Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Alla inlägg under april 2010

Av lemon - 6 april 2010 07:37

Skulle gjort ett matteprov idag men tyvärr missar jag det. Skulle pluggat igår men ni vet ju hur jag fick tillbringa kvällen istället... Känner mig ganska mör och rörig i magen idag och blir hemma. =( Känns inte alls bra att missa skolan men vad gör man?


Ska köra Sara till tandläkaren också. Hon ska få krokar på tandställningen som ska finnas där för att underlätta för kirurgen vid operationen. Det börjar närma sig nu.... Idag är det bara två veckor kvar innan det är dags.

 

Funderar på om jag ska våga mig på lite kaffe. Är jättesugen men frågan är vad magen säger om det. Tror nog jag måste testa i alla fall. =) Och sedan en dusch! Ska bli väldigt skönt att duscha av sig alla sjukbaskilusker!

 


CYA!

Av lemon - 5 april 2010 20:18

Putte har ju mått dåligt idag, ont i magen o sprungit på dass hela dagen. Vid 16.30 var det min tur. Vet inte hur många gånger jag sprang. Mådde bara lite illa men mådde ändå så kasst att det var svårt att sova. Men kl 18.30 hände något underbart!!! Jag lade mig på mage o ca 10 sek senare fick jag lägga mig med huvudet i hinken och det var såååå sköööönt!!! Efter det mådde jag... ok. Inte bra, men ok. Nu har jag fått i mig en tallrik fil o ska snart gå o lägga mig. Är helt slut... Börjar må lite illa igen... =(


CYA!

Av lemon - 5 april 2010 11:58

Någon som har svaret på detta fenomen?


Barn kan leka för sig själva, titta på tv -lungt för sig själva, eller göra andra saker utan att pocka på mammas el pappas uppmärksamhet MEN ringer telefonen eller om man går ut o röker DÅ är det helt plötsligt massor det vill!!! Alltid! Varför? Jo, jag fattar att det har med uppmärkasamheten o göra men hur kommer det sig att de inte pockar så då man inte håller i en telefon? Märkligt!

 

Av lemon - 5 april 2010 10:43

Tur i oturen att vi mår lite småkasst allihop, vi har slappat framför tv'n. Att Liam inte mår så bra beror på hans diabetes och förmåga att rycka av sig nålen. Eller det gör han ju inte, han kliar "försiktigt" så att bara halva lossnar och blir sen hysterisk när jag säger att vi måste sätta en ny, "NEJ, ta inte bort den...", stackars liten... Han har blivit väldigt mycket bättre på att låta den vara men ibland så. Tyvärr var det en dag då han fick godis, påskägget var ju inte slut ännu, så inget insulin alls + godis... Kan ju inte bli annat än "HI". Ett bad har gossarna hunnit med också... Jag stod över. =(

 


Detta kortet fick jag av Hampus tidigare i veckan. Han har försökt skriva "Hej mamma" och på den andra sidan "Hampus". Tycker han är jätteduktig, han är ju faktiskt bara 4½ år! =)

   

Av lemon - 5 april 2010 08:40

Skulle väldigt gärna vilja ha en "Genie in a bottle" och hade jag bara en önskan skulle jag önska mig och min familj HÄLSA!!!

 


Sjukdomarna avlöser varandra här och är det inte den ena som är sjuk så är det den andra. Förkylda är vi lite till mans allihop, jag har (haft) halsfluss och känner en annalkande vanlig förkylning, Putte ligger just nu med ont i magen och illamående... Det är ingen ände på eländet... Hampus var sjuk tidigare i veckan, Sara likaså...


Vädret är kass så inte kan jag gå ut med gossarna heller. Tänkte jag kunde åka o hälsa på någon för att de ska få komma ut lite men vart är man välkommen om det härjar magsjuka i huset???


Usch, dagen började inte så bra som jag önskade men jag ska se till att resten av dagen blir bättre! SSka börja med att slänga gossarna o kanske även mig själv i ett skummande bubbelbad! Japp, så får det bli!


CYA!

Av lemon - 4 april 2010 22:46

Ett gäng av mina gaddningar... En del har måånga år på nacken... 18 st år faktiskt, och skulle må riktigt gott av en restaurering. Lite bleka och flutit ihop men vad gör väl det? =)


           

Av lemon - 4 april 2010 20:08

Fortsätt inte o läs nu, mamma, du kommer inte att gilla detta... Men jag älskar dig i alla fall, mamsen! =)


Jo, den 1 maj kommer ju Madde o Jepser hit o Jepser ska då ta med tatueringsmaskinen och nu har jag kikat runt på lite olika gaddningar och jag blir sjuuukt sugen på flera stycken av dem. Har nog bestämt mig för att skriva något på knogarna... eller ja, ni fattar var jag menar, och hittade en jag tyckte var häftig. Det står LOVE på ena handen och HATE på den andra. Dock gillar jag inte skrivstilen men det går ju att ändra.


 

 


Har dessutom planer på att skriva ""Carpe Diem" på insidan av handledera, ett ord på varje men funderar även på at tlägga till en bild... Fint?


   

Att gadda sig är banne mig beroendeframkallande.... Vill bara ha fler o fler!!!! Kommer se ut som en bilderbok innan jag är klar, har väl ca 15-17 st nu. Inte så stora men ändå... =) Love them all!






Av lemon - 4 april 2010 18:52

Visserligen en kall dag eftersom det blåser som attan men solen har ju tittat fram så man har ju bara varit tvungen att vara utomhus. Gossarna är glada som få och kommer nog att stupa gott inom en timme. De har lekt, cyklat och fått åka moppe, eller "noppe" som Liam kallar det. =) Nu leker de i "båten" o jag o Putte sitter med varsin Laptop en kopp kaffe på altanen innan det är dags att göra kväll av denna dagen!

   


   


Sedan är det filmtajm, ska göra ett nytt försök att kolla på 2012. Vi började för ett tag sedan men ingen av oss fastnade i den men nu ska vi göra ett nytt försök. Den ska ju tydligen vara bra... Till filmen får det väl bli tvättvikning - suck, suck, suck!!!


CYA!

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards