sista lön. Så nu när jag börjat plugga hoppas jag verkligen att inget kommer att strula med CSN, vi är verkligen i behov av en inkomst till. Vi testade att gå till soc och enligt soc hade vi ett överskott på 5500 :-. Jag började asgarva! Jo, man får nämligen inte räkna med underhåll (2500:-) o inte heller amorteringen på huset (3000:-, det är en investering). Men lik förbannat ska ju amorteringen betalas o underhållet lika så o ni som är duktiga på matte kan ju nu se att vårt "överskott" inte räckte till varken mat eller bensin. Ändå klarade vi av att ge våra barn en ordentlig jul! *Lite stolt* =))

 

Nu ska jag fylla på lite kaffe o sedan lägga in en blockering på svärmors ip-nr men är det något ni undrar är det bara att fråga, jag svarar så gott jag kan och jag besvarar ALLA kommentarer som blir publicerade. Kommentarer med personliga påhopp publiceras INTE.


CYA!

Av lemon - 14 januari 2010 22:59

Har pluggat ikväll. Grekiska o latinska låneord. Jättekul - not. Men lite klokare kanske man blir o förhoppningsvis ger det gott resultat på Hög. provet. Det är enda anledningen till att jag läser detta. Imorgon ska jag sätta fart med synonymer, hyponymer, prefix o suffix. Ggghhha!


Det gick jättebra med Liam på dagis idag. De ringer faktiskt inte alls ofta nu för tiden o jag blev nästan förvånad att de tog emot honom imorse. Jag ringde först o sa att han kommer senare eftersom han hade ketoner o jag ville se så att de vänt först. Det blev bara en timme senare och det var absolut inga problem. Jag sa bara att jag ville att de tar ett extra bs ca 1 timme efter frukost så det gjorde de o då hade han ett bs på 21, då tog de ett ketontest "för säkerhets skull". Så himla bra!! Ketonerna var då nere på 0,1 men de hade ju redan gått ner ordentligt innan jag lämnade honom annars hade jag inte lämnat honom. Men bara grejen impar lite på mig med tanke på vilket strul det var fram till oktober. Väldigt tacksam att allt funkar så bra!


Sara kom hem o var glad idag oxå. Hon är tydligen en liten kopia på mig... Det har jag märkt många gånger, men idag kom hon hem från skolan o berättade glatt att hon ska bli socionom!!! Hon har pratat om det tidigare oxå men vi som är födda på stenåldern, jag o Putte alltså, har då sagt till henne att för att bli socionom måste hon läsa på Samhällslinjen, något hon verkligen varken vill eller orkar, och därför har hon skjutit de planerna åt sidan. Men idag hade hon varit hos SYO som sa att hon kan gå vilken linje hon vill och ändå kunna söka in på socionomutb. på högskolan. Så nu ska hon söka till ....  ja, något med hälsa... och som andra o tredjehandsval blir det barn/fritid o media. Redig tjeja!! =))

Av lemon - 14 januari 2010 18:49

ny här. Jag har en blogg till på ett annat ställe men jag tänkte samköra de båda tills jag bestämt mig för vart jag vill vara.


Om mig då... Jag är en 35årig tre barns mor. Min 2 åring, Liam, har diabetes, Min 4åring, Hmapus, är glutenintolerant och min 15åring, Sara, har en ätstörning. Min vardag är väl det ämne jag kommer att blogga om mest men jag kommer även att lägga in en hel del humor, en del ris och en hel del bara för skoj skull...


Har just börjat studera efter att ha suttit som sjukskriven i Försäkringskassans klor sedan i juli. Inte en krona har jag fått trots 5 läkarintyg. Nu läser jag upp mina betyg på komvux för att i höst kunna söka in på högskolan o läsa Social-psykologiska-programmet. Drömmen är att kunna arbeta som kurator i framtiden.


Vi bor på landet, mitt ute i ingenstans i ett hus vi köpte för ett år sedan. I huset går allt sönder o ingenting fungerar som det ska, därför kallar vi det för "Drömkåken"...



Jag är gift med världens bästa man, Putte, och den 14 februari firar vi treårig bröllopsdag.


Mitt liv är en ständig berg o dal-bana och har alltid varit det.


Välkommen att ta del av mitt liv!


CYA!  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards