Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Alla inlägg under april 2010

Av lemon - 21 april 2010 19:32

Sara skickade ett kort på sig själv i morse som visade en hemsk svullnad. Trots det var jag inte riktigt förberedd på synen som mötte mig.  Hon såg nästan grotesk ut och jag blev riktigt ledsen när jag såg henne. Men det ändrar sig snabbt och när jag åkte därifrån efter 3 timmar hade svullnaden lagt sig lite, lite på ena sidan. Det mest positiva med alltihop är att hon inte har ont. Det är jobbigt och stramar för att det är svullet men hon har inte ont. Så himla skönt! Hon får äta om hon vill, mjuk mat, som mos eller dyl o när jag var där petade hon i sig ett smörgåsrån. Imorgon ska jag hämta hem min Fompe-fjärt och det ska bli skönt! Hoppas att svullnaden lägger sig fort!! Jag fick lov att lägga ut en bild på underverket och så här ser hon ut! Först en "före"-bild! =)

 

 


Gjorde ett matteprov idag och det kändes riktigt bra. VET dock att jag har två fel och har jag inte gjort några slarvfel så tror jag inte det är fler än de två felen! Fick dessutom resultaten på engproven jag gjorde förra veckan, 58/59 (ett retligt jävla fel) på det ena och 56/58 på det andra. Är mycket nöjd. Hade glömt av att jag har engprov imorgon igen så det gäller att plugga ikväll!! Nu är jag inte lika orolig i kroppen som igår efter Saras op så det ska nog gå bra!


Pratade med käre rektor T på Liams dagis idag och frågade honom hur han hade tänkt sig att en överflytt ska gå till. Han hade inte funderat på det ännu då det inte var aktuellt förrän till hösten. Liam ska alltså gå kvar ett tag efter sommaren. Jag framförde min åsikt om D och sa att jag vill inte att hon har ansvaret för Liam. Han undrade varför och sa att det var ju hans, personalens och mitt eget ansvar att se till att det finns en god kontakt med personalen. Jo visst, jag har inget emot D men jag tycker att hon är virrig och vill inte att hon ensam har ansvaret för honom. Kan jag kräva detta tro? Är jag dömande? Jag har Hampus på detta dagiset och har alltså träffat och pratat med D många gånger så det är inget taget ur luften utan jag tycker verkligen att hon är vimsig. T påpekade att han tyckte att jag pratar skit om D, då jag sa att jag tycker hon är vimsig. Så är det inte, och det ska jag tala om för T nästa gång jag pratar med honom. Jag ska tala om att jag lätt informerar D om min åsikt men det kan ju lätt uppfattas fel av henne och att jag hoppas att han kan sköta det snyggare! Vi måste ju känna oss trygga med att lämna Liam och bara tanken på att lämna honom till D gör att jag får jobbiga fjärilar i magen.


Ähh, skiter i detta nu med Herr rektor T ger jag inte mycket för. FY, URK o BLÄ!


CYA!

Av lemon - 21 april 2010 06:36

3,3 ketoner och 19,3 bs. Liam hade ryckt av sig nålen och resultatet blir, som väntat, ketoner. Liam med ketoner är ingen rolig Liam!!! Då får man trippa på tå och försöka göra den lille herrn tillfreds för att undvika ett hysteriskt anfall. Orkar bara inte med morgon-fajter, bättre att vara lilleman till lags, även om det innebär att han blir bortskämd!


Snart dags för dagislämning och sedan hem för att plugga lite matte innan provet. Efter provet ska jag åka till Sara en stund. Igår kväll spydde hon blod genom gummibanden som höll ihop käken. Urk!! Hoppas att hon mår bättre idag, min tös, men jag är rädd att hon mår sämre.... Tänk vad ont hon måste ha idag! Ajajaj!! Hon fick i alla fall ta bort gummibanden redan igår kväll, det ville hon ju direkt efter operationen, så det var ju skönt.


Dags att ta tag i de små liven så att vi kommer iväg. Håller tummarna för att det går bra utan att Liam sätter sig på tvären... Phu!


CYA!

Av lemon - 20 april 2010 20:50

och jag känner mig helt slut som människa! Ont överallt och såååå trött.


Morgonen började med en fajt med Liam. Verkade som att han kände spänningen och trilskades extra mycket just därför. Hampus mådde inte bra utan fick följa med till sjukhuset där Putte mötte upp oss. Sara fick en säng och sedan var det bara att vänta....

 

Jag, Putte o Hampus åkte till Coop o handlade lite och när vi kom tillbaka låg Sara fortfarande o väntade. Men 12.15 kom de äntligen o hämtade henne o vi traskade ner till operationssalen. Hampus o Putte åkte hem och jag fick följa med in tills hon somnade. Hon ville räkna för att se hur långt hon skulle hinna. Hon hann till 16.... wooow.....17.... sen sov hon gott!

 

Återstod bara för mig att vänta. Såååå jävla jobbigt! Tänkte plugga men kunde inte koncentrera mig så vad kan vara bättre för att skingra tankarna än lite shopping? Spenderade 1½ timma på Gengåvan, second hand och hittade lite av varje. Hann plugga i ca 15 minuter när jag kommit åter till sjukhuset innan de kom o sa till mig att det var dags att gå ner till Sara på uppvaket. Hon var trött och hade ett gummiband i tandställningen så att hon inte skulle kunna öppna munnen, fläskläpp och väldigt svullen om kinderna och ner mot halsen. Hon fick en Tigger, mjukisdjur av mig som hon låg o kramade resten av dagen/kvällen. När hon åkte upp till avd åkte jag till resecentrum o hämtade Louise som tagit bussen till Skövde för att besöka Sara och sedan blev vi kvar i ca 1½ timme innan vi packade in oss i bilen o åkte hem.


Nu hemma, en kopp kaffe, lite blogg, en dusch och sängen. Skulle göra sv prov imorgon men skippar det.... Får räcka med matteprov o sedan åka till Sara en sväng!

Av lemon - 20 april 2010 06:11

Sara kom just upp o talade om att hon är sååå nervös. Det är jag med! Säkert lika nervös som hon är! Usch! Men idag sker det i alla fall, en operation hon väntat på i tre år och förberett med tandställning i ca 1 år. Phu! Men resultatet blir säkert bra. Som det är idag är hennes bett snett (ett rim *L*) och det syns på hennes mun!


Operationen tar ca 2 timmar och under tiden jag väntar ska jag försöka plugga lite inför svenska provet imorgon. Lär behövas!


Nu är det dags att fixa peruken o sätta på sig ansiktet!


CYA!

Av lemon - 19 april 2010 14:49

Idag har vi varit på sjukhuset o skrivit in Sara. Som tur är fick hon åka hem på permis idag så hon ska infinna sig kl 8 imorgon bitti igen. Operationen kommer att ske runt lunch.


Hampus fick åka med eftersom han hade feber imorse. När vi kom hem åkte vi o handlade o Hampus spydde utanför affären. Troligtvis pga av att han sväljer mycket slem eftersom han har en otäck hosta och känslig mage. Bara en gissning men han verkar inte vara magsjuk så... Har ju hänt en gång tidigare.


Nope, dags att förbereda middagen o sen åka o hämta den lille lurventotten!

Av lemon - 18 april 2010 20:26

Den har blängt surt på mig hela helgen! Jag har matteprov på onsdag och inte ens hunnit igenom kapitlet ännu. Det skulle jag ha gjort by now så att jag kunde ägna mig åt fördjupning, dvs mvg-frågorna, till på onsdag. Men nej, nu blir det först o främst att traggla igenom hela kapitlet och sedan, om jag hinner, ta för djupningen.


Idag tog vi en tuppalur med gossarna - en sisådär fyra timmar lång tuppalur. Får smått panik då när man vaknar o inser att middagen blir ca två timmar försenad! Men uppenbarligen behövde vi den sömnen alla fyra. Skönt var det!


Middagen idag bestod av kokt kyckling med potatis o currysås. Så himla gott!


Förmiddagen gick åt till ett storröj i förrådet så nu kan man faktiskt gå in där. Slängde massor av prylar o saker o ting. Känns alltid jobbigt att slänga grejer tycker jag men man saknar dem inte när de väl är borta.


Nej, jag måste ta tag i matten. Kolla bilden, ser ni hur tyken den ser ut? Bara blänger på mig!! Usch!

 

Av lemon - 18 april 2010 07:28

Hampus har börjat med något nytt... Nästa varje natt kommer han o väcker mig av olika orsaker. Inatt var det något med täcket... Suck! Men eftersom makens sänghalva var tom fick Hampus ta den. Lite mysigt o sova med honom! Inte ofta alls som han går med på o sova i vår säng. Ingen utav barnen har fått sova i vår säng då de var bebisar o det sitter i, nu vill de inte. På gott o ont, så klart!


Fick helt plötsligt ett dilemma. Maken frågade om jag tror att man kan knyta en cigarett utan att den går sönder... Nej, klart man inte kan. Ska vi slå vad om att jag kan då, frågade han. Eftersom jag inte ville slå vad så får jag inte veta. Nu är jag jävligt nyfiken o blir väl så illa tvungen att slå vad om något... Måste ju se detta!! Frågan är vad man ska slå vad om...


Måste få i mig en kopp kaffe till nu, snabbt! Kaffe = Livets dryck, överlever inte utan mitt morgonkaffe. Inget smakar så bra som kaffe på morgonen. Förra veckan satt jag o kollade på lite olika kaffebryggare o hittade en som malde bönorna och man kunde ställa den på timer. Tänk er, nymalet kaffe som är klart när du kliver upp ur sängen.... En sån vill jag ha, vore underbart!

 


Nej, dags att börja dagen innan gossarna slår ihjäl varann... =( Underbar start på dagen! Varför kan de inte bara låta varann vara?!

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards