Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Alla inlägg under april 2010

Av lemon - 12 april 2010 06:33

Hade stora problem att komma ur sängen kl 5.40 då klockan ringde. Så himla trött! Det gick något lättare när jag tänkte på att jag kunde lämna gossarna o sedan sova en stund till. Matten är nämligen inställd idag och därför återstår bara en lektion idag, nämligen Svenska klockan 14.00 Borde inte sova, borde räkna matte o skriva en bokrecension, men jag ska ju ha något o göra resten av veckan också... *ironi,ironi*... Har fullt upp med skolan och nu har jag ju lyckats hamna efter i både svenska o samhäll så nog finns det att göra! Phu!


Ska nog ringa vetirinären idag. Det är snart dags att göra hankatten mindre manlig. =) Och förvisso, honkatten mindre kvinnlig! Ska INTE ha fler kattungar!!! Usch, så jobbigt, även om de är väldigt söta!


Dags att åka till dagis med de små liven!


Av lemon - 11 april 2010 07:42

Hade hoppats på en sovmorgon idag men skrikande, bråkande huliganer satte stopp för det. Ska sluta försöka, tror jag, blir bara irriterad när det inte blir som jag hoppats. Minns inte när jag sov länge på morgonen sist! Skulle fått sovmorgon förra helgen men fick ju snabbt byta plats med Putte efter som han var magsjuk... Suck! Min lott i livet, väcka tuppen!! För det mesta kan jag inte sova länge på morgonen även om jag får, jag är en rutinmänniska o vaknar alltid samma tid.... Så himla tråkigt.


Undrar vad man ska hitta på idag... Får bli något utomhus tror jag bestämt eftersom det är så fint väder. Ingen lust att rensa rabatter dock men kanske en promenad? Har inte promenerat sedan i höstas så det kanske är på tiden? Jo, så får det nog bli!


Om tid finnes ska jag nog sitta en stund med Hampus och hans nya räkneböcker. Kanske lära honom att skriva lite mer.


Ikväll kan det vara på sin plats att öppna samhällsboken och engelskaboken. Har en del att komma ikapp med. Ett par eng.översättningar o ett par bokrecensioner.


Nej, en cigg till innan frukost!!


CYA!

Av lemon - 10 april 2010 20:59

Japp, idag var det dags för provet. Inte det lättaste provet jag gjort i mitt liv minsann och tiden var knapp. 67 000 pers har suttit med samma jävla prov idag. Jag  är helt slut efter dagen och längtar efter en god natts sömn.  Känns skönt att det är över!


Ikväll eldar Putte i badtunnan igen eftersom Mini skulle kommit hit o badat. Hon uteblev dock och badtunnan får svalna utan mitt besök. Orkar inte o har heller ingen lust.


Putte tyckte att jag ska berätta vad jag gör samtidigt som jag bloggar. Jo, jag sitter på dass med Laptopen i knät... Förenar nytta med nöje, kan man säga... eller nöje med nöje eftersom båda aktiviteterna är ett rent nöje! =) Och nu verkar båda aktiviteterna ganska uttömda och därför jag avslutar här!


CYA!

Av lemon - 10 april 2010 06:57

Nu gäller det att samla tankarna o fokusera! Har sovit kasst inatt  men kom ändå upp i tid så jag är redan färdig fast det är en halvtimma kvar innan jag ska åka.


Ikväll blir det badtunna. Mini kommer hit o ska hoppa i plurret med oss. Ska bli trevligt även om jag förmodligen kommer att vara ganska trött efter en hel dags koncentration. Kan kanske behöva slappna av lite ikväll dock?!


Igår hände något otäckt med Liam... Han hade 7,3 i bs både vid 18.30 o vid 20.30 Ser väl stabilt ut? Det senaste har han legat stabilt på kvällen och jag var inte speciellt orolig men fick bokstavligt talat hjärtat i halsgropen när jag vid 23-tiden kollade hans bs o upptäckte att det låg på 1,8. Det var en mycket grinig Liam som fick 2 st druvsocker. Man passar sig noga för att väcka honom, det  är nämligen ingen rolig historia, utan man försöker få i honom druvsockret när han fortfarande är sovandes. En pärs!! O det var svårt att sova efter detta... =(


Nu lite mer kaffe o sen bär det iväg! Wish me luck!!


CYA!

Av lemon - 9 april 2010 18:56

Den där magsjukan vi åkte på i måndags tog verkligen på krafterna och vi känner båda av den fortfarande. Magenär öm, svullen o spänd. Jobbigt!!!


Idag har jag gjort ett gammalt högskoleprov på studera.nu och det var riktigt tufft. Jag orkade inte med de två sista delproven och kryssade bara i på måfå, läste inte ens frågorna, men lyckades ändå få 63/122 vilket motsvarar 0,8 poäng. Drar slutsatsen att det kommer att gå ganska bra. Om inte annat "Tro försätter berg och positivt tänkande ger ett positivt resultat"!! Det MÅSTE gå bra, jag är beroende av det resultatet!


Måste tipsa om en sak; När dina dammsugarpåsar tar slut, hur lång tid tar det innan du fått köpt nya? För mig kan det ta månader eftersom jag har två dammsugare, jag använder då den andra istället alternativet är den äckliga vägen; Tömma dammsugarpåsen manuellt och använda den igen. Men nu är det slut på det. Gick ut på dammsugarpasar.nu, skrev i vilken dammsugare jag har och gjorde sedan valet vilken sorts påsar jag vill ha sedan kunde man välja hur ofta man vill ha leverans. Jag valde 4 st syntetpåsar/6 månader. Kommer som ett brev på posten! Suveränt!!!


Fler tips; Vaknar du med påsar under ögonen? Köp Xyloproct på apoteket som är en salva mot hemorojder och har en sammandragande effekt. Funkar hur bra som helst. Putte tog sånt på bara ena ögat för att testa och efter ca 20 min syntes en markant skillnad!


Sista tipset för dagen: blodsocker.se. Jag har registrerat Liam där och skrivit in hans värden under veckan. Han har börjat dimpa på natten och jag ringde läkaren idag för korrigering av basalen. Hon var inte anträffbar utan skulle ringa upp mig. När hon ringde var jag mitt i dagishämtning och hade således inga värden med mig men jag gav henne anv.namn o lösen till Liams sida och hon kunde själv gå in o kolla. Det blev en ändring av basalen men eftersom jag inte hade papper o penna tillgängligt skrev hon in ändringen på Liams sida och jag kunde enkelt kolla detta själv när jag kom hem. TOPPEN! Rekommenderas hett!!!


Nu läggdags av små troll, sedan hämtning av stort troll o sedan Talang!!


CYA!

Av lemon - 7 april 2010 19:58

gjorde att jag klarade skolan idag. Jag gjorde matteprovet och tror att det gick ganska bra, det kändes så i alla fall...


Efter provet var det samhäll och inte för att det var så stor nytta med att jag var där, satt bara o ville hem, men något kanske fastnade i alla fall. Handlar om riksdagen o regeringen nu... SÅÅÅÅ spännande - eller inte... Tur man har en bra lärare, det gör lektionerna mer uthärdiga.


Har funderat lite till på det där med fingertatueringar och har nog bestämt mig för två stycken som påminner mer om ett smycke än texten jag  hade tänkt från början, jag skippar alltså texten. Hade tänkt skriva "Hope" på knogarna... Ja, jag viker mig för fördomarna och det retar mig men jag vill väldigt gärna kunna jobba med det jag planerar att utbilda mig till och då kanske jag får tänka lite mer på framtiden än på att jag viker mig för fördomar? Tänker jag på att det är pga fördomar som jag skippar gaddningen så blir jag bara irriterad... Kanske kan jag gadda mig i framtiden när jag väl lyckats få jobbet jag vill ha?


Denna var det jag hade tänkt mig fast "Hope" ist för "Sorg"... =(

 

Ingen lust med detta mer... CYA!

Av lemon - 7 april 2010 08:38

Missade matteprovet igår och har inte orkat plugga speciellt mycket men jag har suttit med repetitionsuppgifterna i en timme nu och känner mig redo för provet så jag hoppas att jag kan få göra det idag. Vill inte hamna efter, det är så jävla tungt att komma ikapp!


Idag har jag skickat in ansökan till högskolan. Sökte både till Socionomprogrammet i Gbg och socialpsykologiska programmet i Skövde. Måste komplettera med betyg och högskoleresultat sedan bara. Kommer jag, mot all förmodan, in i Gbg får jag ta mig en allvarlig funderare på hur det skulle fungera med Liams diabetes och bolla lite ideér med Puttis.


Fick mig en allvarlig funderare igår också... Jag vill ju tatuera mig på fingrarna men fick en snabb replik av Mini igår om att det inte är lämpligt om jag ska jobba som kurator... Jag har tänkt tanken själv också men slagit den ur hågen men antar att hon har rätt; Det kan kanske vara svårt att få ett sådant jobb. Dock stör det mig som faaan att vi lever i ett sådant fördomsfullt samhälle!!! Ska fundera en stund till på om jag är redo att vika mig för fördomar.... Gör jag det inte KAN det kosta mer än det smakar juh... Åhh, dessa j*a fördomar!!!!


Nu ska jag fixa till peruken och sätta på mig ansiktet o sedan bär det iväg till skolan!


CYA!

Av lemon - 6 april 2010 17:09

Jag har nog smittat ner halva Skaraborg idag, Förlåt, men jag var tvungen. Sara skulle vara hos tandregleringen i Falköping kl 10.30 och hos käkkirurgen i Skövde kl 11.00 Funkar sådär bra så jag försökte omboka men det gick inte, båda tiderna var förberedande inför op, så tandregleringen flyttade tiden till 9.30 ist o det fick jag veta kl 8.30 Bara att slänga mig i bilen o åka, hann inte ens duscha, urk!!! Hos käkkirurgen tog det 2 timmar och vi var inte hemma igen förrän 13.30 Då var jag slut som människa o slängde mig sängen till 15.30 då jag skulle hämta gossarna. Vila när man varit magsjuk brukar vara en god idé men det fick jag hoppa över idag...


Om jag orkar ikväll så ska jag plugga matte o hoppas på att få göra matteprovet så fort som möjligt, kanske redan imorgon...? Ska bara hitta orken först!


Har suttit igen o surfat runt på olika tattoo-sidor för inspiration och idéer och tror jag börjar bli ganska klar med vad jag vill ha. Ska bli jättekul o gadda händerna, ser fram emot det! =) Det är JAG, kan man säga!

 


Snart dags att göra gossarna klara för sängen o sen en kopp kaffe till mig, mmm!


CYA!

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards