Lemon - ventilerar tankar, åsikter, upplevelser -

Alla inlägg under februari 2010

Av lemon - 27 februari 2010 18:17

En ganska lätt tankenöt jag hittade i min mattebok häromdagen:


Jag har några husdjur. Alla är katter, utom två. Alla är hundar, utom två. Alla är marsvin, utom två. Hur många husdjur har jag?   


Av lemon - 27 februari 2010 07:36

Igår var det ett år sedan Liam fick sin diagnos - Diabetes. Den värsta dagen i mitt liv följt av det värsta året i mitt liv. Om det 26 februari -09 kan du läsa här *Värsta dagen i mitt liv*


Året i stort har präglats av oro. Ständig oro och prestationsångest...


Tur att detta året börjat bättre.


Idag är det lördag o HHampus tyckte att vi skulle gå upp redan 6.30 Suck! Vi ska åka till Skara sedan o köpa mat till ormarna o hyra en film. Japp, jag ska kolla på film! I studie-syfte förstås... =) Ska kolla på en filmatisering av William Shakespears teater "Mycket väsen för ingenting". Började titta på den igår i skolan men då jag missade det sista pga matteprovet så vill jag gärna titta på den i lugn o ro. Ska sedan skriva om den och analycera de olika karaktärerna.

 


Hoppas dessutom på att Flasse kommer hit idag och diskuterar Maslows behovstrappa med mig... Putte är föga intresserad och jag måste diskutera med någon så då är det tur att Flasse finns - diskussionernas mästare - som kan vända och vrida på saker o ting för att se saker ur olika perspektiv. Ska bara övertala hans son om att de ska åka hit... =) Nedan: Flasse!

 

Av lemon - 26 februari 2010 23:31

Min läxa till tisdag handlade om just det som rubriken säger. Ju mer jag läste om detta desto argare blev jag. Det som genomsyrat historien i denna diskussion är föräldraförsäkringen. Många tycker att den ska individualiseras dvs tvingas delas lika mellan mamman o pappan. HELT FEL, tycker jag!


Varför ska staten bestämma om jag eller min man ska stanna hemma med vårt barn?? Ska inte ha fler barn så frågan är inte aktuell för mig men jag har ju ändå en uppfattning om hur jag tycker att det borde vara...


Hade det varit individualiserat när vi fått våra små kunde det blivit katastrof för mig som är kontrollmänniska. Jag VILLE vara hemma med mina små grisar, min man VILLE jobba... "Jag skulle klättra på väggarna", sa han då vi diskuterade detta. Ska då staten ha rätt att bestämma att vi båda två måste göra något vi inte vill gällande våra egna barn??? **GRRRR**


I vissa familjer kanske det hade varit en fördel med individualisering... Men jag tror det handlar mer om problem med kommunikation i förhållandet i så fall!


Nej, diskussionen ang hur föräldraledigheten ska fördelas ska ske vid köksbordet och inte genom statens lagar, läste jag någonstans och jag håller fullkomligt med! Ska bli väldigt roligt att diskutera detta på tisdag då vi har seminarium i skolan och detta är mitt ansvarsområde.


Nu ska jag gå o sova o drömma söta drömmar bredvid min redan snarkande man!


CYA!

Av lemon - 26 februari 2010 00:07

Har räknat matte i mååånga timmar nu. Gick jättebra tills denna uppgiften dök upp:

Hur många gram rent guld finns det i ett smycke som väger 16 g och är gjort av 21 karats guld? (1 karat=1/24)?

Får inte ihop detta så finns det någon nattuggla där ute som vill fixa denna åt mig? Behöver inte bara svaret utan även hur man räknar ut det. Känns som det kan vara en fråga som dyker upp imorgon...=(


Nu blöder mina ögon o det är hög tid att krypa till kojs. Nya utmaningar väntar imorgon och nu för tiden ser jag fram emot nästan varje dag. Så skönt att må bra igen och vara riktigt motiverad inför något. Det där stressymptomet jag hade en släng av vill jag absolut inte uppleva igen, då var dag var en börda... Usch!


Natti, natti. CYA!

Av lemon - 25 februari 2010 20:08

...som du lika gärna kunde göra idag... Mmm, så har jag gjort hela veckan, nästan... Men nu kan jag inte skjuta upp det längre. Prov om 13 timmar och jag kan inte, kan inte och kommer heller inte få in allt i huvet ikväll som borde finnas där kl 09.15 imorgon. Känns inte så bra!


Jag fick tillbaka eng.provet idag 73/82, VG+. Har väl fått lite höga krav på mig själv eftersom jag inte är speciellt nöjd med det resultatet. Det BORDE jag vara men det var flera slarv fel och det stör mig som faan!!!


Har tappat lusten för att blogga. Eller har tappat tiden... Jag vet inte riktigt men de senaste två dagarna har det bara blivit en enda uppdatering om dagen mot 3 - 5 annars. Hoppas att det vänder snart igen men till dess får ni hålla till godo med det lilla!


CYA!

Av lemon - 24 februari 2010 18:15

om din o min man skulle tävla i vem som var den bästa maken, skulle min man slå din, med hästlängder!


Idag kom han hem med en försenad bröllopspresent till mig, en present förpackning med den godaste parfymen som finns, Glow by JLo, en Edt, en shower gel o en lotion. Hittade bara en liten, liten bild men den får duga.

 


Idag har jag gjort eng. provet. Kändes helt ok.... Tror det gick ganska bra, kanske ett VG. Får veta imorgon. Fick dessutom tillbaka svenskaprovet. 37/41 och således ett MVG. Visserligen ett MVG- men ändå! Blev riktigt, riktigt nöjd eftersom jag kände att det gick sådär på det provet, deppade ju en hel dag för att jag trodde det gick dåligt. Där ser man!


Idag ska jag ta en kväll "off" och tränga ihop mig nära min man i soffan. Det var längesedan sist och jag ser fram emot det. Skjuter upp Matte-plugget till imorgon och ska föreslå för Putte att vi ska kolla på "2012".


Nu ska mina Troll snart i säng och jag ska ta mig en kopp livselixir!!


CYA!

Av lemon - 24 februari 2010 09:33

Surfade lite på Youtube o där hittar man ju alltid något kul. Denna gång blev offren Dragqeens och då framför allt Christer Lindarw och Rikard Engfors.


Är det inte tragiskt att en kille gör sig bättre som kvinna än vad en kvinna gör? Tragiskt men ganska kul. Kolla in bilderna nedan på Rikard Engfors. En skitläcker brud... Faktiskt blev han erbjuden att vara bikini/baddräktsmodell (bilden) men det stoppades i vissa länder för att han är kille...? Varför? Han gör sig 100 ggr bättre i bikini än vad jag gör, han gör sig nog bättre i bikini än de flesta andra. Tycker det är häftigt!

     


Och sedan kommer här en bild på mannen med benen... Christer Lindarw. Vilken kvinna skulle inte vilja de benen???

 

Av lemon - 23 februari 2010 10:04

Har hamnat efter som fan i skolan pga sjuka barn, själv sjuk mm och haft jätteångest för att jag haft massa prov att komma ikapp med. Nu är samhällskunskapen avklard och det med ett MVG! Trodde jag absolut inte. Samhällen har varit det ämnet som gett mig mest ångest och jag blev väldigt glad när han sa "Grattis Susanne, du har fått MVG!". Så ett MVG igår i psykologi, ett idag. Kan lätt vänja mig vid detta! =)) Så j*a nöjd med mig själv just nu!


Idag är det dags att ta tag i engelska eftersom jag ligger efter i engelskan oxå och ska göra provet imorgon. Fullt upp...!

Presentation

Geocaching

Profile for en74a

Bloggar jag följer

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards