Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Alla inlägg under januari 2010

Av lemon - 29 januari 2010 15:31

Trivs väldigt bra med mitt liv just idag. Just idag har det varit en bra dag med lugn o ro. Mamma kom hit imorse o var barnvakt åt gossarna medan jag åkte till skolan o gjorde svenska provet som jag egentligen skulle gjort i onsdags men inte hann med. Provet gick ganska bra. Hade jag gjort provet för 20 år sedan hade jag sagt att det gick jättebra men nu har jag blivit så självkritisk och dessutom skaffat väldigt höga krav på mig själv så nu gick det hyfsat. =) Skönt att det var gjort i alla fall.


Väl hemma var det bara att bära tvätt som min snälla mamma vikt åt mig. =) Ruggigt glad blev jag eftersom jag hatar, HATAR, HATAR att vika tvätt! En tuppalur på soffan har jag oxå hunnit med medan Liam sov middag o Hampus kollade på tv.


 


I helgen väntar fler studier. Nu är det samhäll, marknads ekonomi (urk) och psykologi som gäller. På söndag har jag psykologiprov, på tisdag samhällsprov o på fredag engelskaprov. Trodde inte att det skulle vara så tufft som det  är faktiskt men skam den som ger sig. Det är ju kul samtidigt.


Ikväll då? Tja... Gosa lite med min Puttis, gosa lite med min "gube", gosa lite med min tvillingsjäl o sen kanske jag hinner gosa lite med min man oxå. Känner mig lite svulten då vi inte myst något alls i veckan. Missförstå mig inte; Med "mysa" menar jag typ sitta ihop i soffan o bara vara nära varann! =))  Aja baja, ni som trodde annat! =)  En bild på min fina tatuering!


 

CYA!

Av lemon - 28 januari 2010 23:34

Har bestämt mig för att vad jag än får för kommentarer från svärmor så kommer jag inte skriva ETT ENDA ord till om henne eller till henne. Nu räcker det. Denna bloggen var inte till för pajkastning vare sig från det ena hållet eller det andra. Att ignorera henne är det som funkat bäst hitills så därför får det bli så!

Av lemon - 28 januari 2010 22:59

Då kärringen fortsätter att spamma mig med otrevliga, icke önskvärda kommentarer kommer här ett svar, direkt riktat till henne:


1. Det där förbannade jävla lånet som du inte kan släppa... Du har rätt i att jag sa att JAG tänker FAN inte betala hennes körkort. Vad Putte hade lovat sket jag fullkomligt i men MINA pengar skulle INTE gå dit och eftersom vi hade gemensam ekonomi redan då var det fullkomligt uteslutet att VI skulle betala. MEN, du har nog MISSAT eller kanske GLÖMT att jag sa till Putte att vi kunde bli SÄRBO tills HAN hade betalat! HAN ville inte det....


2. Var du fått din "information" ifrån skiter jag fullkomligt i då det är osanning rakt igenom. Om du väljer att tro på rykten är det upp till dig men ANKLAGA inte mig för något du inte kan BEVISA. Skönt för mig att de som känner dig vet vilket intrigmakerska, dramaqueen o lögnare du är så att jag slipper oroa mig för att du ska bli trodd!


3. JAG har INTE bett Putte ringa dig men han fick väl nog, han oxå efter din senaste kommentar. Jag VET vad Putte sa till dig; Han bad dig hålla dig borta från vårt liv eftersom vi har det BRA, lugnt o skönt, UTAN dig! VI vill inte ha med dig att göra!!! VAD i den meningen är det du inte FATTAR???? Jag vet oxå att han sa att du skulle anmäla mig, det är nämligen en ÖNSKAN FRÅN MIG!!!! Då skulle jag kunna få till ett besöksförbud på dig!!! NÄR ska du FATTA att jag o Putte pratar??? LÄMNA OSS FÖR HELVETE IFRED!!!!!!!!

Av lemon - 28 januari 2010 18:41

Sitter här o väntar på att klockan ska bli 19 så jag kan natta trollen som snällt sitter i soffan o kollar på barnprogram. Så fort de kommit omkull är tanken att jag ska mysa ihop mig i min nya "plugghörna" för att studera, men jag sitter här o nästan somnar... Jag är så vansinnigt trött att jag knappt klarar att hålla ögonen öppna. Så vad ska jag göra? Gå o lägga mig med Hampus idag igen för att gå upp senare eller ska jag helt enkelt tvinga mig själv att vara vaken? Problemet är ju att syftet med att plugga är att lära sig något o det gör jag knappast när jag är så trött att ögonen närapå trillar ihop... Måste sova...


 


Har saknat min "gube" idag o skulle vilja mysa lite med honom oxå men var ska jag hitta tiden till det???


Nä, nu är det dags att ta tag i de små liven!


CYA!

Av lemon - 28 januari 2010 15:01

Ja, stämningen blir inte den bästa när man får oväntat, ovälkommet besök, oavsett om det är i mitt hem eller på min blogg, så för att lätta upp det hela lite kör jag ett "Humor - inlägg"!! =) Pinka nästan på mig av skratt när jag läste lappen nedan. Hämtad från Arga Lappen, en sida jag VERKLIGEN rekommenderar! Haha!


 

Av lemon - 28 januari 2010 10:28

Nyss hemkommen från en halvkroppsmassage. Det var helt underbart och jag njöt av varje sekund! Tack Puttis!


Man borde verkligen unna sig det lite oftare, det är ju inte speciellt dyrt, 270 kr för 35 minuter, men av någon anledning är det en lyx jag sällan unnar mig. =( Det är ju bra när man kan önska sig det i födelsedagspresent, då blir det lite mer legalt! =))


Nope, nope, dags att sätta fart!


CYA!

Av lemon - 28 januari 2010 08:48

Det finns dem som yttrar sig mer utifrån känslorna än utifrån ett genomtänkt resonemang när olika åsikter förs på tal. Det är ett språk du behärskar.


 


Haha, tycker det stämmer bus-bra efter nattens kommentar från min vidriga svärmor som bara ältar o ältar.


Nej, dags att släppa den patetiska kärringen o fortsätta med mitt liv - i harmoni! *Andas - o släpper in positiv energi*


Snart dags för min massage o sen hem o plugga! Har bara en lektion idag o inte förrän runt 14- tiden så idag har jag tid o plugga.


CYA!


Psst, en sak till bara, en bild på mina underbara småtroll - närmare än så här kommer Du inte! =))


 

Av lemon - 28 januari 2010 06:40

Satkärringen har nu hittat även till denna bloggen. Det är faktiskt synd om henne som har ett så patetiskt liv att hon måste leta efter mina bloggar för att kunna göra sin röst hörd. Hon kommenterar, men naturligtvis kan jag inte publicera dyngan hon skriver. Hon har inget eget liv utan är tvungen att söka upp mitt. Visst  är det tragiskt! Hon tycker att jag hotade henne häromdagen då hon började messa med mig på Fb. Jag sa ju att jag inga bromsar har om jag ser henne. Men det är faktiskt inget hot, det är ett löfte och eftersom hon är självmordsbenägen borde hon oxå ta det som ett löfte...?! Är det inte konstigt att en vuxen (?) människa inte fattar när hon ska ge sig, när hon inte är önskvärd? Jag söker banne mig inte upp henne, då jag ej vill ha kontakt men uppenbarligen får hon ju någon form av näring - energi av att älta o försöka pracka sig själv på vårt liv?! Patetisk är vad hon är... Men kanske är det alkoholen som förstört hjärnan så?


Jag har i alla fall bestämt mig (tror jag) för att ha kvar denna bloggen. Hon kan ju sitta där i sitt utanförskap, läsa om vårt liv o upptäcka att vi har det väldigt bra utan henne. =) Det ger mig faktiskt lite tillfredställelse o veta att hon läser om oss, vårt liv o våra barn. Hon kommer ju inte närmare än så!! =) Hon har varit utanför på gårdsplanen en gång då hon hämtade sin skit som vi förvarat åt henne men fick inte komma innanför dörren för att se hur vi bor. Hampus som var ute vid detta tillfället tog jag snabbt in o när han frågade vem det var som kom svarade jag att det var någon som åkt fel. En lögn o ja, jag vet, man ska inte ljuga, men det är ju en sanning med modifikation, hon var ju knappast hitbjuden utan hade LETAT sig hit!


För flera år sedan då jag hörde henne berätta om karlar som misshandlat henne osv så tyckte jag att dessa karlar var dumma i huvudet, men NU förstår jag. Jag hade gärna bytt plats med dem som brukade våld på henne. Inte ofta i mitt 35 åriga liv jag känt så men den effekten har denna tragiska kärring. Som jag sagt tidigare - Hat är ett milt ord!


Hon sa på min förra blogg Tack, för korten jag lagt ut på Hampus o Liam, barnbarnen, men det är inte hennes barnbarn, det har hon tydligen svårt att fatta det oxå. Man måste FÖRTJÄNA rätten att kalla sig Farmor och kärringen har förbrukat den rätten för flera år sedan. Men hon FATTAR verklligen inte, snacka om o vara trög! Jag jämför henne med min pappa. Han har inte rätt att kalla sig för varken morfar eller pappa, för att få göra det så måste man oxå AGERA så. Gör man inte det har man förbrukat rätten. Rätt o rätt... Det finns ingen juridisk rättighet, utan det är en rättighet som FÖRÄLDRARNA ger. Och i detta fallet är den rätten bortplockad!


Bara så du vet - Jag kommer att dansa på din grav!!!!


CYA!


Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards