Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Alla inlägg under februari 2010

Av lemon - 21 februari 2010 20:21

som tur är. Putte är just hemkommen från en nöjestripp med bilen i snön och vi ska ta en snabb fika innan jag sätter fart med pluggning - igen. Putte ska sätta sig i soffan o kolla på film... =( Jag vill med ju!! Men men, jag får nöja mig med böcker, Ballerina-kex o kaffe!


Idag har jag haft "frossare-dag", bara frossat i massa skräp på YouTube. Med skräp menar jag saker som får mitt hjärta att blöda. Vill inte lägga ut länkarna här just nu, de kanske kommer en annan dag, men vill ni se innan dess så sök på "Baby Brianna" eller "The story of Peter Connelly". Usch! När jag ser sånt blir jag extra pussig mot mina egna barn så Liam har fått MÅÅÅNGA pussar idag! =)


Dags för en cigg till kaffet!


CYA!

Aha

Av lemon - 21 februari 2010 20:15

Kanske gick det upp ett ljus???

 

Av lemon - 21 februari 2010 14:53

Vansinnigt bra låt men budskapet är fruktansvärt. *gråter*



Av lemon - 21 februari 2010 14:21

 

Av lemon - 21 februari 2010 11:03

att blogga egentligen...


Allt bara förstörs. Jag funderar på vad somliga egentligen är ute efter när de är tykna o påhoppiga då de vet att de inte är önskvärda. Varför prackar man sig själv på andra?

Av lemon - 20 februari 2010 15:58

Jag skippade Finspångsresan men fick ändå ge mig ut. Sara skulle komma med tåget kl 11.10 men ringde mig vid 10 från Vara station. Tågets växlar strulade och det var både det ena o det trdje problemet. Suck, suck, suck!


Sa till Sara att ringa sin pappa som bor 3 km utanför Vara så att han skulle hämta henne och hon kunde komma hem imorgon ist men det gick inte, han var insnöad. Vem fan var inte insnöad??? Men där kan hon ju inte sitta... Bara att börja skotta, skotta, skotta..... och efter att ha skottat lite till var det bara till att blunda, ta fart o köra. Åkte sedan de ca 5 milen, hämtade Sara o sen hem igen. Väl hemma på vår lilla framfartsväg som är 1,8 km lång blev jag alldeles snöblind. Jag såg ingenting, allt var bara vitt, och ca 200 meter hemifrån kom jag utanför vägkanten och det fanns inte en chans att komma upp igen. Så, fast i ett dike och blev till slut uppdragen av en traktor. Men, vad gör man inte för barnen...?

 

Av lemon - 20 februari 2010 07:47

Skulle åka till Finspång idag, med släpkärra, för att hämta ett terrarrie men en närmare titt på vädret får mig att vackert stanna hemma. Jag brukar inte "banga" men detta vädret skrämmer mig. Målade upp en bild i huvudet förut... Att jag frontalkrockade med en bil som kom över på min sida (jag gjorde inget fel!!!!) och fick så taskiga vibbar av mina egna tankar att det bidrog till mitt beslut: Jag åker inte en meter!


Fick knappt upp dörren förut när jag skulle ut o ta morgonciggen, det låg fullt med snö i dörrens svängradie. Å andra sida; Bara en idiot går ut i detta vädret om man inte måste, och idiot måste man väl betrakta sig när man är rökare...?!


Nedan; En vy från min ytterdörr...

 


Nu  är det dags att fixa frukost. Liam har bett om "tomtegröt" så det är bäst att servera den lille herrn innan han ångrar sig!


CYA!

Av lemon - 19 februari 2010 22:37

Det har varit en lång dag idag...


Åkte till Skövde vid 11-tiden o friserade mig o Liam sedan till Willys o handla hela familjen. Sedan var gossarna tvugna att få lite mat i magen så det blev en tur till McDonalds. Ingen utav gossarna åt... Hampus mår fortfarande inte bra och skulle försöka sig på en liten prutt på McDonalds. Tyvärr hamnade hela prutten i byxorna och gossen fick gå ut till bilen i skor, sockar, tröja o jacka. Stackars min lilla kille. Men det fanns inte en chans att jag kunde låtit honom ha på sig de kläderna och kalsongerna slängde jag på plats.


I bilen på vägen hem fick jag ett telefonsamtal. Jag har sagt det tidigare men det är värt att nämnas igen. Liam har, utan någon konkurrens alls, världens bästa läkare. Hon ringde BARA för att höra hur det går med Liam och hans matvägran. Så himla nöjd med denna läkare och det finns inget ytterligare att önska.


Det finns dock mer att önska med Liam just nu... Jag önskar han börjar äta. Det  är jättejobbigt att inte få i honom mat och idag hade han en ordentlig känning, 1,9 i bs. Nära bottenrekordet som jag tror är 1,7. INTE kul!! Idag åt han dock frukost. 1 hel macka och ½ tallrik gröt. Inte så illa men resten av dagen är under all kritik!


Trots klass2-varning pga av snö och blåst ska jag sätta mig i bilen imorgon med släpkärra bakom o åka ca 30 mil till Finspång. Känns sådär bra. Tanken var att Sara skulle åkt med, jag skulle hämta henne kl 11.10 imorgon o sedan åkt direkt, men eftersom killen jag ska till måste åka bort senast kl 14 så måste jag åka redan vid 09 och får alltså åka ensam. Ska använda den resan till terapi! =) Prata med mig själv o få exakt de svaren jag vill ha! =)


Snart dags att göra natt av denna kvällen!


CYA!

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards