Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Alla inlägg under februari 2010

Av lemon - 6 februari 2010 17:44

Hmm... att ha en spännande värk i huvudet o axlarna kan knappast kallas spännande... Eller? Så är det i alla fall. Spänningshuvudvärk!Å apropå huvudvärk... Förra helgen köpte jag världens sötaste treorör. Inte för att jag behövde utan för att röret var halva storleken mot vad man är van vid...


 


Men dagen har varit bra. Har varit hos Ulrik  o Carola idag o fikat, pratat och spelat Wii. Riktigt trevligt och barnen somnade i bilen på vägen hem, helt utmattade. De brukar ALDRIG somna i bilen... Det måste vara ett gott betyg! =)


 


Nu väntar jag på att klockan ska slå läggdags för de små så jag kan sätta fart med mina måsten. En hel del o göra eftersom jag inte öppnat en enda bok på hela veckan. Urk! Skolarbete i sig tycker jag är ganska kul men jag tycker INTE det är kul att ha hamnat efter. Blir tungt att komma ikapp. Men jag ser fram emot redovisningsarbetet i psykologi. Tycker det är jätteintressant med psykologi! Det kanske är en fördel fårstås om man vill bli kurator?! =)


Nej, nu ska jag sätta lite fart. Ha en bra lördagskväll allihop!


CYA!


PS. M, hälsa min dotter... =)

Av lemon - 6 februari 2010 10:13

Min besöksräknare har gett upp! Nu har jag installerat en ny, hoppas att den funkar bättre. Så irriternade när saker o ting inte fungerar som de ska... Teknikens under!

Av lemon - 6 februari 2010 09:17

men jag orkade inte skriva om detta igår. Finner egentligen inga ord för denna vidriga artikel. Kan lätt säga att jag är glad att min dotter är svensk. Undrar vad flickans mamma anser, hade varit kul att höra en henne bli intervjuad! Fy fan, för dessa "Hedersmord"!!! Läs artikeln HÄR! Tänk paniken den stackars tösen måste haft...

Av lemon - 6 februari 2010 08:43

Vi gick o la oss kl 20.30 igår, hela familjen. Ställlde klockan på 23.30 Tänkte gå upp o duscha o käka o umgås lite men snoozade o stängde till slut av klockan. Vaknade 4.30 i morse. Gick bara ner o kollade Liams bs o släckte ner överallt o gick sen o la oss igen. Så nu borde man väl vara utvilad?! Känns dock inte så men det kanske är febern som gör sitt? Vet i o f s inte om jag har feber idag, känner mig lite halvkass, alltså mycket bättre än de tre senaste dagarna...


 


Liams bs är en egen liten historia idag... Mycket märkligt. När jag var uppe vid 4.30 låg  han skyhögt, 25,4. Klockan 8.00 låg han på 5,9...? Hade förstått det om vi gett honom insulin men det hade vi inte gjort.... Ger honom mycket sällan insulin utan att samtidigt ge honom mat. Får han bara insulin brukar han störtdyka och det är inte heller bra, så vi hade tänkt ge honom extra insulin nu till frukosten... Tur jag kollade bs innan. Ibland undrar man om man verkligen läst siffrorna rätt på displayen...


Idag är det tydligen melodifestivalen... Tycker väl att det är sådär bra... Gillade när Kristian Look presenterade det men han är ju tyvärr inte med i år så gubben får nog kolla själv medan jag begraver mig i engelska, matte o psykologi böckerna. Vågar knappt tänka på hur långt efter jag hamnat nu när jag missat nästan en hel vecka i skolan... Fan!!

Av lemon - 5 februari 2010 17:49

Jag är banne mig helt färdig. Fortfarande feber o så förbannat ont i halsen. Börjar ledsna på detta kan man säga.


Hampus mår bättre idag men stackar'n spydde ca 5-6 ggr på 2 timmar igår o sedan lugnade det ner sig. Jag väntar fortfarande med fasa på näste mans tur... =(


Idag har Sara åkt till pappa o ska gå till Kronan ikväll på 16års disco. Hmm, det var ett tag sedan man var på sådana tillställningar men jag kommer allt ihåg hur skoj man hade det. Men men, det var innan vuxenlivet inträtt med ansvar och all annan skit. Fast så tänkte man ju inte då, så klart, då ville man ju bara bli vuxen. Hade man vetat då vad man vet idag så hade man nog passat på att njuta o ha skoj i större utsräckning än vad man faktiskt gjorde. Så med detta vill jag ha sagt; Hoppas att du får en jättebra kväll, Sara!


 


Idag for jag en sväng till affären o när jag passerade vårt hus slängde jag ett öga på det och fick se detta... Var bara tvungen att ta kort, ser ju jättehäftigt ut!


 

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards