Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Alla inlägg under april 2010

Av lemon - 3 april 2010 17:24

Helt sant. Jag hade ingen snaps men lyckades skaka fram ett par droppar ur en liten vodkaflaska vi hade här, det blev inte ens ett halvt snapsglas men det blev ju en liten jävel till sillen i alla fall. Om den hade hamnat rätt vill säga!!! Jag satte den lille rackar'n i vrångstrupen och fick en hostattack innan jag kunde ta sillen till. Hela nöjet borta juh o så hade jag inget mer sen! Surt!!! Men maten smakade bra i alla fall.

 


Nu ska vi bada badtunna med gossarna. 36* i tunnan just nu. Mysigt!


Senare ikväll ska jag dra maken med mig in i duschen och sen kura ihop mig med honom i soffan!

Av lemon - 3 april 2010 08:00


Klippet med Freddy Amigo, Talang 2 april 2010



Av lemon - 3 april 2010 07:31

Kan penicillin göra att man blir hungrig?? Jag blir inte lite småhungrig utan från att inte ha varit hungrig alls så blir jag vrålhungrig vilket var fallet igår kväll men då klockan var mycket iddes jag inte äta och vaknade således vrålhungrig. Väntar nu på att mackorna ska tina så jag kan få något i magen.


Idag vaknade jag redan 05.45 och efetrsom Putte sov bättre än jag (snarkade) så var det bara för mig att gå upp (ner) o inta soffan en stund innan huset fylldes av liv kl 07.


Idag är det påskafton och dagen blir väl ungefär som vanligt bortsett från maten, lite god påskmat ska intas här idag och senare ska vi bada badtunna. Putte ska elda så att pojkarna kan få bada idag också.


Tänker bojkotta pluggandet ikväll för att tillbringa kvällen med maken istället. Tar det imorgon o på måndag istället och då är det matte som gäller, har ju matteprov på tisdag. Svenskaprov är nästa sak på schemat, vilket sker på fredag. Funderar dock på att avsiktligt skjuta upp det provet för att ägna veckan åt högskoleprovet istället. Nästa lördag är det dags för högskoleprovet och jag MÅSTE prestera ett bra resultat. Det är ju avgörande för om jag kommer in på högskolan eller inte, så det MÅSTE gå bra! Men jag blir tossig bara jag tittar på provet. Det kommer inte bli lätt... =(


Dags att fixa frukost! Glad påsk!!!


CYA!

Av lemon - 2 april 2010 22:53

Har egentligen ingen anledning att känna så men det ska kanske vara så vissa dagar? Hur som helst så har jag ju fått gråta lite i alla fall då jag kollade på talang. Freddy Amigo vann mitt hjärta fullkomligt. En sån underbar röst o en sån ödmjuk man, det gillar jag!!! Håller tummarna för honom!


Känner mig fortfarande ganska risig trots penicillin och jag håller mig uppe med hjälp av Ipren. Idag sov jag hela fm o sen bytte jag o Putte plats... Han sov o jag o Hampus o Sara åkte o handla. Testade en ny maträtt idag men det var tyvärr inget jag kan rekommendera - Lasagnette. Jag gör alltid min egen lasagne och är inte mycket för färdiga mixar som detta var, så jag är inte speciellt imponerad. Men men, det funkar när man har ont om tid. Hampus fick pommes o köttbullar- på egen begäran. =)


Nu är jag nyduschad o har avlägsnat behåring där behåring ej bör finnas, smort in ställen på kroppen som bör smörjas in och till sist klivit i värsta mjukis munderingen, röda velour brallor o en gosig fleecejacka och nu tänker jag bänka mig i soffan framför Super Mario en stund innan jag intar horisontellt läge bredvid maken.

 


CYA!

Av lemon - 2 april 2010 02:47

På att klockan ska gå... Är uppe för att kolla Liams bs, klockan är 02.45 Han hade 5,4 i bs när vi gick o la oss vid midnatt och jag borde ha kunnat sova utan att gå upp o kolla honom men som jag sagt förut, jag är lite tetig, så jag gick upp för att kolla och det var ju tur det. Nu hade han 3,1... Så nu har han fått druvsocker och jag väntar på att det ska gå 10 minuter så att han kan få banan.


Ikväll har vi haft besök här. En man jag inte träffat på mååånga år, inte sedan Sara föddes, kom hit ikväll o hjälpte mig med matten. Mycket trevligt och mycket nyttigt.

 


Efteråt bänkade jag o Putte oss i soffan o spelade Nintendo Wii, Super Mario! Skitkul!! Det påminner mycket om Super Mario på Ninteno 8 bitars, alltså plattform. Inte ofta jag o Putte sitter ihop o spelar tv-spel minsann. Det har hänt några gånger genom åren och det är alltid lika kul, det borde vi göra oftare.

 


Igår blev jag sjuk... Och idag ringde jag VåC kl 16.00 o bad att få komma in innan de stänger kl 17. Slängde mig o Sara, Hampus o Liam i bilen o stack iväg snabbt som bara den. Förstod ju vad det var för sjukdom jag  hade och visste att jag bara skulle bli sämre tills jag fått penicillin. Bättre då att åka in så fort som möjligt och nu kanske det snart är dags att ta bort halsmandlarna eftersom det var halsfluss jag åkt på IGEN. Det var inte alls längesedan jag hade det. Tackvare penicillinet mår jag i alla fall bättre redan. Så skönt, jag slipper vara sjuk över hela påsken!

 


Nu har det gått 10 minuter och jag ska gå o ge Liam en banan...


CYA!

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards