Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Alla inlägg under februari 2010

Av lemon - 9 februari 2010 19:41

Idag ringde jag soc och sa att jag ville ansöka om förlängd stödfamilj. De beviljar bara ett halvår i taget o sedan får man göra en ny ansökan om man vill ha fortsatt  hjälp. Fick svaret att hon redan hade tänkt förlänga, "ett halvår räcker ju inte så långt" så jag behövde inte ens göra en ansökan. Dock är vi tvugna att ha ett uppföljningsmöte, hon måste ha något att redovisa, så det ska vi snart ha och sedan har vi sju barnlediga helger att se fram emot(vi har ju en "innestående" sedan januari). Hemskt att man känner så, men det är faktiskt SKÖÖÖNT att slippa all bs-koll, all matrutin, ketoner osv, osv. Det är en otroligt skön känsla att slippa tänka på det under två dygn. Så detta ser jag fram emot.


När jag fick detta beskedet började en tanke ta form. Jag har inte ens frågat Putte ännu så det är bara min egen fantasi jag berättar om nu: Skulle vilja åka hemifrån en fredag, ta in på hotell och sova tidigt. Lördag: Hotellfrukost, Liseberg HELA dagen och framåt kvällskvisten slänger man sig i bilen och åker till Ullared. Hyr en stuga och shoppar sedan loss ordentligt dagen efter det... Och kanske dagen efter det oxå. Bara jag o Puttis... Mmmm... Kan bli tufft att kombinera både Ullared o Liseberg på samma helg men Ullared ska vi nog se till att komma iväg till i a f. När skattepengarna kommer brukar jag ta en dag eller två på Ullared och köper då alla julklappar o födelsedagspresenter till Emilia, Hampus o Liam. Sååå skönt att ha det klart redan i juni.


Nu ska jag ta mig en kopp kaffe så jag piggnar till o slutar drömma!


CYA!!

Av lemon - 9 februari 2010 13:35

Och eftersom jag fick mig två goda skratt innan klockan ens blivit 11 idag kan jag nog räkna med att bli långkäftad! =) Det första skrattat kom när jag fick se artikeln om Guns N' Roses. Det andra: Putte skulle skicka en Alla Hjärtans dag hälsning till mig på FB. Han fyllde i egen text "Älskar dig" och skickade iväg. Detta fick jag sedan se i mina nyhetsuppdateringar. Men det var inte bara till mig... Han hade skickat det till ALLA på sin vänner-lista! Haha... Såååå pinsamt. Tur det inte var jag.  Jag ringde honom när jag såg detta o frågade "Vet du egentligen vad du har gjort???" "Nae.... Vaddå?" Han uppdaterade sin status sedan med en ursäkt... Hahaha...! Så himla roligt!


Sitter i skolan nu o väntar på att klockan ska bli 14. Egentligen skulle jag haft lektion nu men vid 11, när matten började, fick jag veta att 12.30-14.00 skulle vi ha prov i samhällskunskap. Fine!! Jag var ju sjuk förra veckan och hade därför ingen aning om detta. Ska göra provet på tisdag om 2 veckor ist. Hamnar nu efter i både eng o samhäll. Toppen! Tur jag har sportlovet på mig för att plugga!!!


Nu ska jag läsa igenom engelskan innan lekttionen börjar om en kvart!


CYA!

Av lemon - 9 februari 2010 09:22

Ja, tydligen ska Guns N’ Roses komma hit i sommar. Nu för tiden är ju inte bandet alls detsamma som det ursprungliga, tror bara att det är Axl Rose kvar från det gamla bandet. Antar att det är jag - igen - som är gammalmodig men för mig existerar inte Guns N’ Roses längre eftersom bandet splittrades. Och hur gamla är gubbarna nu? De som fick tonåringar att skrika för 20 år sedan... 50 lite drygt om jag räknat rätt. Haha, jag tycker det är så löjligt!!!! =))) Men men, det är ju bara min åsikit... Läs artikeln om sommarturnen här.


Nedan Axl Rose, ni vet, han som var både cool och snygg - för 20 år sedan! =)



Bifogar en bild på Axl som JAG minns honom!!

 

Av lemon - 9 februari 2010 07:55

Varför är man mer död än levande när klockan ringer? Jag har blivit så himla trött på morgonen och går aldrig upp på första ringningen som jag brukade göra, trots att jag egentligen inte gillar att snooza. Man blir ju knappast piggare, tvärtom! Nåja, nu är jag uppe i a f, gossarna är på dagis och Sara i skolan. Själv ska jag ställa mig o laga mat. Japp, lite förberedelser för dagens middag.


Längtar till helgen då gossarna ska åka till Mini. Vi ska inte göra någonting, bara vara. Åtminstonde har vi inget bestämt men sen vet man ju inte om det dyker upp något. Ska bli så skönt att vara barnlediga, det var längesedan nu. Gossarna har inte varit hos Mini sedan mitten på dec. Mini ställde ju in i januari när de skulle åka dit så därför blev det så lång tid emellan nu. Ska dessutom ringa soc idag och be om förlängd stödfamilj. Hoppas, hoppas att de beviljar det.


Ytterligare en sak att glädjas över denna veckan är att på söndag är det Alla Hjärtans Dag OCH då firar jag o Putte 3årig bröllopsdag! Herr o Fru i 3 år... Låter bra tycker jag! =)


 

Av lemon - 8 februari 2010 22:50

Stirra på den svarta pricken. När bilden sedan ändrar sig och man kan se slottet ska du veta att det är en svart-vit bild.... Men har du tittat på pricken kommer du att se den i färg!




Kvällen har kommit till Fullösa och jag ska ta o krypa till kojs!


CYA!

Av lemon - 8 februari 2010 19:41

Putte skulle bada vår lille orm Bonnie förut för hon/han var så kall. Tänkte bada honom i vasken, vilket vi gjort tidigare utan problem, men den lille rackarn är ju snabb som en vessla (orm?) och stack in i hålen som finns i väggen på vasken. Ni vet såna där hål som ska göra så att det inte blir översvämning... Vad göra? Halva ormen där inne o halva kvar i Puttes hand... Bara att försöka så försiktigt som möjligt att DRA ut ormen. Tyvärr är ormar rätt starka trots att de är små o Putte fick dra ganska rejält. När han/hon väl kom ut och fick ringla sig på bordet så upptäckte vi att den inte har riktigt full kontroll över kroppen. Sönderklämd eller kommer den att repa sig? Usch, stackars lilla, dumma orm!! Men alternativet var att låta ormen sticka och det är ju inte ens ett alternativ.


Så till en vidrig artikel... Idioten slängde ut en söt liten vovve från en bro. Ni ska inte tro att det var vatten under bron heller utan den lille stackarn hamnade rätt på hårda marken. Två kompisar (?) till Idioten filmade det hela. HUR FAAAAN ÄR MAN FUNTAD???? Filmen är blockad från de flesta sajter men kan ändå ses här. Jag vill inte ha den vidriga filmen på min blogg utan länkar bara. Artikeln om hur Idioten spåras upp hittar ni här. Det var en nätkampanj som gjorde att han kunde spåras. Än finns det hopp för mänskligheten men när man ser såna vidriga saker börjar man allt undra.


 


I och med detta hemska med vovven fick jag en tanke:


Låt oss säga att du och jag står på en bro. Du kastar ner en vovve, jag kastar ner en människa. Vem får hårdast sraff och varför?


Lämnar hemskheterna och övergår till lite positivt. Åtminstonde är det positivt för mig. Fick tillbaka svenskaprovet idag med resultatet 32/35, mvg-. Borde vara nöjd, och det är jag väl oxå, men vill ha full pott på nästa prov som är på fredag. Det SKA jag ha oxå! Därför lämnar jag datorn åt sitt öde en stund och tänker ägna mig åt medeltidens litteratur.


CYA!

Av lemon - 8 februari 2010 12:47

Kom till skolan vid 10.50 bara för att upptäcka att lektionen som skulle börja klockan 11.00 var inställd och istället hade vi "egen arbete". Så det var bara o bege sig hemåt ige, 1˝ mil. Suck... Det var ingen idé att stanna i skolan eftersom nästa lektion inte är förrän kl 14... Men men, det blev ju lite mer pluggat här hemma istället. Bra det!


Liams dagis ringde förut och de hade lyckats ringa in en personal som egentligen var ledig idag. Så bra. På fredag är det svenskaprov om medeltiden vilket innefattar ungefär 30-35 sidor så det känns ganska angeläget att få gå på denna sista svenskalektionen innan provet. Jag missade ju lektionen i fredags så jag känner mig inte speciellt redo för ett prov, men det är väl bara o läsa, läsa o åter läsa, antar jag!


Dags att åka till skolan igen då...


CYA!

Av lemon - 8 februari 2010 08:22

Blir bara en snabb update nu innan jag ska ta tag i bråkräkningen. Jippie!


Liam låter hemsk idag. Ordentlig "skäll-hosta". Och personalen på dagis är fortfarande sjuka så efter 13.15 idag finns ingen som vill/kan ta ansvar för honom OM de inte lyckas ringa in någon från ett annat dagis som har haft honom förut. Suck, suck, suck... Ja, vad göra annars? Bara att hämta skrutten och hamna mer efter i skolan eller alternativt får Putte åka hem från jobbet. Inte bra alls. Dessutom var han hög i morse. Inga ketoner dock och nålen satt fortfarande i men han har väl någon infektion i kroppen som motarbetar insulinet nu.


Nej, dags att fylla på koppen med elixiret och sätta fart med Matte! Whiiiiaaa!!


 

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards