Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Alla inlägg under april 2010

Av lemon - 15 april 2010 06:44

 

Av lemon - 15 april 2010 00:02

Kladdade med akryl idag igen och så här ser resultatet ut. Åsikter är välkomna!

 

Av lemon - 14 april 2010 23:31

 


Kopiera bilden o sprid budskapet, tack!

Av lemon - 14 april 2010 23:04

Jag är anmäld hos NIX vilket innebär "Nej tack till telefonförsäljare", men det hjälper föga. Ett par gånger i veckan ringer det olika försäljare och idag var inget undantag men dialogen idag blev lite underlig och jag frågar mig själv "Är hon helt pantad???" Så här var det:


- Hej, jag heter ------ och ringer ifrån motorlotteriet, är det Susanne Lindahl jag pratar med?

- Ja.

_ Vad bra, du har nämligen tur idag. Din adress har blivit utvald och du ska få vara med i nästa månadskampanj där man kan.... *jag avbryter*

- Kostar det något??

- Ja, eftersom vi har de största miljonvinterna så... *jag avbryter*

- Då är jag inte intresserad!

- Nähä, du hade räknat med att du skulle få det gratis?

- ???? NEJ, jag hade inte räknat med någonting, jag hade inte räknat med att få detta samtalet ens...

- Nej, det förstår jag... *jag avbryter*

- Och kostar det något är jag inte intresserad!!

- Ok, tack o hej!


Visst var repliken underbar??? "Du hade räknat med att få det gratis". Jag satt som ett levande frågetecken med telefonen i handen efteråt. Frågande och skrattande! Hur dum får man bli??


Idag har jag hittat ett par sommarjobb jag ska söka. Att köra ut jordgubbar, hur låter det? För mig låter det toppenbra! Älskar att köra bil och att ha kundkontakt så jag hoppas verkligen på detta jobbet. Arbetstiden är underbar - eller inte... 04.30-11.00 Skönt att sluta tidigt ja, men jag är en kvällsmänniska och har svårt att komma i säng på kvällarna. Men, allt går bara man vill!


Iförrgår försökte jag få tag i kära rektor T men han var på tjänsteresa o återkommer på torsdag. Fick veta av dagis vad det var för resa... Han får en rektorsutbildning! Hmm.... Han är ju redan rektor...? Måste väl vara någon utvecklingskurs eller dyl? Men så sa inte dagispersonalen utan enligt dem var det en rektorsutbildning. Kan han kanske behöva i o f s... =) Frågade även personalen om det finns dagmamma i Hällekis men där gick jag bet... Finns i Årnäs. Känns väldigt avlägset att åka ända till Årnäs med en av killarna o till Hällekis med den andre så det var heller ingen bra lösning. Ska bli spännande att höra hur rektor T tänkt lösa detta med överflytt och dessutom semestern. Putte ska bara ha två veckors semester och jag vet ju inte hur jag ska jobba ännu så det vill ju till att det finns någon personal tillgänglig som kan Liam även under sommaren... Skiter i hur han löser det, bara han gör det!


Nu är det strax dags att leta upp John Blund som lyser med sin frånvaro så...


CYA!

Av lemon - 14 april 2010 17:00


Jag kndue itne tro att jag fkaitkst kndue frsötå vad jag lstäe. Den fneoelmana kfraetn i mnänisnaks hjnräa kan, elnigt en undiöserknng i Cmabrigde Uinervtisy, lsäa oedrn i vlkien odnrig som hlset, det edna vkitgia är att den fsötra och stsia btkosaevn stetir på rtät palts. Dteta är för att hjnräan lsäer itne vrjae bostakv för sig, utna hlea odert som en hlehet. Och jag som altilt ttort att svata rtät var vitgkit...

Av lemon - 13 april 2010 20:53

Var hos mamma på lite kalas idag på hennes födelsedag. Jättetrevligt. Det bästa med alltihop var att jag fick lukta, gosa, pussa o till o med natta en 2½ månaders bebis. Lille Alvin som är min brorsons son! (Är man gammal när man har sådana släktled nedåt i åldrarna?) Tog denna fina bilden på underverket

  Skickade bilden till Putte, som jobbade as usual, och bifogade texten "Vill ha". Fick svaret "Hahaha NEJ"

End of discussion alltså! Nej, jag vill heller inte ha fler barn men en liten bebis o sniffa lite på hade ju inte gjort ont! =)


Av lemon - 13 april 2010 06:31

Just nu har vi lite större problem än vanligt med Liams bs, det hoppar upp o ner hela tiden och efter konsultation med läkare har vi ändrat basalen men det hjälper tydligen inte. Måste ringa henne i slutet av veckan igen. Ska ge det ett par dagar till bara. Extra jobbigt när han går ner på natten, man vill ju gärna sova då o inte vara uppe för att puffa i sonen mat... Men men, så är det i alla fall just nu.

 


Fick igår veta att Liam ska byta avdelning på dagis till hösten, vilket innebär ny personal. VILL INTE, det har fungerat så himla bra det senaste halvåret och jag orkar inte börja om med ny personal, ny oro och allt vad det innebär. Sa till K, Liams ena dagispersonal, att "Nej, det kan jag inte gå med på!! I så fall tar vi med oss dig och A." =) Måste väl kännas bra för dem också när vi litar så på dem att vi inte vill flytta honom?! Men jag har ju inget val... Visst skulle han kunna gå kvar här men eftersom "alla andra" barn i hans ålder kommer att byta så vore det inte rätt att låta honom gå kvar. Så idag ska jag ringa vår käre rektor T igen... Usch!!! Var ett tag sedan jag pratade med honom och det är knappast något jag saknar. Vi var väl inte de såtaste vänner sist vi sågs och han har nog inte speciellt höga tankar om mig. Shiit, va ömsesidigt det är! =)


Nu ska jag väcka min lille skrutt, den store skrutten är redan vaken. Det ska bli spännande att kolla hans bs! Sedan bär det iväg till dagis, sedan hem o plugga till eng.provet Hur jag ska få till det i em vet jag inte riktigt ännu... Momo fyller år och Putte jobbar så jag ska få med mig två trötta huliganer bort ikväll och dessutom lyckas få i dem middag på något sätt.... Hur ska man förvalta minutrarna för att det ska bli bra? Jaja, det ger sig nog!


Ha det bäst!


CYA!

Av lemon - 12 april 2010 23:22

Jag har för första gången i mitt liv kladdat med egen akryl. Riktigt skoj var det men väldigt svårt, särskilt att få till högerhanden bra. Synd att man inte är lika duktig att jobba med båda händerna... Jag blev ganska nöjd, med tanke på att det är första gången. Vad tycker Du? Var ärlig! =)


 

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards