Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Alla inlägg under februari 2010

Av lemon - 14 februari 2010 22:09

Ja, helt färdig i både kropp o själ.


Liams lilla nyck igår tog hårt på mammas krafter, det kände jag idag. Fick tillbaka lite av den där känslan jag hade i somras som gjorde att jag blev sjukskriven: Jag vill inte, jag orkar inte.... aaarrrhhhgg! Men jag hoppas att en god natts sömn ska få mig på rätt köl igen. Sov visserligen gott i natt oxå. Jag sov i anhörig-rummet o Putte sov med Liam. Hos Liam var de en gång i timmen o störde, jag fick sova ostört, men detta är en annan sorts trötthet. Jag somnade tom på soffan förut, det klarar jag aldrig annars. Jo, när jag har migrän lyckas jag med det men det räknas knappast!


Nu har jag duschat och färgat håret så nu känner jag mig i a f lite fräsch och det är alltid positivt för själen. Kroppen o själen verkar gå hand i hand. Mår själen dåligt så protesterar kroppen, mår kroppen dåligt sätter det spår i själen. Människan är allt en konstig uppfinning!

 

Av lemon - 14 februari 2010 20:39

Har du surfat färdigt? Om inte: Tryck inte på länken! =)


Här slutar Internet

Av lemon - 14 februari 2010 19:08

Imorse mådde Liam bra igen och eftersom vi inte fick gå utanför rummet satt vi med en pigg liten kille i ett rum på 10 m2, fast med slangar så att han inte ens kan röra sig hur han vill i sängen. Inte så lätt o inte så kul. Vid 12.30 fick vi i alla fall åka hem. Så himla skönt.


Kom hem till ett iskallt hus! Märkligt att det alltid ska vara något... Vattnet hade frusit och golvvärmen pajat. YeS!! Ringde pannreparatören som hjälpte till i telefon för att vi skulle få lite smygvärme genom elen tills imorgon för att de tyckte synd om oss, det skulle bli så dyrt för oss att de kom ut idag, en söndag, så nu klarar vi oss till imorgon. Fast när man kör värmen på el så blir det överbelastning på elen och propparna går så vi har det tämligen mörkt här ikväll och så lite maskiner som möjligt på. Tur att datorn går på batteri! =)) Detta låter väl som en billig historia..??

   


Skulle plugga i helgen var tanken o tack o lov hann jag med psykologin igår. Det ska ju vara inlämnat idag och nu har jag varken ro eller lust att plugga. Suck! Ska ta tag i Samhäll/marknadsekonomi så fort jag hinner vilket förmodligen blir på tisdag.

 


Har lite problem fortfarande att få i Liam mat så det kanske går åt skogen med hans socker snart igen... Han åt ingen middag o heller ingenting till kvällsmat... Bådar inte gott!

 


Nu ska jag ta mig en kopp kaffe!!


CYA!

Av lemon - 13 februari 2010 21:25


Vid 14.30 ringde Mini. Liam hade spytt ner hela hennes kök mm, han vägrade både äta o dricka och hade ett bs på 3. Började slänga på mig kläder för o hämta honom, ringde samtidigt till 1177. Tänkte bara höra om de hade något bra tips på vad man kunde ge honom att äta tills vi kom till sjukhuset, så mycket begrep jag ju, att vi skulle få åka in, men hon sa "Öhh.. Du, jag kopplar över dig till SOS alarm". Ok, ok, jag visste inte att det var SÅÅ bråttom. Brr... Kände smått panik, tårarna brände bakom ögonlocken, jag skakade o kunde inte vara stilla. Pratade med SOS alarm som skickade en ambulans direkt. Liam o Mini åkte till KSS och jag o Putte mötte upp på akuten. Var på vippen att bryta ihop när jag såg honom. Ville bara pussa, pussa, pussa min lille gris. Dock ville inte han det, som efter omständigheterna var ganska pigg. Blev tilldelade ett rum o där fick vi sitta i 2 (!!!) timmar. Två gånger fick vi BE dem kolla hans bs. Så dåligt!


Efter många om o men kom vi upp på avdelningen. Liam åt en piggelin, två  tuggor pan-pizza o ett glas saft. Han hade inte spytt på flera timmar så vi bad sköterskorna ringa läkaren o fråga om vi fick åka hem, Liam var ju precis som vanligt, och det skulle de göra. Tror inte ens det hann gå en minut efter frågan så spydde han igen. "Ähh, vi tar tillbaka den där frågan, vi stannar". Så nu ligger han här med en kanyl i varje arm, insulin och sockerdropp får han intravenöst och de kollar hans socker 1 ggr/timme.

 


Så gick det med vår barnlediga helg och vår bröllopsdag... Men skitsamma egentligen, huvudsaken Liam mår bra!


Hampus är kvar hos Mini och mår gott i a f. =) Han hade sagt till Mini att han ska skjuta mamma o pappa o flytta till Kenth (Minis förhållande) o jaga varg! Måste han vara så drastisk o skjuta oss??? Han kan faktiskt få åka dit någongång... =)

Av lemon - 13 februari 2010 09:41

Vaknade nyss, gick ner till köket och där blev jag direkt klarvaken. Chock funkar tydligen lika bra som kaffe för att vakna! Fick en smärre chock för KAFFET VAR SLUT!!! Panik. Måste ju ha det förbannade kaffet på morgonen. Men, men jag hade hela kaffe bönor.... Plockade helt sonika ner en gammal kaffekvarn jag haft som prydnad i många år och malde mitt egen kaffe. Snart är det färdigt så det ska bli spännande att smaka. Har aldrig malt eget kaffe förr. Men jag föredrar nog kaffet som vi brukar göra idag. Är helt slut i armen efter att ha vevat på den  där!

 


Nu har jag smakat!! Det blev jättegott!!! Lurar mina smaklökar mig? Hade det varit lika gott om jag hade haft annat kaffe hemma? Jag pratade ju om förväntningar för ett par veckor sedan och fick nu samma tanke... Skitsamma, det smakade utsökt i a f.


Idag händer väl inte så mycket... Dammsugning, plugga psykologi, kanske röja i sovrummet, matlagning... Alla normala hushållsgöromål som är väldigt mycket lättare att vara när man slipper bli avbruten av bråkande barn.


Ha en fortsatt bra lördag, det ska jag ha!


CYA!

Av lemon - 12 februari 2010 21:28

Provet gick åt helvete idag. Förmodligen därför humöret gått i moll idag och just därför har jag inte haft lust o blogga heller. Jag som annars gör 3-4 inlägg/dag.


Tyckte när jag åkte till skolan idag att jag hade hyfsad koll på saker o ting inför provet. Har ju pluggat varje kväll denna veckan till kl 01 och inatt till 01.30 så det   är klart att jag kunde det rätt bra. Ändå blev det platt fall på första frågan. I svenska B läser man om LITTERATUREN krin de olika tidepokerna men första frågan löd: Beskriv vad som var typiskt för epoken Medeltiden. Nämn fyra saker och förklara varför dessa varit betydande.


Jag har inte brytt mig särskilt mycket om att studera förhållandena på medeltiden, det är ju  som sagt litteraturen vi ska läsa om... Första frågan var värd 8 poäng och jag är glad om jag får två. =(( Pratade med fyra stycken till som går samma kurs och de hade uppfattat det på samma sätt som jag och det kändes ju ändå skönt, att jag inte var ensam...!


Fortfarande så stör det mig fruktansvärt att jag glömde ta med jämförelser i psykologin. Bra att jag kan komplettera i efterhand men det är ändå tidskrävande.


Idag har vi lämnat gossarna hos Mini o är således barnlediga för första gången på två månader. Känns bra. Har plockat lite här idag/kväll och ska ta en svängom med dammsugaren o moppen imorgon. Det är åtminstonde tanken så får vi se hur det blir.

 


Fick en inbjudan häromdagen till en klassåterföreningsträff. Det är alltså 20 år sedan jag gick ur nian. Men hallå...??? 20 år sedan??? Vart tog dessa åren vägen? Vad hände?? Var jag med överhuvudtaget? Fattar ingenting! Men det kan ju bli kul att träffa de gamla kufarna man träffade nästan dagligen i nio års tid! Hoppas att många kommer!!!

 

Är så vansinnigt sugen på kladdkaka men har inga ägg... =(

Av lemon - 11 februari 2010 22:01

Lämnade in redovisningsuppgift i psykologin förra veckan. Fick bara G eftersom jag missat att ta med Jämförelser mellan olika perspektiv. Kämpade med denna uppgiften i 4 (!!!!) timmar! Kan som tur är komplettera efteråt men så himla surt att man MISSAR när man gör resten så himla grundligt! =(


Imorgon är det svenskaprov och det var större än jag trodde från början så jag har inte tid att uppdatera mer nu...


CYA!

Av lemon - 11 februari 2010 19:02

Tur att det bara är panik... men jag riktigt känner hur de ramlar ner på mig och tar sig innanför mina kläder! Brr............. Såååå hemskt!


 

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards