Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Alla inlägg under februari 2010

Av lemon - 3 februari 2010 12:48

Putte kan inte förstå hur jag kan vara SÅ sjuk, jag har ju bara lite feber... Va fan, har karln aldrig varit sjuk eller??? Fattar han inte att jag just nu står o väger mellan Nangijala o livet??? Jodå, så är det, jag hör hur de ropar på mig från dödsriket. Låter undegefär som när Underjorden försökte ta Ronja i Ronja Rövardotter. " Koomm Sussssiiee, kooommm" Så inte bara är jag sjuk, jag är livrädd oxå. Sökte tröst hos Putte för en stund sedan... Men icke! Sa till honom att han måste tycka synd om mig. Det gör jag sa han men jag kan inte förstå hur du kan bli så ynklig, ta en alvedon så blir du ju bra sen! Skojar han eller...? En alvedon tar enbart bort frossan! Detta är mycket, mycket värre... Nu kommer snart dödsringaren, ska sova en stund till dess...


 


Eller kanske prova o röka lite... Har testat flera gånger idag men det smakar bara blä. Spelar ingen roll hur sjuk jag är så måste jag ändå prova om den lilla rykande pinnen kan smaka gott...!

Nu sprängs snart huvudet oxå. Gör nog bäst i att vila huvudet mot kudden en stund... Krya på MIG!!



CYA!

Av lemon - 3 februari 2010 06:26

Jag "önskade" igår att jag skulle slippa bli förkyld med nästäppa, hellre tog jag feber. När man väl hamnat i nämnda situation är inte valet lika självklart längre... Vaknade med en temp på 38*. Mår så förbannat dåligt och fryser så jag skakar. Inatt hände något som i stort sett ALDRIG händer (ni vet; My space, your space), jag väckte Putte o frågade om jag fick krypa intill honom eftersom jag frös så. Klart jag fick även om jag tummar på hans nattsömn. Han är en gentleman, minsann! =) Om ni tycker att män är pipiga o ynkliga då de är sjuka, då har ni just läst om kvinnan som är 100 gånger värre än en man. Jag är mer eller mindre döende då jag är sjuk. Lika bra att gräva graven direkt... Så jag ska ringa begravningsbyrån sedan!


 


Lev livet idag alla friska satar och sänd en tanke till mig som är döende. Tack!

Av lemon - 2 februari 2010 22:48

Förkylningen kommer så sakteliga krypande... Tung i huvudet, ont i halsen, ont i nacken, trött, fryser... Blä, blä, blä.  Har kurerat mig med echinagard som brukar hjälpa. Får väl se om jag har sån tur denna gången. Hatar att vara förkyld!! Har hellre feber o ligger dösjuk än är förkyld. Anledningen till det är självförvållad. Jag hatar att vara täppt i näsan och är beroende av nezeril. När jag är förkyld hjälper inte nezeril tack vare att jag är beroende så jag blir bomtät i näsan och det är fruktansvärt jobbigt både att äta o sova, ja att existera överhuvudtaget!


 


Har just upptäckt att människor som jag försökt hålla denna blogg hemlig för har börjat dyka upp här... Känns sådär bra men ok, finner de nöje i att läsa om mitt vardagsliv så får jag väl bjuda på det då. Blir lite nyfiken på hur de hittat hit bara, så känner Du dig träffad, skriv gärna en rad! "PSSST, L***A, det är INTE dig jag menar!!!!"


Lite kul med sunset besöksräknare. Man får IP-nr på alla som besökt bloggen och vissa känner jag igen sen min tidigare blogg...  Dessutom kan man spåra ip-nr så man ser var de kommer ifrån! Detta kan du även göra längre ner på denna sidan i vänstra listen om du har ett ip-nr du är nyfiken på!


Blir troligtvis hemma imorgon oxå eftersom Hampus ögoninflammation nu har spridit sig till det andra ögat oxå. Har sköjt det variga ögat som en galning idag och fått det bättre och lagom ett par timmar innan läggdags upptäckte jag det andra ögat, vilket betyder att jag inte kunnat skölja det alls många gånger. Ska snart gå upp o väcka honom för att skölja... Stackars kille!


 


Nu ska jag o "guben"" snart hoppa in i duschen och göra natt av denna kvällen.


CYA!

Av lemon - 2 februari 2010 18:51

Jag har just suttit o surfat runt på lite olika "Ängla-bloggar". Alltså dödas anhöriga som skriver om sin förlust, kampen efter dödsbudet, begravningen och hur de kämpar sig vidare med livet. Stora tårar trillar och jag blir oerhört tacksam att mina barn lever och mår bra. Visst, de har div sjukdomar, men inte värre än att det går att leva med. Vill ni snyfta en stund så besök denna sidan, glöm inte hämta lite snyftpappper... Ludmillas blogg


Hennes dotter blev 14 år och valde själv att inte leva längre...

Av lemon - 2 februari 2010 17:37

 

Av lemon - 2 februari 2010 14:42

Idag blev det ingen skola för min del, något jag har ångest över eftersom man missar så himla mycket när man är borta. Men så är det när man har små killar. Hampus har ögoninflammation. Och eftersom han inte är direkt sjuk så har vi haft en riktigt mysig dag.


Nu vankas det matlagning. Lite kul idag eftersom det är en maträtt jag aldrig gjort förut, Flygande Jacob. En beställning från Dotera! Låter smaskens och verkar enkel, precis som jag vill ha det. =)


Har inte mycket övrigt att tillägga just nu så...


CYA!

Av lemon - 1 februari 2010 21:46

Och eftersom Skrutt-Liam inte upphör med ovanan att dra av sig nålen måste andra vägar sökas. Därför ringde jag diabetssköterskan idag och diskuterade vad man kunde göra, om man kan ge honom långtidsverkade på kvällen och koppla bort pumpen. Men det var tydlingen ingen bra idé eftersom det långtidsverkande sitter i 24 timmar. Det fanns äldre insulinsorter men de skulle inte ens räcka hela natten... Hur man än vänder sig så har man arslet i bak... Hon tyckte jag skulle ta på honom heltäckande pyjamas, vilket vi oxå har provat. Det funkade ett par nätter tills han kom på hur han skulle göra. Små flinka fingrar på en envis, lurig liten kille! =) Jag hade ett förslag som hon skulle kolla upp. Att sätta nålen på baksidan av överarmen. Han testade ju FreeStyle Navigator och då satte de sändaren där och den fick sitta på utan problem i 5 dagar så det vore väl värt att testa kan jag tycka...? Men det var inte "brukligt" att sätta den där på barn i Sverige. Hon visste att det förekom på vuxna människor i utlandet men alltså inte i Sverige, så hon skulle ringa runt till lite olika sjukhus o rådfråga o höra sig för om de hade placerat nålen där på någon... Får väl se hur det slutar. Måste få bort ketonerna i alla fall!


Idag har vi inrett och installerat ormarna i sitt nya hem. Den lille spelevinken som är lika tunn som en penna, försvann direkt. Hasade iväg o gömde sig bakom bakgrunden. Den stora ormen fick sig ett skrovmål oxå som han/hon snabbt "tuggade" i sig.

   


Fick idag veta att jag har svenskaprov nästa vecka - igen...! Jag gjorde ju ett i fredags, om antiken, och ska alltså ha ett prov till redan nästa fredag, om medeltiden. Lite mer intressant än Antiken men ändock fullkomligt ointressant! Blä.


Nope, dags att plugga lite matte o engelska innan John Blund kommer!


CYA!

Av lemon - 1 februari 2010 07:50

Igår hade Liam ett bs på 5,3 vid 21. Då upptäckte jag oxå att han dragit av sig slangen så jag satte en ny. Vid midnatt hade hans bs stigit till 10,3 vilket är i högsta laget men då kan jag känna mig lugn för natten. Att han hade stigit förklarar jag med slangbytet. Det är ofta det strular direkt när han fått ny slang. Imorse hade det stigit till 20,3 och ketoner 1,4. VARFÖR??? Jag kollade igenom pumpen o  slangen o fann inget konstigt... Han är visserligen lite förkyld men det har han ju varit hela helgen och det har inte märkts på hans bs tidigare. Gav honom i a f ½ banan och 1,7 e. Sa till dagis att har han inte gått ner till kl 8 då det är frukost så får de ringa mig så får jag åka dit o sätta en ny slang... Nu är kl 7.55 så jag väntar med spänning! =)


Satt uppe till 01 i natt o plugga psykologi så jag känner mig lite lagom mör nu. Skulle kunna gå o lägga mig i ett par timmar men har väl inte tid egentligen. Det är både på gott o ont att jag inte börjar förran kl 11. Jag behöver inte stressa på morgonen, något jag hatar, men det är såpass gott om tid att man hinner slappna av o känna hur trött man är... =(


Nu tappade jag lusten att skriva mer...


CYA!

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards