Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Alla inlägg under april 2010

Av lemon - 17 april 2010 23:37

Japp, inatt blir det för maken att ta soffan. Han deklarerade just att han är "Bob tät i däsad"... Och han är snarkare i normala fall även om det blivit bättre sedan han opererades men jag får ändå sov med öronproppar... Dock hjälper inte det då han är förkyld o "däsad är tät", så inatt blir jag ensam i sängen. Natti, natti!

Av lemon - 17 april 2010 22:51

Tog mååånga timmar att göra men jag blev jättenöjd! De blev ganska långa denna gången så vi får väl se hur länge de håller! Kul så länge det varar i a f. Skulle pluggat ikväll men det var ju viktigare med naglar! =)


 

Av lemon - 17 april 2010 07:18

När våren kommer börjar det hysteriskt roliga, städa utomhus o städa förråd, dessutom div sjukdomar...


Ja, det är väl klart att vi inte fick vara friska. Vi var friska i ca en vecka innan nästa sjukdom kom. Liam är offret denna gången. Riktigt hemsk förkylning med jobbig hosta o segt äckligt snor. Nu börjar även jag o Hampus att hosta... =(

Det finns inte ord för att förklara hur trött jag är på alla sjukdomar som avlöser varandra.


Det finns saker i livet som är omöjliga att sätta ett pris på. Hälsa är en sådan sak. Man betalar precis hur mycket som helst för att få vara frisk. Tyvärr finns oftast ingen medicin mot sjukdomarna vi får, förkylning, magsjukia, feber, diabetes o gluten.



Gluten ja... Hampus klagar på ont i magen i stort sett varje dag. Funderar på varför... Jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det... Det verkar bli värst på em/kvällen. Jobbigt när man inte kan hjälpa honom att ta bort det onda.


Idag ska jag köra Sara till tåget. Hon ska plugga på körskolan och förhoppningsvis bli klar med det sista innan hon kan boka tid för teoriprovet. Vad vi ska hitta på hemma vet jag inte riktigt men ett projekt är att städa ur det lilla förrådet vi har så att man kan gå in där. Inget roligt göra men dessvärre nödvändigt. Önskar man kunde ha det organiserat men det är svårt då man behöver rota i lådorna allt som oftast.

 


Nej, nu är det dags för lite mer kaffe o en cigg innan frukost. Ha en bra lördag alla o glöm inte att rösta på min blogg. Röstningen pågår till söndag. Röstar gör ni HÄR!


CYA!

Av lemon - 16 april 2010 21:16

Jag blev jätteglad nyss då jag såg att jag är nominerad till veckans blogg! =) Nu återstår bara att vinna oxå så rösta gärna på min blogg!Tack för din röst! =)


Det gör ni HÄR!!

Eller klicka på bilden!

Av lemon - 16 april 2010 18:30


Vi pratade idag på engelskan om en sak. Vi diskuterade en frågeställning:


Om ditt barn kom o sa till dig att han/hon var transsexuell o ville göra om sig, hur skulle du ställa dig till det?

   


Vi diskuterade utifrån två olika åldrar. 6-10 åringen och 17-22 åringen.

På en dokumentär någon sett hade de låtit barnet klä sig som en tjej, 7 år var han.


Min åsikt: Jag hade inte accepterat att min 7 åriga son skulle klä sig i klänning och gå till skolan. Varför? Dels av personliga känslor och dels för att jag tror att det skulle kunna bli ett mobbingämne.


Om min 19 åriga son kom o sa samma sak skulle jag kunna acceptera och stötta men skulle också kräva förståelse för att JAG aldrig skulle kunna se honom som något annat är min SON, heller aldrig kalla honom vid något annat än det namn jag givit honom.


Detta är bara en gissning förstås då man troligtvis aldrig kan tänka sig in i situationen på riktigt.


Hur hade Du reagerat?

 

Av lemon - 16 april 2010 17:15

Schemat ser inte alls bra ut faktiskt!


Måndag: Sara ska skrivas in på sjukhuset. OM jag får med mig henne hen igen så KANSKE jag hinner till skolan för det muntliga nationella provet (måste alltså förbereda detta i helgen). Måndagkväll ska jag o Carina sätta oss o kolla på Sveriges grundlagar och hur de ändrats (samhällskunskap).


Tisdag: Sara opereras. Kommer förmodligen tillbringa både dag och kväll hos henne på sjukhuset. Sen kväll/natt blir det att plugga matte o svenska.

 


Onsdag: Matteprov (ekvationer o 2grads ekvationer) och svenskaprov (romantiken).


Torsdag: Engelskaprov, grammatik. Sara kommer troligtvis hem.


Fredag: Nationellt skriftligt prov i svenska, 5 timmar... Phu!! På kvällen åker gossarna till Mini. Gissa om jag ska njuta av lugnet hela helgen och pusta ut efter den värsta veckan i skolan sedan starten.

Av lemon - 15 april 2010 17:45

Just nu är jag med i en tävling om veckans blogg. Kul att få veta vad andra tycker om bloggen. Tävlingen hålls här http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se


Bara att anmäla sig genom att kommentera och sedan länka dit så är man med.


Blir jag nominerad (får veta på lördag kl 20.00) så måste ni rösta, så klart! =)

Av lemon - 15 april 2010 16:38

Köpte vårskor o stövlar till båda gossarna, en keps till dem var och en jacka till Liam o ett par skor till mig, en fm-sändare till Puttis. Är jättenöjd med grejerna och mycket fattig! =) Men det är bra att köpa skor på Skopunkten då man får det billigaste paret gratis vid köp av tre par och 50% på det ena paret om man köper två par. Så fem par skor/stövlar gick på 539:-. Inte så farligt tycker jag!


Sedan var det bara att åka hem o lämna familjen o åka till skolan o göra ett engprov, oregelbundna verb. Tror det gick bra även om jag redan nu VET två fel, dock tror jag inte att det är många fler fel.


Väl hemma igen var det dags för matlagning innan Putte åkte o löste in sin bröllopspresent. Han fick ju ett presentkort på massage av mig. På väg hem pratade jag med Putte i telefon o han sa "Jag föreslår att du inte pratar när du kommer hem"... Hmm.... Han hade ju lika gärna kunnat säga; Kom hem men håll käften?!

Nej, så illa var det faktiskt inte. Han menade att Liam inte hade somnat och om han hade hört mig så hade han velat komma upp men han var verkligen i behov av en tuppalur, så det lät värre än vad det var! =)


Är så fruktansvärt trött just nu. Beror väl antagligen på att jag just ätit middag... Man kanske skulle införa en sådan rutin, en timmes tuppalur efter maten? Oj, vad det lät lockande nu! Men nej, just nu har jag fullt upp med att vara mamma i ett par timmar till och senare ikväll är det ju Criminal Minds.


Nej, lite kaffe på maten kanske, det är ju alltid gott!


CYA!

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards